Berlin, 13.– 14. November 2017

Das Programm der Data Driven Business Berlin


Data Driven Business - Berlin - Tag 1 - Montag, 13. November 2017

08:00 Uhr
Registrierung und Frühstückssnacks
Registrierung und Frühstückssnacks
Registrierung und Frühstückssnacks
08:55 Uhr
 
 
Sessions werden auf Deutsch gehalten
Predictive Analytics World for Business
Begrüßung durch den Moderator und Program Chair Martin Szugat
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Referent
Martin SzugatDatentreiber GmbH
Geschäftsführer
Datentreiber GmbH
09:00 Uhr
Sessions werden auf Deutsch gehalten
Digital Growth Unleashed
Begrüßung durch den Moderator Michael Prätorius
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Sessions werden auf Deutsch gehalten
eMetrics Summit
Begrüßung durch die Moderatorin und Program Chair Dr. Maren von Selasinsky
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Referent
Dr. Maren von SelasinskyProSiebenSat.1 Digital
Head of Digital Analytics & Performance Management
ProsiebenSat.1 Digital
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+
Predictive Analytics World for Business
Keynote:
  • Understanding the audience to deliver optimal content
  • Understanding often runs through logged behavioral data
  • Can we leverage methods from polling to generate additional insights?

For media organizations an understanding of one's audience is key to delivering optimal content. The path to this understanding often runs through logged behavioral data, but can we leverage methods from the world of polling to generate additional insights?

Ausführliche Beschreibung
Referent
Haile OwusuMashable
Chief Data Scientist
Mashable
09:15 Uhr
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+
Digital Growth Unleashed
Keynote:
  • Value of conversational interface
  • How to think differently if you have a conversational interface
  • How to tailor devices for both screen-less interactions and interactions with screens

Conversational interfaces can hugely impact your Conversion Rate. Sharing stories from the likes of 1-800 flowers and her own MSFT research, Purna will show you in this keynote just how much value these interfaces can bring. However there are many different places to book travel, buy goods and services or get the information needed. User have the choice and the reality is that most skills and chat bots get lost in the crowd. So how do you stand out and get selected for use? What do we need to think of differently if we have a conversational interface? Messaging and speech both offer up constraints. Learn how you can use them to your best advantage and how you need to plan now to tailor devices for both screen-less interactions and interactions with screens.

Ausführliche Beschreibung
Referent
Purna VirjiBing Ads
Senior Client Dev. & Training Manager
Bing Ads
Growth TechPersuadeAll Levels
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+
eMetrics Summit
Keynote
  • An introduction to artificial intelligence and what it means for marketing analysts

AI and machine learning are coming at us fast. You need to know the basics and the practical applications. Starting with a quick overview of AI and ML, you will understand the language and the implications, be able to speak cogently with your colleagues, and determine where to apply this innovative technology first. You will also get a firm grasp on how these new tools will change your job and what you can do to remain relevant in tomorrow’s marketing department.

Key Takeaways
            How Machine Learning Works for Marketing
            What Machine Learning Cannot do for Marketing
            How to On-board AI and ML into Your Organization

Ausführliche Beschreibung
Referent
Jim SterneeMetrics Summit
Founder
eMetrics Summit
 
09:45 Uhr
 
 
Sessions werden auf Deutsch gehalten
Predictive Analytics World for Business
Sponsor Präsentation
  • Deep Learning-Anwendungen für Predictive Analytics im Retail
  • Anwendungen aus dem Bereich der Netzwerk- und Komplexitätstheorie
  • Bedeutung für das Retail-Business

Der Handel ist ein komplexes System, in dem immerzu heterogene Daten generiert werden. Während viele Händler noch mit den Herausforderungen von Omni-Channel-Retail kämpfen, haben sich andere zu Technologieunternehmen gewandelt. Diese Vorreiter extrahieren nicht nur Erkenntnisse und generieren Prognosen aus ihren Daten, sondern sie verändern ihr operatives Geschäft disruptiv. Data Science und Predictive Analytics sind die wesentlichen Faktoren, die diese Transformation antreiben. Dabei kommt der Methode des Deep Learnings eine besondere Rolle zu. Der Vortrag zeigt ausgewählte Beispiele von Deep Learning-Anwendungen für Predictive Analytics im Retail. Neben Deep Learning lernen Sie auch Beispiele für Anwendungen aus dem Bereich der Netzwerk- und Komplexitätstheorie kennen und erfahren, wie diese Methode das Retail-Business nachhaltig verändern.

Ausführliche Beschreibung
Gesponsert von
7LYTIX
10:10 Uhr
Sessions werden auf Deutsch gehalten
Digital Growth Unleashed
Präsentation unseres Sponsors AX Semantics
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Gesponsert von
AX Semantics
Sessions werden auf Deutsch gehalten
eMetrics Summit
Sponsor Präsentation
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
 
10:15 Uhr
Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
10:20 Uhr
Sessions werden auf Englisch gehalten
Digital Growth Unleashed
Track 1:
  • Data from search, social media, call centers and CRM databases is often overlooked 
  • Learn how to use these underutilized sources to create content that converts
  • Key steps to build scalable content plans that convert based on searcher interests 

    Many marketers overlook significant data from search, social media, call centers and CRM databases that can be leveraged to create content designed to more quickly capture qualified leads and generate sales. Using real examples from Fortune 100 companies he's worked with, Bill Hunt, co-author of the best selling book "Search Engine Marketing, Inc." will demonstrate how to tap into this data, mine the insights and develop the content plan that will take your programs to the next level.

    Ausführliche Beschreibung
    Referent
    Bill HuntBack Azimuth Consulting
    President
    Back Azimuth Consulting
    AttractAll Levels
    Sessions werden auf Deutsch gehalten
    Digital Growth Unleashed
    Track 2:
    • CRO Evolution der letzten Jahre am Beispiel Cosmos
    • Modellierung neuer Kundenschnittstellen und Innovationen: datengetrieben, nutzerzentriert und agil
    • Digitale Transformation der Geschäftsmodelle zwischen sich verändernden Nutzerbedürfnissen und Trends im Markt

      Jahrelang war CRO geprägt von der Suche nach der perfekten Landingpage, immer komplexeren Testverfahren und zunehmender Automatisierung. Doch wenn man ehrlich ist, ist CRO zwar effizienter geworden, das Angebot für die Nutzer ist aber kein Stück attraktiver. Wie aber kann man Innovationsmethoden (bzw. den Human(User)-Centered-Design Ansatz) nutzen, um Services für den Kunden zu schaffen, die das eigene Angebot tatsächlich attraktiver (und eben nicht nur effizienter) machen? Und wie (mit welchen Methoden/Prozessen) kann man das in den Business-Alltag integrieren? In dieser Session gibt Juliane Richter einen kurzen Abriss der CRO Evolution der letzten Jahre am Beispiel Cosmos und dann verlassen wir die Schleife, in der man sich von Optimierung zu Optimierung hangelt und besprechen Ansätze, die nicht Rekordzahlen, sondern den Nutzer/Kunden in den Mittelpunkt stellen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Juliane RichterCosmos Lebensversicherungs AG
      Digital Customer Services I Senior Project Manager
      Cosmos Lebensversicherungs AG
      PersuadeServeAdvanced
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Kombination von Online und Offline Daten
      • Einsatz von Google Store Visits für Kampagnensteuerung und –optimierung
      • Omnichannel-Strategie von OBI

      Für klassische Handelsunternehmen stellt sich in Bezug auf ihre Online-Aktivitäten häufig die Frage, was leistet mein Online-Shop jenseits der reinen Online KPIs? Hilft das Online Angebot auch stationäre Nachfrage zu fördern? Wie lässt sich das Marketing Budget optimal allokieren, wenn der Online ROAS nicht das dominierende Ziel ist? Neue Analysemöglichkeiten eröffnen hier Chancen für Online Marketer ein besseres Omnichannel-Verständnis aufzubauen. Wie man diese Metriken bewerten sollte und welche Fallstricke in der Analyse bestehen, wird in diesem Vortrag erörtert.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Christian HeinOBI
      Head of Digital Marketing & Digital Channel Management
      OBI Digital GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      • State-of-the-Art Methodik der Earned Media Value Berechnung von Aktivitäten im Social Web
      • Content Marketing Strategie messbar machen
      • Social Media Analytics & Controlling

      Trotz des immanenten Hypes rund um Facebook und Co sind Budgets für Social Media Initiativen meist noch relativ klein (im Verhältnis zu TV). Der Grund: Social Media Manager versuchen oftmals Entscheider mit abstrakten Kennzahlen wie Fans, Follower oder Engagement Rate den Erfolg ihrer Content Marketing Aktivitäten nachzuweisen. Einen Entscheider interessiert jedoch am Ende nur eines: Geld. Entweder in Form von erzieltem Umsatz und Marge oder in Form von Effizienzgewinnen. Wie soll ein CMO businessrelevante Entscheidungen treffen können ohne harte Kennzahlen? Dieser Vortrag stellt die aktuelle State-of-the-Art Methodik der Earned Media Value Berechnung von Aktivitäten im Social Web vor und zeigt, wie es großen Marken gelingt, ihre Content Marketing Strategie endlich messbar zu machen. Mit allen Risiken und Nebenwirkungen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Roland FiegeSchaller und Partner
      Head of Digital
      Schaller & Partner
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      • Live price estimation service for used vehicles based on a Random Forest prediction model
      • Automated verification using live test data sets in the delivery pipeline
      • Release of model improvements at any time

      AutoScout24 is the largest online car marketplace Europe-wide. With more than 2.4 million listings across Europe, AutoScout24 has access to large amounts of data about historic and current market prices and wants to use this data to empower its users to make informed decisions about selling and buying cars. We created a live price estimation service for used vehicles based on a Random Forest prediction model that is continuously delivered to the end user. Learn how automated verification using live test data sets in our delivery pipeline allows us to release model improvements with confidence at any time.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Christian DegerAuto Scout 24
      Architect
      AutoScout24
      Arif WiderThoughtWorks GmbH
      Consultant Developer
      ThoughtWorks
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Case Study (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Predictive maintenance is a crucial factor to avoid unplanned machine shutdowns at Linde
      • Common predictive maintenance approaches didn't deliver sufficient results
      • In this session Linde's tailormade approach to predictive maintenance will be presented

      Linde as industrial gas company is operating hundreds of large-scale industrial plants worldwide. Big critical components like rotating machines are equipped with dozens of sensors and deliver a continuous data stream. In total, hundred thousands of sensors generating gigabytes of sensor data every day.

      The high reliability of these machines led to a low number of total shutdowns in the past. The variety of the failures, causing the shutdowns, provides an additional level of complexity. Thus, applying common predictive maintenance approaches like pattern recognition did not deliver the expected results.

      This track will demonstrate how smart data science and operational expertise in combination, can be the key enabler to the overall goal: The prediction of necessary maintenance activities and the avoidance of unplanned shutdowns.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Christoph HeckmannThe Linde Group
      Business Development Manager
      Rico Knapperanacision
      Chief Data Scientist
      anacision
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Case Study (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Möglichkeiten von Predictive Analytics und Cognitive Computing im Umfeld der 4. Industriellen Revolution
      • Technologien aus dem privaten Umfeld findenAnwendung in der Anwendung finden und Nutzen stiften können.
      • Ziel: mit voraussehender Analyse Arbeitsplätze sicherer zu machen

      Der Wellness-Trend im Bereich Internet der Dinge nimmt ungeahnte Ausmaße an: nahezu wöchentlich kommen neue Apps und dazu passende Hardware auf den Markt. Handelt es sich dabei nur um Spielzeug? Oder kann man diese Apps und Devices auch im Rahmen der Industrie 4.0 für konkrete Geschäftsanforderungen nutzen? Das Projekt WorkRight, durchgeführt in Kooperation mit North Star BlueScope Steel und dem IBM Watson IoT Forschungslabor in Haifa, haben gezeigt, dass die Technologien, die heute im privaten Umfeld verwendet werden, auch in der (Schwer-)Industrie Anwendung finden und Nutzen stiften können. Ziel ist es, mit voraussehender Analyse die Arbeitsplätze sicherer zu machen und gleichzeitig die neuen Arbeitnehmerschutz-Rahmenrichtlinie der EU (89/391/EWG) effizient einzuhalten sowie die Maßnahmen entsprechend zu dokumentieren. Erfahren Sie mehr über die Möglichkeiten von Predictive Analytics und Cognitive Computing im Umfeld der 4. Industriellen Revolution.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Marcus KottingerIBM
      Solutions Architect Industry 4.0/Life Science
      IBM Watson IoT
      11:10 Uhr
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      11:35 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Herausforderung Marketing Automatisierung
      • CRO als integrierte Disziplin
      • Chancen, durch die Kombination von CRO und Predictive Analytics

      Marketing Automatisierung ist für viele Unternehmen nach wie vor eine Herausforderung, Machine Learning und Artificial Intelligence Zukunftsmusik und Predictive Analytics ist spanned, aber nur mit Big Data umsetzbar. Das sind natürlich alles Buzzwords, die in Mode sind, aber dennoch sollte man das damit verbundene Potential unbedingt kennen. Wer heute noch Conversion Rate Optimierung als singuläre Disziplin sieht, verpasst die Chancen, die sich aus der Kombination von CRO und bspw. Predictive Analytics ergeben. In dieser Session zeigt Ihnen Lennart Paulsen welche spannenden neuen CRO Möglichkeiten sich schon heute eröffnen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Lennart PaulsenTrakken Web Services GmbH
      Geschäftsführer
      Trakken Web Services GmbH
      Growth TechPersuadeServeAdvanced
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Aus Print Werbung, die vor 90 Jahren erfolgreich war, lernen
      • Neue Ideen für Landingpages, Anzeigen und Content-Marketing
      • Viele Praxisbeispiele für die Umsetzung

      Geniale Werbeideen altern nicht - im Gegenteil, durch die hohen Kosten bei Print-Werbung früher, wurde deutlich mehr Akribie in die Gestaltung von Anzeigen gesteckt. In dieser Session stellt Robin Heintze erfolgreiche Ansätze aus den letzten 90 Jahren vor und zeigt an Praxis-Beispielen, wie diese auch im Jahr 2017 erfolgreich genutzt werden können. Sie bekommen inspirierende Ideen, die sich für Landingpages, Anzeigen oder auch im Content-Marketing kreativ adaptieren lassen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Robin Heintzemorefiremedia
      Gründer und Geschäftsführer
      morefiremedia
      AttractPersuadeAll Levels
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Verbesserung der User Experience mit Hilfe von qualitativen und qantitativen Daten (Micro-Surveys, Remote-Testing, Mouse Tracking und AB-Testing)
      • "Schlanke" und userzentrierte Produktentwicklung mit Hilfe von Daten
      • Use Case auxmoney

      Analytics Daten liefern oft nur erste Anhaltspunkte für Optimierungspotenziale. Sie beantworten v.a. die Frage nach dem „Wie?“ z. B. „Wie verhalten sich unsere Nutzer und wo gibt es Probleme?“ Doch für die Optimierung muss man auch die Frage nach dem „Warum?“ beantworten: z. B. „Warum brechen Besucher im Bestellprozess ab?“. Dass dies auch ohne aufwändige Use Labs oder teure Tools geht, zeigt Mateo Vondey in seinem Vortrag. Er stellt vor, wie bei auxmoney „lean“, aber nutzerzentriert entwickelt wird und wie qualitative und quantitative Daten die User-Experience verbessern, z. B. Micro-Surveys, Remote-Testing, Mouse Tracking und AB-Testing.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Mateo Vondeyauxmoney
      Manager Customer Experience & Conversion Research
      auxmoney
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      • How predictive analytics algorithms are applied to optimize traffic and gain more hotel bookings
      • Dealing with competition when it comes to metasearch platforms
      • Case study elvoline.com

      It is highly important to be very competitive on metasearch platforms when it comes to travel industry. Leveraging predictive analytics to gain more hotel reservations and optimizing traffic at the same time will be the primary key in this presentation. Based on our experience at elvoline.com we will show how predictive analytics algorithms are applied in order to discover the most potential clusters of hotels and properly promote them. As a result we will endeavor to increase the number of hotel reservations.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Alexander KomarovDocler Holding
      BI Data Scientist
      Docler Holding Luxembourg
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Learnings from AI Experimenets at Experteer
      • Benchmarking (Recurrent Convolutiona) Neural Networks for extensive classification based on decision trees and SVM
      • Benefits for the day-to-day operations

      Text classification is a key ingredient of the data processing stack at Experteer. It was decided to benchmark (Recurrent Convolutiona) Neural Networks for extensive classification of jobs to the existing classifiers based on decision trees and SVM. Alexander Chukovski will show you what has been learned from this and other AI Experiments and how the company profits from them in the day-to-day operations.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Alexander Chukovskiexperteer
      Head of Data Science and Engineering
      Experteer
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • Common multivariate driver models rarely show impact on brand health measures or other outcome metrics
      • But these are needed for  brand messaging related marketing investments
      • In this session an innovative solution for modeling Visa's brand preference will be shown

      Common multivariate driver models solve for relative impact of brand drivers, but rarely show impact on brand health measures or other outcome metrics, expected from brand messaging related marketing investments. We present an innovative solution for modeling Visa’s brand preference based on individual-level survey data, comparing various prediction strategies and showcasing an easy-to-use Excel simulator. By taking current performance into account and modeling on an individual level we are able to show the precise impact of brand perception levers in an easy to use and comprehend format. This shifts the predictive power of the driver model into the hands of key decision makers and stakeholders, thereby creating actionable insights for marketing teams.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Amit DograVisa
      Director, Global Product Marketing
      Visa
      Dr. Albrecht KüfnerFactWorks
      Director
      FactWorks
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep-Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Manuelles Testen von Modellierungen für große Datensätze ist zeitaufwendig
      • Analyse von Big Data mit Hilfe von unüberwachtem maschinellem Lernen?
      • In dieser Session werden Varianten des klassische Clusterings und deren Strukturierung diskutiert, um effektive Visualisierung zu ermöglichen

      Big Data-Analysen erfordern komplexe "tiefe" Analyseverfahren, die in großen Datensätzen interessante Zusammenhänge finden. Analysten verbringen viel Zeit damit, Modellierungen für solche Datensätze manuell auszuprobieren und nach verwertbaren Datenpunkten zu suchen. Kann ein Computer dabei helfen? Unüberwachte Formen des maschinellen Lernens können bei der "Erkundung" von neuen, großen Datensätzen helfen, solche inneren Strukturen an die Oberfläche zu bringen. Wir diskutieren nützliche Varianten des klassischen Clusterings basierend auf naiven Bayes-Modellen und wie diese Modelle weiter strukturiert werden können, um effektive Visualisierungen von großen Datensätzen zu erhalten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Christoph BestGoogle
      Senior Computational/Data Scientist
      Google
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Vielzahl der anfallenden Daten werden nur zur ihrem originären Zweck verwendet und nicht für weitere Nutzungsmöglichkeiten archiviert
      • Fundament für Industrie 4.0 durch sicheren und zertifizierten Datenaustausch zwischen Unternehmen
      • Nutzung und Verbreitung von Smart-Service-Konzepten

      Die Wertschöpfung in der produzierenden Industrie ist heutzutage geprägt von kapitalintensiven Produktionsanlagen, welche sich durch einen hohen Grad an Automatisierung auszeichnen. Dabei liegt es in der Natur der Sache, dass im fortlaufenden Betrieb eine Vielzahl von Daten anfallen. Oftmals werden diese aber nur zur ihrem originären Zweck, dem Steuern und Regeln der Produktionsprozesse verwendet und nicht etwa für weitere Nutzungsmöglichkeiten archiviert.

      Im Rahmen des Deep Dive Workshops zeigen wir am Beispiel von Anlagensteuerungsdaten und Sensorik zur Zustandsüberwachung, wie über intelligente Prozess- und Maschinendatenerfassung Smart Services entstehen können, aber auch welche neuen Herausforderungen bezüglich Daten- und Informationsaustausch auf Industrieunternehmen im Kontext Industrie 4.0 zukommen werden. Hier stellen wir den Industrial Data Space vor, der ein Fundament für Industrie 4.0 bildet, indem er sicheren und zertifizierten Datenaustausch zwischen Unternehmen ermöglicht, ohne dass die Eigentümer der Daten die Souveränität, d.h. die Kontrolle über ihre Daten verlieren. Er fördert damit die Nutzung und Verbreitung von Smart-Service-Konzepten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Stefan WeingärtnerDatatroniq
      CEO
      DATATRONIQ GmbH
      12:30 Uhr
      Mittagspause
      Mittagspause
      Mittagspause
      13:45 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      EXPO+
      Digital Growth Unleashed
      Keynote:
      • Fakten sind wichtig, aber sie mobilisieren nicht
      • Rapid Response Campaigning, Framing und Polarisierung als Schlüssel zur Aufmerksamkeit?
      • Kampagnen müssen wie Wahlkämpfe geführt werden

      Spätestens seit Trump ist klar: Wer in der heutigen Aufmerksamkeitsökonomie punkten will, muss polarisieren. Fakten sind wichtig. Aber sie mobilisieren nicht. Hillary Clinton kann ein Lied davon singen. Ist die Kombination aus Rapid Response Campaigning, dem richtigen Framing und gnadenloser Polarisierung der Schlüssel zur Aufmerksamkeit? In seiner Keynote beschreibt der Wahlkampfexperte Julius van de Laar, warum die Zeit von lang im Voraus geplanten Kampagnen vorbei ist und Organisationen sich mehr trauen müssen ihre Kampagnen wie Wahlkämpfe zu führen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Julius van de Laarvan de Laar | Campaigning
      Kampagnen- und Strategieberater
      van de Laar | Campaigning
      All Levels
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      EXPO+
      eMetrics Summit
      Keynote
      • Bringing data into action
      • DWH User Interaction
      • Data availability vs. Data Marts

      We talked a lot about data during the last years. Big data, smart data, predictive data, machine-generated data, user-centric data as well as huge topics like mobile & data science. We all know how important they are but we forgot about the most important thing: Bringing data into action. 

      Let’s get practical. Let’s use all the data and infrastructure we build during the last years. Let’s include all the new media technologies and IoT which is getting introduced every month. We now know how to store and analyze data - now lets execute!

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Thomas UnruhLesara
      Head of Business Intelligence
      Lesara
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      EXPO+
      Predictive Analytics World for Business
      Keynote
      • Focus on data storytelling used to be on visualization techniques
      • The task of interpreting the models becomes more complex, because data becomes more complex
      • Ways to unravel complex descriptive and predictive models

      As data science captures more attention from decision makers, translating the models from the language of the analyst into a language of the decision maker has become an important topic at conferences and in journals. It used to be that the focus on data storytelling was on visualization techniques. While this is important, as analyses become more complex, the task of interpreting the models likewise becomes more complex. Before we can decide on visualization techniques, we first need to uncover what to visualize. In this keynote, Mr. Abbott will describe ways to unravel complex descriptive and predictive models so they can be explained and visualized using machine learning models and resampling techniques. 

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dean AbbottSmarterHQ
      Co-Founder and Chief Data Scientist
      SmarterHQ
      14:35 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Präsentation unseres Sponsors:
      Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
      Ausführliche Beschreibung
      Gesponsert von
      Usabilla
       
       
      14:45 Uhr
      Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
      14:50 Uhr
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Slide free session
      • Complex topics explained through simple stories
      • If you run A/B tests for conversion optimisation, this session is for you

      Lukas Vermeer works for a company that runs more than a thousand experiments every day. He is responsible for the internal tooling and training that helps product development improve the customer experience in measurable steps. In this session, Lukas will share some „statistical stories“ that have helped scale their testing culture. Complex topics, such as early stopping rules; false positives and false negatives; sample ratio mismatch; and selective attrition, are all explained through simple stories that can help anyone understand their test results better. If you run A/B tests for conversion optimisation, this session is for you. No slides, just stories and Q&A.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Lukas VermeerBooking.com
      Data Scientist
      Booking.com
      PersuadeAdvanced
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Erstellung von effektivem Microcontent
      • Testresultate zu Interessenten Leadgenerierung (B2B)
      • Besonderer Fokus Optimierung der Micro Conversions von Videos

      Jedes Element auf der Landingpage (Headline, Teaser, Bilder, Videos, PDF, Buttons, Social Sharing etc.) verfolgt Mikroziele im Sinne der Leadgenerierung. Welchen Content diese Elemente transportieren und wie diese angeordnet sind, hat dabei enorme Auswirkungen auf die Effektivität der einzelnen Elemente. Und jedes einzelne Element in sich ist mehr oder minder erfolgreich dabei, die Leadgenerierungsraten zur steigern. In dieser Session zeigt Stefanie Eck, wie wirksamer Microcontent erstellt wird und Christian Tembrink präsentiert im Anschluß die Resultate zweier Tests, beide aus dem B2B Bereich, bei denen es zum einen um die Interessenten Leadgenerierung seiner Agentur und zum anderen um Leadgenerierung für ein Software Unternehmen geht (Demo Accounts testen). Im zweiten Teil wird ein besonderer Fokus auf die Optimierung der Micro Conversions von Videos gelegt.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Stefanie Eckseokratie.de
      UX & Content Marketing
      Seokratie
      Christian Tembrinknetspirits
      Geschäftsführer
      netspirits Online Marketing GmbH & Co. KG
      AttractAll Levels
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      • Fachlicher Austausch
      • Kleine Teilnehmer-Runden
      • Moderiert von Fachexperten

      Tagtäglich sind wir mit ähnlichen Problemen konfrontiert und versuchen die Ressourcen, Tools, neue Entwicklungen, Prozesse, Technologien und Politik unter einen Hut zu bringen um erfolgreich Projekte umzusetzen, Ergebnisse zu kommunizieren, KPIs zu erreichen und vieles mehr. Manche haben gerade angefangen, andere sind seit vielen Jahren dabei. Seit Ihrer Gründung hat sich eMetrics zu einem willkommen Ort für einen freien Austausch entwickelt, wo man voneinander lernen und Anregungen sammeln kann. Dieses Jahr bringen wir den fachlichen Austausch auf die nächste Ebene – unter Moderation der Fachexperten diskutieren die Teilnehmer aktuelle Themengebiete im kleinen Kreis der Interessierten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Anna DenejnajaHermes NexTec
      Head of Data Analysis
      Hermes NexTec
      Dr. Maren von SelasinskyProSiebenSat.1 Digital
      Head of Digital Analytics & Performance Management
      ProsiebenSat.1 Digital
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      • Herausforderungen der fachlich- technische Verknüpfung von klassischer BI und moderner Data Science
      • Dimensionen Technologie, Tools, Prozesse, Skills, Organisation und Unternehmenskultur
      • Erfolgsfaktoren dieses Changeprozesses

      Die fachlich- technische Verknüpfung von Aspekten der klassischen BI und moderner Data Science – alles möglichst unter einem Dach – stellt viele Unternehmen teilweise vor große Herausforderungen.

      Wie bringt man Enterprise-Architektur, Governance und Stabilität einerseits mit Agilität, Data Science und Big Data-Fähigkeit andererseit unter einen Hut?

      "Will it blend?" ist dabei die Frage, die sich viele Unternehmenslenker heute stellen und für die in den Dimensionen Technologie, Tools, Prozesse, Skills, Organisation und Unternehmenskultur Antworten erarbeitet werden sollten.

      Im Rahmen der Präsentation beleuchtet Herr Nolte anhand seiner praktischen Erfahrungen die wichtigen Erfolgsfaktoren dieses Changeprozesses.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Matthias NolteBerliner Sparkasse
      Head of BI Servies
      Berliner Sparkasse
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Methoden und Algorithmen vzur Extraktion von Anomalien und Auffälligkeiten aus großen Datenmengen
      • Bspw. Zeitreihenanalyse, Mustererkennung, Ursachenanalyse und Gruppenbildung
      • Maschinelles Lernen ohne sog. Labels

      Viele Firmen haben in den letzten Jahren umfangreiche Data Lakes erstellt, in der Hoffnung, mit den daraus gewonnenen Erkenntnissen Geschäftsentscheidungen zu verbessern und zu beschleunigen. Doch es macht sich mittlerweile auch erhebliche Frustration breit, weil sich die Extraktion nützlicher Informationen aus großen Datenmengen doch erheblicher schwieriger gestaltet als ursprünglich angenommen. Dieses Tutorial stellt einige generell anwendbare Methoden und Algorithmen vor, mit den sich Anomalien und Auffälligkeiten aus großen Datenmengen extrahieren lassen. Hierzu gehören beispielsweise: Zeitreihenanalyse, Mustererkennung, Ursachenanalyse und Gruppenbildung. Auch wird ein Verfahren gezeigt, wie maschinelles Lernen zum Einsatz kommen kann, auch wenn keine sog. Labels zur Verfügung stehen, was in der Praxis oftmals der Fall ist.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Norbert KraftNokia Bell Labs
      Referent Research & Technology
      Nokia Bell Labs
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Deep Learning or Deep Neural Networks
      • Merits of the “new” approach in comparison to non-deep modeling techniques
      • Identification of features responsible for component failures and soft sensor modeling

      This session focuses on a new hype wave in neural network modeling called Deep Learning or Deep Neural Networks. Dr. Ralph Grothmann will look behind the scenes and explain the differences between “standard” feedforward and deep neural network models. The decay in gradient information over long chains of hidden layers can be avoided by e.g. multiple outputs, information highways or short cuts, as well as stochastic learning rules. Auto-associators and convolutions enable us to model high-dimensional input spaces by the automated generation of features. Besides deep feedfoward neural networks we will also deal with time-delay recurrent neural network architectures, where deepness is a natural feature when non-algorithmic learning techniques like error backpropagation through time are used. Dr. Ralph Grothmann will give examples of the application of deep neural networks form recent project work and show the merits of the “new” approach in comparison to non-deep modeling techniques. Among others you will deal with the modeling of e.g. the energy supply from renewable sources, energy load forecasting as well as the identification of features responsible for component failures and soft sensor modeling.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Ralph GrothmannSiemens
      Principal Consultant
      Siemens AG, Corporate Technology
      15:35 Uhr
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      16:00 Uhr
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • How to extract useful data from almost any site - with minimal time and effort
      • Learn what you need to model and automate discovery work
      • With downloadable reports, templates and guides

      In this session, Craig will show you how he does modelling of sites using Google Analytics - to find out where there are latent opportunities in the flow of visitors and delight. Using a range of API tools, google analytics reports, segments, sketching and modelling techniques, he'll show you how to extract useful data from almost any site - with minimal time and effort. Craig is sharing these useful Google Analytics hacks for the first time as he walks you through the mixture of techniques he uses to isolate site blockages. In this session, you'll learn what you need to model and automate discovery work, leaving you more much more time to actually grow the business. With downloadable reports, templates and guides, you'll have everything you need to get started tomorrow!

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Craig Sullivan
      CEO
      Optimal Visit
      Growth TechAdvanced
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Learnings aus fast 2.000 A/B Tests,
      • Dos & Don’ts beim Landing Page Testing
      • Mehr Leads & Sales, indem man im Funnel „vor“ und „nach“ der Landing Page ansetzt

      Die kontinuierliche Landing Page Optimierung sollte heute in jedem Unternehmen absoluter Standard sein. Aber gerade wenn man Prozesse etabliert hat, sollte man darauf achten, sich nicht mit dem Status Quo zu begnügen. Nils Kattau teilt in dieser Sessions seine Learnings aus fast 2.000 A/B Tests, gibt Tipps zu den Dos & Don’ts beim Landing Page Testing und zeigt, wie man Leads & Sales steigert, indem man im Funnel „vor“ und „nach“ der Landing Page ansetzt.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Nils Kattau
      Freier Berater
      PersuadeAdvanced
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Data science techniques are applied on top of web analytics data for tremendous potential
      • KPIs & Success Factors of Data Science Projects
      • Case Study: Customized, real time recommendations for customers

      We can achieve tremendous business value by applying data science to web analytics. Tapping this potential requires an understanding of the distinction between web analytics and data science as well as the KPIs and success factors that relate to data science projects. In this session, David Stephenson explains how to combine web analytics and data science as well as quick ways to leverage existing web analytics tooling to gain deeper insights into customer journey. He’ll present a case study of how one European company quickly extended its web analytics tooling to build a real-time recommendation engine for its customers.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. David Stephenson
      Freelance Data Scientist
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      Teil 1
      • Wie lässt sich der Wetter-Effekt identifizieren und quantifizieren? 
      • Lohnt es sich basierend auf dem Wetter Marketing oder Onsite Kampagnen auszusteuern? 
      • Methodik, Chancen und Fallstricke von Wetter-Analytics und Wetter-Targeting

      Wetter ist ein tagtäglicher Einflussfaktor auf Konsumentenentscheidungen. Viele Marketing-Verantwortliche wissen aus Erfahrung, dass Wetter Ihre Kampagnen und Sales-Performance stark beeinflusst. Aber wie lässt sich der genaue Wetter-Effekt identifizieren und quantifizieren? Und lohnt es sich überhaupt – basierend auf dem Wetter – Marketing oder Onsite Kampagnen auszusteuern? In diesem Vortrag sollen anhand konkreter Case Studies Methodik, Chancen, aber auch die Fallstricke von Wetter-Analytics und Wetter-Targeting aufgezeigt werden.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      Teil 2
      • Kampagnenmanagement globaler B2B Kampagnen mit Tableau Dashboards
      • Dashboards der globalen Sommerkampagne 2017 von GORE-TEX®
      • Planung und Umsetzung bei W. L. Gore, Einblicke in die wichtigsten Learnings

      Wie misst man den Erfolg globaler B2B Kampagnen mit Tableau Dashboards? Wie lassen sich diese Dashboards so planen und einsetzen, dass sie von Kollegen und Agenturen genutzt werden? Am Beispiel der globalen Sommerkampagne 2017 von GORE-TEX® werden die Dashboards live präsentiert und diskutiert. Korbinian Spann berichtet, wie die Planung und Umsetzung bei W. L. Gore durchgeführt wurde und gibt Einblicke in die wichtigsten Learnings.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Korbinian SpannW. L. Gore & Associates GmbH
      Digital Marketing / eTail
      W. L. Gore & Associates GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Auswirkungen der europäischen Datenschutzgrundverordnung (General Data Protection Regulation – GDPR) auf Unternehmen
      • Welche juristischen Änderungen sind wichtig? 
      • Antworten der GDPR auf die technischen Fragen von morgen

      Ab 2018 wird die europäische Datenschutzgrundverordnung (General Data Protection Regulation – GDPR) in nationales Recht umgesetzt. Damit geht ein langer politischer Prozess in einer Zeit zu Ende, in der sich die digitale Welt schon zweimal um sich selbst gedreht hat. Welche Auswirkungen haben die neuen Regelungen auf die Unternehmen? Welche juristischen Änderungen sind wichtig und welche Antworten bietet die GDPR heute auf die technischen Fragen von morgen wie künstliche Intelligenz und Predictive Analytics?

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Björn Stecherinitiative d21
      stellvertretender Geschäftsführer
      Initiative D21 e.V.
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • DSGVO (Datenschutzgrundverordnung / Englisch GDPR) ist das weitestreichende Gesetz zum Schutz persönlicher Daten
      • Die fünf Kernthemen, die für das Predictive Modeling relevant sind
      • Konkrete Beispiele zur Lösung dieser Herausforderungen basierend auf Open Source Software 

      Die neue DSGVO (Datenschutzgrundverordnung / Englisch GDPR), die am 25. Mai 2018 für die gesamte EU in Kraft tritt, ist das weitestreichende Gesetz zum Schutz persönlicher Daten. Es birgt einige neue Anforderungen an Data Scientists im Umgang mit persönlichen Daten – sowohl im B2C als auch im B2B-Umfeld. Dieser Vortrag befasst sich aus praktischer Sicht mit fünf Kernthemen, die für das Predictive Modeling relevant sind: Informationspflicht, Erlaubnis für die Datennutzung, Recht auf Vergessenwerden, Diskriminierung und Pseudodiskriminierung sowie Anonymisierung von Daten. Der Vortrag stellt konkrete Beispiele zur Lösung dieser Herausforderungen vor, die auf Open Source Software basieren und die Sie im Anschluss selbst ausprobieren können.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Phil WintersCIAgenda
      Experte für Strategien aus der Kundenperspektive
      CIAgenda
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Guided tour through the most important R packages
      • How to use R for predictive modeling
      • Work with universal and specialized packages and much more

      R is a standard tool for predictive modeling. It allows to use hundreds of predictive models and build complex workflows. The presentation is a guided tour through the most important R packages. It is illustrated with working R examples. You will learn how to:

      – use R for predictive modeling including feature selection, model building, validation, and deployment

      – work with universal and powerful packages `caret` and `mlr`

      – a couple of specialized packages like `xgboost` and `caretEnsemble`

      – supporting packages like `PMML`

      – as a help we will use H2O and Spark

      – and others

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Artur SuchwalkoQuantUp
      Data Scientist, Owner
      QuantUp
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Das Bewerten von Dokumenten ist ein wesentlicher Aufwand in der Forensik
      • Zeit- und finanzielle Ersparnis durch maschinelles Lernen
      • In dieser Session wird die Risikobewertung von Dokumenten anhand von Netzwerkanalysen vorgestellt

      In der Forensik besteht ein wesentlicher Aufwand im Bewerten von Dokumenten. Wenn es durch Maschinelle Lernverfahren möglich ist, die Zahl der zu bewertenden Dokumente zu reduzieren, kann viel Zeit und damit Geld gespart werden. In diesem Vortrag wird vorgestellt wie aus Informationen von Nachbarschaften und Communities mit Hilfe von Netzwerkanalysen Zusatznutzen für eine Risikobeurteilung von Dokumenten vorgenommen werden kann. Dabei werden Techniken der Netzwerkanalyse wie zum Beispiel der Community Detection, Cluster Verfahren, Random Forest als Klassifizierungsmethode und Visualisierungen von Netzwerken vorgestellt.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Filip FloegelAlixpartners
      Associate in Applied Analytics
      AlixPartners
      17:00 Uhr
      Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
      17:05 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      EXPO+
      Digital Growth Unleashed
      Keynote:
      • Viele Webseiten werfen Fragen auf, statt Antworten zu liefern
      • Marketer sind oft nur Sender und versetzen sich nicht in die Lage der Nutzer
      • Do's and Don'ts damit Besucher verstehen, was Sie anbieten

      Häufig werden Webseiten von Unternehmen mehr Fragen auf, als sie beantworten. Warum fällt es uns so schwer, weniger als „Sender“ zu fungieren und uns statt dessen in die Besucher zu versetzen? Ja, warum eigentlich – so schwer ist das eigentlich gar nicht, wie Tobias Aubele und Mario Fischer anhand vieler praktischer Beispiele der Do and Don´t im Web aufzeigen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Prof. Dr. Tobias AubeleHochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt
      Professor für E-Commerce
      Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt
      Prof. Dr. Mario Fischerwebsite boosting
      Herausgeber
      website boosting
      AttractAll Levels
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Featured Session
      • A journey from basics 101 style must-haves in analytics
      • What makes a good analytics team great?
      • Which methodologies, tools, visualizations and more are key?

      What makes a good analytics team great? How do you leverage the most from your insights? Which methodologies, tools, visualizations and more are key to successfully creating a data-driven culture in your business? This presentation will lead you through a journey from basics 101 style must-haves in analytics to challenging your status quo with best practice and innovative analytics approaches. No one has perfected analytics yet, but it’s never too late to start trying.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Marc Rouletmobile.de
      Head of Analytics and Datawarehouse
      mobile.de GmbH
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Keynote
      • True innovation starts with asking Big Questions
      • New perspectives on the Big Data and Data Science challenges we face today
      • How learning from the past can help you solve the problems of the future

      The “Big Data” and “Data Science” rhetoric of recent years seems to focus mostly on collecting, storing and analysing existing data. Data which many seem to think they have “too much of” already. However, the greatest discoveries in both science and business rarely come from analysing things that are already there. True innovation starts with asking Big Questions. Only then does it become apparent which data is needed to find the answers we seek.
      In this session, we relive the true story of an epic voyage in search of data. A quest for knowledge that will take us around the globe and into the solar system. Along the way, we attempt to transmute lead into gold, use machine learning to optimise email marketing campaigns, experiment with sauerkraut, investigate a novel “Data Scientific” method for sentiment analysis, and discover a new continent.
      This ancient adventure brings new perspectives on the Big Data and Data Science challenges we face today. Come and see how learning from the past can help you solve the problems of the future.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Lukas VermeerBooking.com
      Data Scientist
      Booking.com
      18:05 Uhr
      Ende des ersten Konferenztages
      Ende des ersten Konferenztages
      Ende des ersten Konferenztages
      18:30 Uhr
      Abfahrt der Shuttlebusse
      Abfahrt der Shuttlebusse
      Abfahrt der Shuttlebusse
      19:00 Uhr

      Abendveranstaltung:

      DDB Networking Lounge

      Abendveranstaltung:

      DDB Networking Lounge

      Abendveranstaltung:

      DDB Networking Lounge

      Data Driven Business - Berlin - Tag 2 - Dienstag, 14. November 2017

      08:00 Uhr
      Registrierung und Frühstückssnacks
      Registrierung und Frühstückssnacks
      Registrierung und Frühstückssnacks
      09:15 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Featured Session:
      • „Gehirngerechte“ Präsentation 
      • Neue Ansätze der Aufmerksamkeitsökonomie gepaart mit Visual Storytelling
      • Punktuelle Erhöhung der Aufmerksamkeit

      Gute Ideen, spannende Innovationen und wichtige Entscheidungen gehen in der Vielzahl an täglichen Informationen unter – oftmals weil sie nicht gut präsentiert wurden – oder besser gesagt zu wenig „gehirngerecht“ präsentiert wurden. Neue Ansätze der Aufmerksamkeitsökonomie gepaart mit Mustern des Visual Storytellings bringen Sie in die Lage, die Aufmerksamkeit Ihrer Kunden und Kollegen punktuell zu erhöhen, ihre Ideen zu vermitteln und nachhaltig zu verankern.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Kai RadanitscheBusinessLab
      Diplom-Informatiker und eBusiness Berater
      eBusinessLab GmbH
      PersusionAlle Level
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Session:
      • Integration von TV-Daten in Web Analytics
      • Mögliche Auswertungen
      • Rückschlüsse, die Unternehmen aus den Daten ziehen können

      Der Erfolg von TV-Werbung, die nach wie vor den größten Teil der Gesamtwerbeaufwendungen in Deutschland einnimmt, ließ sich lange Zeit nur indirekt über Einschaltquoten und Marktforschungsbefragungen quantifizieren. Aber was ist mit direkten (Re-)Aktionen potentieller Kunden? Hier kommt TV-Analytics ins Spiel. Die Kombination von TV-Ausstrahlungsinformationen mit Web Analytics-Daten ermöglicht es, den Effekt von TV-Werbung im Online-Kontext konkret messbar zu machen. In dieser Session stellt Eva Anderl vor, wie die Integration von TV-Daten in Web Analytics funktioniert, welche Auswertungen dadurch möglich werden – und welche Rückschlüsse Unternehmen daraus ziehen können.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Eva AnderlFeld M
      Advanced Analytics
      Feld M
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Keynote
      • What Artificial Intelligence and Machine Learning are, how they work, and their relevance to forecasting
      • Real case studies of AI and ML algorithms employed by leading manufacturers
      • The power of forecasting algorithms that learn, adapt to context and find hidden insights

      With more and more data becoming available, Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) for Analytics are the latest hot topics pushed by the media, with companies like Facebook, Google and Uber promising breakthroughs in areas such as speech recognition and predictive maintenance. However, in the forecasting world, reality looks very different. An industry survey of 200+ companies shows that despite substantially growing data sources, most companies employ very basic statistical algorithms from the 1960s, and even market leaders have been slow to adopt intelligent algorithms to enhance planning decisions.

      This reveals a huge gap between scientific innovations and industry capabilities, with opportunities to gain unprecedented market intelligence being missed. In this session, we will highlight examples of how industry thought leaders have successfully implemented artificial Neural Networks and advanced Machine Learning algorithms for forecasting, including FMCG Manufacturer Beiersdorf, Beer Manufacturers Anheuser Bush InBev, and Container Shipping line Hapag-Lloyd. I will leave you with a vision not of the future, but of what’s happening now, and how it is revolutionizing your field.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Prof. Dr. Sven CroneLancaster Research Centre for Forecasting
      Director
      Lancaster Research Centre for Forecasting
      09:55 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Sponsor Präsentation:
      Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
      Ausführliche Beschreibung
       
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Sponsored Session
      Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
      Ausführliche Beschreibung
      10:00 Uhr
      Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
      10:05 Uhr
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Demystify the little problems that add up to poor mobile experience
      • Improving and measuring mobile UX on your website (responsive, adaptive, mobile subdomain)
      • More advanced mobile experiences, including PWAs and deep-linked apps

      Consumers are spending significantly more time and money on their phones, yet most users hate the mobile experience and companies are still struggling!! In this session, two internationally recognized mobile experts, Cindy Krum and Emily Grossman will help demystify the little problems that add up to poor mobile experiences and therefore pitiful mobile conversion rates. Mobile UX issues filter down to all aspects of a mobile experience, and can have a significant impact on bounce rate, cart abandonment and lost conversions. Half of the session time will focus on improving and measuring mobile UX on your website, weather it is responsive, adaptive, or just a mobile subdomain. The second half of the session will focus on more advanced mobile experiences, including PWAs and deep-linked apps. You will walk away from the session knowing exactly what metrics they can use to identify and fix the biggest UX hurdles in your user's mobile experience.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Emily GrossmanMobileMoxie
      Mobile Marketing Specialist
      MobileMoxie
      Cindy KrumMobileMoxie
      Chief Executive Officer
      MobileMoxie
      PersuadeAdvanced
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Wie kann man seine Kunden nach dem Kauf weiterhin begeistern?
      • Wie bringt man sie dazu, erneut zu bestellen?
      • Welche Arten von Inhalten funktionieren am besten und wie kann man diese einfach umsetzen?

      Etwa ein Viertel des Umsatzes europäischer Online Shops kommt von wiederkehrenden Käufern und Bestandskunden. Aber viel zu wenig Unternehmen setzen ausreichend Fokus auf das Marketing „danach“ – Kundenbindung, Upselling und Engagement sind Wachstumsfaktoren mit enormen Potential. In ihrer Session zur Serve-Phase der Customer Journey zeigt Content-Marketing-Spezialistin Silja Troll mit vielen anschaulichen Beispielen wie jeder seine Kunden ganz leicht mit Content Marketing auch in dieser Phase begleiten kann.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Silja Trollseokratie.de
      Leiterin Content Marketing
      Seokratie
      ServeAll Levels
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Optimales Zusammenspiel von Kampagnenkreation, personalisierte Aussteuerung und Conversion Optimierung mit Hilfe von Daten
      • Automatisierte Marketing Technologien
      • Herausforderung Mensch vs. Maschine in der digitalen Analyse

      Kampagnenkreation, personalisierte Aussteuerung und Conversion-Optimierung, sowie Digitale Analyse und Testing werden meist umfassend als einzelne Disziplinen praktiziert. Doch wie funktioniert das optimale Zusammenspiel auf Basis von Daten in der Praxis? Welche Voraussetzungen müssen erfüllt sein und welche Herausforderungen gilt es zu berücksichtigen? Können automatisierte Marketing Technologien wirklich die Arbeit erleichtern? Diese und weitere Learnings erläutern Stefan Bruckmaier und Tanja Todt anhand diverser Use Cases, wie z.B. der DKB Kampagne.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Stefan BruckmaierJvM/netzeffekt
      CD Performance
      JvM/netzeffekt
      Tanja TodtJvM/netzeffekt
      Head of Digital Analytics/Business Intelligence
      JvM/netzeffekt
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Session:
      Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Gessica BicegoBlinkist
      Head of Performance Marketing
      Blinkist
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Fundamental get rights for any supply chain
      • Effort to turn-around and improve a failing metric (Forecast Accuracy)
      • Things to avoid, useful tools and the simple question to ask when nothing else works

      Being able to predict customer demand for a particular product and have that product available for sale when required is a fundamental get right for any supply chain. But what if everything we try doesn’t work, and in many cases appears to make the forecast work? Alex gives an account from Shell’s Lubricants Supply Chain on the journey taken by the newly formed Central Forecasting Team in an effort to turn-around and improve a failing metric (Forecast Accuracy) that was being blamed for a wide range of organisational pain. Alex touches on the various ideas that didn’t work (from flat targets, to simply manipulating the data) and the affect these had, before moving on to the later ideas, and career risk, that began to move the needle in the right direction. Key take always include plenty of things to avoid, some useful tools such as segmentation, and the simple question to ask when nothing else works.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Alex HancockShell Oil Company
      Head of Treasury Analytics
      Shell Oil Company
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • Typical problems and hidden traps in creating strategy against a VUCA backdrop
      • Tensions that exist across our unavoidably uneven knowledge of the world
      • Mental models to help leaders grapple with this wicked problem

      Political bombshells, unimaginable terrorist attacks, epidemic outbreaks, natural disasters, technological disruptions, fractured markets, transitory advantages, multifarious competitors, increasingly demanding customers and fickle consumers. Thanks to the military, we have a useful descriptor for the conditions and environment these drivers create; ‘VUCA’ – Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity… a combination of the magnitude and speed of change, the lack of predictability and prospect of surprise, the multitude of forces and confounding issues, and the lack of ‘one right answer’ or single course of action. Yet against this backdrop many organisations are still carrying the early, often ill-formed, baggage of implicit promises and expectations of Big Data and Analytics, and the mindset of operating in more stable conditions. And that’s before we get to sentiment mining, machine learning, edge analytics and the like. There is no question about the power, pervasiveness, further potential and applicability of predictive analytics. But it is at the edge of this applicability that things get interesting; where a VUCA environment lays cognitive traps for those focused on ‘getting to the right answer’ rather than ‘asking the right questions’. In the context of strategy development, deployment and delivery in the real world, this edge – between prediction and insight, between extrapolation and choice, between algorithm and decision – is critical. This session explores some of the typical problems and hidden traps in creating strategy against a VUCA backdrop, considers the tensions that exist across our unavoidably uneven knowledge of the world, offers some mental models to help leaders grapple with this wicked problem, and to help you drive the most impact and value in support of your strategy.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Chris TurnerStrataBridge
      Co-Founder
      StrataBridge
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Machine Learning zur Optimierung von Text & Bild von Werbeanzeigen 
      • Feature Engineering Methoden für NLP, Image Recognition mittels Deep Learning, Diskussion der Modellwahl
      • Kritische Erfolgsfaktoren bei der Entwicklung eines Data Products

      Machine Learning ist im Online Marketing allgegenwärtig. Der Fokus liegt jedoch meist auf der Optimierung der Auslieferung und weniger der Gestaltung von Ads. Die Auswahl von Text und Bild erfolgt oftmals nach Bauchgefühl und persönlicher Erfahrung. In dem Vortrag zeigen wir, wie plista Machine Learning verwendet, um Werbetreibende bereits in der “kreativen Phase” mit Empfehlungen bezüglich der Text- und Bildgestaltung zu unterstützen. Welchen Einfluss hat ein Wort auf die Klickrate? Was sind bessere Formulierungen? Welche Objekte im Bild erregen die Aufmerksamkeit? Wir behandeln Feature Engineering Methoden für NLP (u.a. Entity Recognition), diskutieren die Modellwahl und teilen unsere Erfahrungen bezüglich der schlanken Entwicklung eines Data Products. Im Bereich der Bilderkennung präsentieren wir zudem unseren Deep Learning Ansatz einer neu trainierten Inception-v3 Architektur.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Malte GanßaugePlista
      Data Scientist
      plista GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dives Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Wie Uplift-Modelle funktionieren
      • Wie man diese auf eigenen Daten erstellt
      • Fallstricke, die man beachten muss

      Uplift Modelling wird oft als der Heilige Gral des Marketings beschrieben. Die Anwendung dieser Technik soll den Marketer in die Lage versetzen, nur die Kunden zu bewerben, bei denen dieser Anstoß auch zu einer Reaktion führt. So spart man sich das Aufwecken "schlafender Hunde" im Falle von Vertragskündigungen und schreckt keine potentiellen Kunden ab, die nach dem x-ten Newsletter genervt abwinken.

      In der Praxis wird Uplift Modelling bis jetzt selten angewandt, da das Feld komplex und fehlerträchtig ist.

      Die Deep-Dive-Session "Uplift-Modelling Hands-on" zeigt praxisnah, wie Uplift-Modelle funktionieren, wie man diese auf eigenen Daten erstellt und welche Fallstricke man beachten muss.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Dennis ProppeGpredictive
      CTO
      Gpredictive GmbH
      11:00 Uhr
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      11:30 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      EXPO+
      Digital Growth Unleashed
      Keynote:
      • Bereit für Denkanstösse, provokante Thesen und jede Menge Lachen?
      • Mut zur Veränderung, aber auch Mut zur Lücke und Gelassenheit
      • Überlebensstrategien, um aus dem Teufelskreis Angst, Ungeduld & Aufregung auszubrechen

      Sind Sie bereit für eine aufrüttelnde Predigt, mit gewagten Denkanstössen, provokanten Thesen und jeder Menge Lachen? Robert Seeger rückt das richtige Mindset für Conversion Optimierung im Zeitalter der digitalen Transformation in den Mittelpunkt. Denn nur wer Mut zur Veränderung, aber auch Mut zur Lücke und Gelassenheit hat, wird verstehen, dass gute Unternehmen zwar in den Himmel kommen, böse aber im Warenkorb landen. Hier holen Sie sich Überlebensstrategien, um aus dem Teufelskreis Angst, Ungeduld & Aufregung auszubrechen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Robert Seeger
      Co-Founder und President
      FMX World
      AttractAll Levels
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • How to eliver high-quality actionable insights instead of being occupied full-time with reporting
      • Ensure appropriate stakeholder communication and effeicent business processes that support effectice and efficient analytics
      • Sustainable tracking planning in the world of agile development

      Do we need to track it all? Or do we need to track right things right? What is actually the value of correct data? Probably every second (being optimistic) your web analytics department is facing a dilemma: how can we focus on delivering high-quality actionable insights instead of being occupied full-time with reporting and/or (re-)defining, checking, fixing and even understanding our own tracking? As difficult as it can be to achieve high data quality, there is still a way to break the vicious circle and focus on delivering actual business impact. During this session, Anna will discuss how to ensure appropriate stakeholder communication and business processes that support effective and efficient analysis, sustainable tracking planning in the world of agile development and future uncertainty, defining the value and the cost of every implementation, knowing the full capacity of your analytics tools and much more.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Anna SmolinaStepStone
      Head of Analytics
      StepStone Continental Europe GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Sponsored Workshop
      • Aktuelle Ansätze für die personalisierte Kundenansprache
      • Web & App-Inhalte personalisieren, Prospecting- und Remarketing-Kampagnen effizienter auszusteuern
      • Aufbau eines nutzerzentrierten Datenpools

      Das große Schlagwort „Personalisierung“ ist allgegenwärtig. Ihre Kunden erwarten an allen Touchpoints Ihrer Customer Journey ein individuelles Angebot. Inzwischen gibt es eine große Bandbreite an Innovationen für die Personalisierung Ihrer Kundenkommunikation, eine gemeinsame Grundlage haben sie alle – Daten. Wir betrachten aktuelle Ansätze für die personalisierte Kundenansprache und zeigen anhand von Praxis-Cases auf, wie Sie Ihre wertvollen Daten in verschiedenen Kanälen und geräteübergreifend verfügbar machen, um:
      - Ihre Web & App-Inhalte zielgruppengerecht zu personalisieren
      - Prospecting- und Remarketing-Kampagnen effizienter auszusteuern
      - Einen nutzerzentrierten Datenpool aufzubauen

      Ausführliche Beschreibung
      Gesponsert von
      Webtrekk
      Referent
      Alexander KrullWebtrekk
      Senior VP Global Sales
      Webtrekk
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Lessons Learned aus der Entwicklung des Produktes Global Motor Risk Map
      • Aufbereitung der externen Daten, Validierung der Vorhersagen
      • Einbettung in die kundenseitige Prozesslandschaft inklusive automatischer Aufdatierung der Vorhersagen

      Die Swiss Re als Rückversicherer operiert – auch im Bereich Predictive Analytics – als B2B-Geschäftspartner für Erstversicherer. Eines der Angebote von Swiss Re ist die Global Motor Risk Map. Dieser Service erstellt Vorhersagen für Unfallrisiken mit hoher geografischer Granularität basierend auf externen Daten wie Bevölkerungsdichte oder der Struktur des Straßennetzwerks. Dies ermöglicht dem Erstversicherer als Kunde seine Geschäftstätigkeit aufgrund konkreter Vorhersagen zu den Auswirkungen von geplanten Maßnahmen zu steuern. Der Vortrag fokussiert auf "Lessons Learned" aus der Entwicklung des Produkts in den Bereichen: Aufbereitung der externen Daten, Validierung der Vorhersagen sowie Einbettung in die kundenseitige Prozesslandschaft inklusive automatischer Aufdatierung der Vorhersagen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Christian ElsasserSwiss Re
      Manager Data Analytics
      Swiss Reinsurance Company Ltd
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • Hohe False-Positive-Ratios beanspruchen erhebliche Ressourcen im Credit Risk Management
      • Lösung ausgehend von einer Ereignishistorie und von Schlüsselwörtern, bei der die relevanten Konstellationen und umgebenen Inhaltsfragmente über maschinelles Lernen identifiziert werden
      • Ziel: den manuellen Arbeitsaufwand reduzieren und intelligent über mögliche Veränderungen informiert zu sein

      Die herkömmlichen quantitativen Finanzanalysen unterliegen hinsichtlich Ausfallfrüherkennung mitunter eheblichen Zeitverzögerungen. Aus diesem Grund kommt qualitativen Faktoren und hierbei insbesondere öffentlich verfügbaren Krisensignalwerten eine erhebliche Bedeutung im Credit Risk Management zu. Keyword-Alerting ist hierbei jedoch heute noch viel zu oft statisch. Begriffslisten werden manuell im Web gesucht und liefern unzureichende Ergebnisse. Hohe False-Positive-Ratios beanspruchen erhebliche Ressourcen im Credit Risk Management. Daneben mangelt es der statischen Listenabfrage an Flexibilität hinsichtlich zielgerichteter Erfassung der Kreditrisiken. Gemeinsam mit Concardis hat DATAlovers eine Lösung entwickelt, bei der ausgehend von einer Ereignishistorie und von Schlüsselwörtern die relevanten Konstellationen und umgebenen Inhaltsfragmente über maschinelles Lernen identifiziert werden. Fortan werden diese Muster ebenso als Grundlage für ein Alerting herangezogen. Gleichzeitig lernt der Alerting-Mechanismus aus den Fehlalarmen und schärft die Güte des Alerts. Ziel aus Sicht von Concardis: den manuellen Arbeitsaufwand reduzieren und intelligent über mögliche Veränderungen informiert zu sein.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Andreas KulpaDATAlovers
      COO
      DataLovers AG
      Jan Marcinkowskiconcardis
      High Risk Merchant Underwriting & Credit Risk Management
      Concardis
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Prozess zu einer komplett datengetriebenen Software zur Optimierung von Marketing-Aktivitäten wird aufgezeigt
      • Interaktive Elemente machen den kompletten Prozess erlebbar
      • Besonderer Augenmerk auf der Herausforderung, komplexe Data Science Modelle im agilen Setup zu entwickeln

      „Irgendwie müsste es doch möglich sein, unsere Marketing-Entscheidungen automatisiert und datengestützt zu optimieren. Bauchgefühl ist ja gut, aber auf Dauer? Wir haben da doch diesen Riesenberg an Daten. Nein, eigentlich sind es ganz viele Berge. Und eine Idee habe ich auch – lass uns unsere Preissetzung optimieren! Oder doch die Vertriebstätigkeiten?“

      In unserer Deep-Dive Session zeigen wir im Detail, wie wir von einem unklaren „Ideenwust“ und einem bestenfalls rudimentären Verständnis von Datenerfordernissen und –realitäten schrittweise zu einer komplett datengetriebenen Software zur Optimierung von Marketing-Aktivitäten kommen. Interaktive Elemente machen den kompletten Prozess erlebbar – von der Priorisierung der Use Cases über die Erstellung erster Design Scribbles in Design Studio Workshops bis hin zur agilen Entwicklung der webbasierten Softwarelösung. Ein besonderes Augenmerk wird dabei auf der Herausforderung liegen, komplexe Data Science Modelle im agilen Setup – welches auf stetige Software-Inkremente abzielt – zu entwickeln. Konkrete Praxisbeispiele ziehen wir aus unseren noch laufenden Entwicklungen von Data Science Webapplikationen zur Retail Store Optimierung, Promotion-Optimierung und zur Produkt-Launch-Optimierung.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Dr. Stefanie HuberGfK
      Director Technical Product Development
      SUPERCRUNCH by GfK
      Dr. Ralph WirthGfK
      Head of Data Lab
      GfK
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Algorithm for re-distributing marketing budget according to the input of each channel
      • How machine learning can increase the overall e-commerce spendings and the revenue per customer 
      • Open source tools and query samples in a step-by-step guide to implement your own predictive customer journey

      Together with 220-volt.ru, one of the largest Russian DIY online-stores, Yandex tried to understand customer behaviour and to find an algorithm to re-distribute marketing budget according to the input of each channel. To do this, they took historical user data and calculated the probability of purchase. In this deep dive / case-study Viktor Tarnavsky will show how machine learning was used to increase the overall e-commerce spendings up to 20%. The revenue per customer also increased significantly: twice in comparison to control group. At the beginning, different machine learning models were tested: logistic regression, random forest, XGBoost. It was checked with AUC ROC metric and used holdout and cross-validation. To make sure the predictions are working they applied finally an A/B test. In this Deep Dive session Viktor Tarnavsky will provide all tools and query samples in a step-by-step guide, so that everyone can try to play with their own raw data using free and open source tools: Yandex.Metrica Logs API, ClickHouse open-source DBMS, Python, Pandas, XGBoost. This session enables you to implement your own predictive customer journey.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Viktor TarnavskyYandex
      Head of Yandex.Metrica
      Yandex N.V.
      12:30 Uhr
      Mittagspause
      Mittagspause
      Mittagspause
      13:30 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Preisgestaltung birgt riesiges CRO Potential
      • Verkaufspsychologische Preisgestaltung mit wissenschaftlichen Methoden
      • NeuroPricing für große Produktpaletten

      Viele neuropsychologische Marketingkonzepte wie Verknappung sind bekannt und auf Webseiten im Einsatz. Gerade für die E-Commerce Anbieter aber bietet sich eine CRO Option, deren Potential noch lange nicht ausgeschöpft ist: die Preisgestaltung. Was ist der optimale Preis, den der Kunde bereit ist zu zahlen und der gleichzeitig die beste Marge bietet? Funktionieren Anker, Preisfairness, Produktalternativen, Produktreihenfolgen etc. in allen Branchen gleich oder gibt es Branchenunterschiede? Dr. Kai-Markus Müller untersucht die verkaufspsychologische Preisgestaltung mit wissenschaftlichen Methoden und zeigt Ihnen in dieser Session, wie auch Sie den optimalen Preis finden und wie NeuroPricing eingesetzt werden kann, auch wenn Sie eine große Produktpalette im Angebot haben.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Kai-Markus MüllerThe Neuromarketing Labs
      CEO
      The Neuromarketing Labs
      PersuadeAll Levels
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Create intelligent and not creepy personalisation
      • How to automate personalisation to make it scalable
      • How to measure success of personalisation

      Being personal isn’t something new, it’s always been the back bone to marketing. Brands like Amazon and Coca-Cola all do this well throughout the customer journey from offline to online, ensuring that every message you receive is personalised. Amazon will email you when a new product you may like launches, all based on your previous purchasing habits. Coca-Cola ‘share a coke’ campaign allowed you to even add your name to the bottle. While we can learn from the big brands it’s clear that we need to automate personalisation to make it scalable. But how does that translate into intelligent and not creepy personalisation? What can be automated and how can you measure the success? In this session Jenna will be providing practical tips on how to automate personalisation, which tools will help you to measure success and identifying when you step over the line of intelligent personalisation to creepy personalisation and how to avoid it.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Jenna TiffanyLet's Talk Strategy
      Founder & Strategy Director
      Let'sTalk Strategy
      PersuadeGrowth TechAll Levels
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Automatisierung und Personalisierung von t-online
      • Datenbasierte Optimierung der User Journey 
      • Neue Workflows für Newsrooms 

      Der richtige Umgang mit Daten in journalistischen Newsrooms - auch 2017 noch ein Entwicklungs-Thema. Umso spannender ist es, wenn ein Daten-Spezialist wie Taboola und das Newsroom-Team der t-online.de eng zusammenarbeiten, um die besten Wege zu entdecken, die relevantesten Inhalte für 28 Millionen User auszuspielen. Und nein: Natürlich reden wir an dieser Stelle nicht über Content-Recommendation-Boxen am Ende des Artikels.

      Seit 2016 arbeiten Taboola und die Ströer Content Group eng zusammen und versuchen, datenbasiert die User Journey auf ein neues Level zu heben und Workflows für Newsrooms neu zu denken. Wie und in welchem Umfang sich die größte deutsche Website t-online.de automatisieren/personalisieren lässt, welche Rolle Voice Assistants in der Arbeit eines Newsrooms spielen und wie es sich anfühlt, wenn zwei digitale Player mit Startup-Charakter aus unterschiedlichen Kulturen aufeinander treffen, darüber werden Adam Singolda und Arne Henkes reden. 

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Arne HenkesStröer
      Director Content
      Ströer Content Group
      Adam SingoldaTaboola
      Founder & CEO
      Taboola
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      • Die sechs Dimensionen des Reifegradmodells
      • 1.000 Interviews quer durch alle Branchen zum aktuellen Stand der deutschen Wirtschaft
      • Wie Sie den Reifegrad Ihres Unternehmens bestimmen können

      Digital Analytics & Optimization ist längst zu einem festen Bestandteil einer jeden Digitalisierungsstrategie geworden. Mitarbeiter und Entscheider auf allen Hierarchieebenen greifen auf die etablierten Analytics-Methoden zurück, um ihre Zielerreichung zu beurteilen und zu optimieren.
      Digital Analytics & Optimization ist kein Privileg einer Business Intelligence Abteilung oder eines Webanalysten. Vielmehr geht es um einen strategischen Wandel in allen Unternehmensbereichen - hin zum datengetriebenen Handeln. Transparenz wird geschaffen, Brücken werden geschlagen, Einblicke in die eigenen Tätigkeitsbereiche werden gewährt, Best Practices werden geteilt - und all das mithilfe von Daten.
      Strategie, Kultur & Personal, Organisation, Digitalisierung, Technologie und Daten heißen die sechs Dimensionen des Reifegradmodells, das vom Arbeitskreis Digital Analytics & Optimization in Bitkom mit anerkannten Experten entwickelt wurde. Im Fokus der Untersuchung steht die digitale Interaktion mit dem Nutzer, die den heutigen Alltag so stark prägt. Eine repräsentative Befragung von rund 1.000 Unternehmen soll den aktuellen Stand der deutschen Wirtschaft beleuchten.
      Gewinnen Sie einen tiefgehenden Einblick in die methodische Herangehensweise! Erfahren Sie mehr, wie Sie den Reifegrad Ihres Unternehmens bestimmen können! Nehmen Sie wertvolle Handlungsempfehlungen zur Erreichung von höherliegenden Reifegradstufen mit!

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Georg KlassenRohde & Schwarz GmbH & Co. KG
      Digital Analytics & Optimization
      Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG
      Tobias WeissDeloitte
      Senior Consultant Advanced Analytics
      Deloitte Analytics Institute
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      • Launch of a completely new data science program
      • Forming of the analytics strategy, analytics roadmaps, and selected tooling, technology and vendors
      • Recruitment of a top-notch data science team

      In this case study, we’ll explore the challenges and opportunities faced by Dr. Stephenson when he was brought onboard by Belvilla, an Axel Springer subsidiary and one of Europe’s leading online booking platforms, to launch a completely new data science program during a period of triple digit company growth. We’ll discuss how the analytics strategy was formed, the short- and long-term analytics roadmaps were  constructed, and tooling, technology and vendors were selected. We’ll also talk about how perhaps the most difficult objective, the recruitment of a top-notch data science team was achieved.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. David Stephenson
      Freelance Data Scientist
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Pricing Algorithmus mit dessen Hilfe für eingehende Transportanfragen ein Marktpreis prognostiziert wird
      • Herausforderungen dieser Aufgabe und Lösungsansätze
      • U.a. Fuzzyfizierungen der Beobachtungen und maschinelle Lerntechniken

      Prognosen sind besonders heikel wenn es um Marktpreise geht. Für die Plattform Cargonexx (www.cargonexx.de) wurde einen Pricing Algorithmus aufgebaut mit dessen Hilfe für eingehende Transportanfragen ein Marktpreis prognostiziert wird. Cargonexx ist als Online-Spedition davon abhängig , dass ihre Preise für Auftraggeber attraktiv genug sind, dass aber anschließend Fuhrunternehmen gefunden werden, die die Aufträge zu einem vorgegeben Preis ausführen, d.h. der prognostizierte Preis muss die aktuelle Marktlage auf beiden Seiten möglichst genau widerspiegeln, um das wirtschaftliche Risiko für Cargonexx zu minimieren. In dem Vortrag werden Alwin Haensel und Andreas Karanas vor allem auf die Herausforderungen dieser Aufgabe eingehen und Lösungsansätze dazu vorstellen. Um dieses stochastische Problem zu lösen, werden Fuzzyfizierungen der Beobachtungen und maschinellen Lerntechniken verwendet, um empirische Wahrscheinlichkeitsverteilungen aufzubauen. Dabei liegt der Fokus auf allgemeineren ML-Anwendung, die auch für ähnliche Business Cases mit zugrunde liegenden stochastischen Optimierungsproblemen gelten, wo Wahrscheinlichkeitsverteilungen aus grossen Datenmengen extrahiert werden müssen, um optimale Kontrollmaßnahmen unter Unsicherheit abzuleiten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Can AkinCargonexx GmbH
      COO
      Cargonexx GmbH
      Alwin HaenselHaensel AMS
      Business Analytics & Founder
      HAMS
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      • The Freeletics coach is envisioned to be an empathetic, understanding coach that serves each user's individual needs
      • To achieve this goal, multiple interaction points for the user must be available as well as a probabilistic user model
      • In this session we'll discover how the Freeletics Coach gets each athlete's personal coach

      The Freeletics coaching A.I., is envisioned to be an empathetic, understanding coach that is capable of measuring each user’s capability, motivation and preferences. Achieving this dictates describing the available workouts and exercises in a space that users can also be mapped into. Furthermore, this requires building a probabilistic user model that describes every athlete as a unit and in relation to the complete population. In this talk, a high-level description on how the Coaching A.I. makes use of the multiple interaction points within the Freeletics ecosystems and how it leverages itself to be each athlete's personal coach.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Laith AlkurdiFreeletics
      Lead Data Scientist
      Freeletics
      Conrad HeiderFreeletics
      Director of Strategy & Intelligence
      Freeletics
      14:00 Uhr
       
       
       
       
      Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
      14:05 Uhr
       
       
       
       
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Einsatz von Business Intelligence (BI) und PA für anstehende Wahlkämpfe 
      • Entwicklung von PA und BI im Kontext heterogener Daten und begrenzter Ressourcen
      • Eingesetzte Verfahren des maschinellen Lernens, Evaluation der Vorhersage, finales Reporting

      Der Einsatz von Predictive Analytics (PA) in amerikanischen Präsidentschaftswahlkämpfen seit 2008 verdeutlicht den Nutzen, den PA für politische Kampagnen haben kann. Längst ist das Thema auch bei deutschen Parteien angekommen. So optimiert die SPD mit dem Einsatz von Business Intelligence (BI) und PA anstehende Wahlkämpfe und begegnet dabei Herausforderungen, die sich in Deutschland gegenüber den USA ergeben: heterogenere Datenquellen, kleinere Datenmengen, strikterer Datenschutz und kleinere Budgets. Wir stellen den Aufbau und die Funktionsweise der Analysearchitektur der SPD exemplarisch anhand von Wahlprognosen auf Wahlkreisebene dar. Dabei diskutieren wir auch eingesetzte Verfahren des maschinellen Lernens, die Evaluation der Vorhersage sowie das finale Reporting. Der Vortrag bietet damit einen umfassenden Einblick in die Entwicklung von PA und BI im Kontext heterogener Daten und begrenzter Ressourcen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Marco Nälitzareto consulting
      Data Scientist
      areto consulting gmbh
      Dr. Matthias OrlowskiSPD
      Parteivorstand
      SPD
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • Nutzung von Wahlprognosen und historische Daten um mithilfe von Predictive Analytics konkrete Wahrscheinlichkeitsaussagen zu treffen 
      • Vorstellung der Prognose und der zugrundeliegenden Methodik
      • Rückblickende Evaluierung der Prognose

      „Bekommt Rot-Rot-Grün eine Mehrheit im Bundestag?“, „Bleibt Angela Merkel Bundeskanzlerin?“ oder „Wird die AfD die drittstärkste Partei?“. Diese und weitere Fragen tauch(t)en im Vorfeld der Bundestagswahl 2017 auf. Konventionelle Wahlprognosen der Wahlforschungsinstitute liefern jedoch keine Antwort darauf mit welcher Wahrscheinlichkeit solche Ereignisse eintreffen werden, sondern nur eine Stimmanteil-Prognose für die Sonntagsfrage, eine imaginäre Bundestagswahl am nächsten Sonntag.Wir nutzen die verfügbaren Wahlprognosen und historische Daten um mithilfe von Predictive Analytics konkrete Wahrscheinlichkeitsaussagen über oben aufgeführte Fragen zu treffen. Nate Silver, Buchautor und Statistiker, hat es für die US-Präsidentschaftswahlen in seinem Blog „FiveThirtyEight“ vorgemacht. Seit März 2017 bietet INWT Statistics eine methodisch vergleichbare und wöchentlich aktualisierte Wahlprognose für die Bundestagswahlen an. Neben der Vorstellung der Prognose und der zugrundeliegenden Methodik, wird die Gelegenheit genutzt unsere Prognosen rückblickend zu evaluieren.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Marcus GroßINWT Statistics
      Senior Data Analyst
      INWT Statistics
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep-Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Very often, classical ARIMA-like models are used for time series forecasting.
      • As of 2017, deep learning is being applied everywhere around us. How well does it work for time series forecasting?
      • Not so new, but seldom used: dynamic linear models (e.g., the famous Kalman filter). How does that stack up against LSTM & ARIMA?
      • All demos will be available to the participants as R notebooks to play with

      Time series data are everywhere: In finance, accounting, sales, IoT (sensor data), operations, production, marketing, economy, ecology … even in our daily lives, where we might measure series of daily calory intake, daily energy consumed, work productivity over the day… and what not. Given the past data, how can we forecast the future? In this session, after a quick look at the classics (random walks, ARMA and ARIMA models) we'll dive into two lesser known but extremely interesting alternatives: Bayesian dynamic linear models (including the famous Kalman filter) and the deep learning approach to sequence modeling, recurrent neural networks (mainly the LSTM). All demos will be available to the participants as R notebooks to play with.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Sigrid KeydanaTrivadis
      Data Scientist
      Trivadis
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Die Predictive Modelling Factory (PMF) ist eine Plattform zur Automatisierung und Unterstützung des gesamten Data-Science-Prozess
      • In dieser Session werden Anforderungen und Bausteine einer PMF vorgestellt
      • Beispiel aus der Praxis anhand der EOS Solution

      Bei einer Predictive Modelling Factory (PMF) handelt es sich um eine Plattform, die den gesamten Data-Science-Prozess unterstützt und so weit wie möglich automatisiert. Schwerpunkte sind einfache Datenversorgung und Modellentwicklung, Training und Modelloptimierung im Rechencluster, das automatisierte Deployment von Prognosediensten sowie die kontinuierliche Überwachung im Betrieb.

      Im Rahmen dieses Vortrages stellen wir die allgemeinen Anforderungen und Bausteine einer PMF vor. Wir zeigen die Architektur und praktische Umsetzung am Beispiel unseres Kunden EOS Solutions. EOS optimiert und automatisiert den Inkassoprozess mit dieser Lösung. Als generische Variante wird die Cloud-fähige Alternative der Informationsfabrik vorgestellt.

      Anhand von Kriterien wie Skalierbarkeit, Echtzeitfähigkeit und Integrationsfähigkeit werden wir die Möglichkeiten der Lösungen aufzeigen und über Erfahrungen der Umsetzung berichten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Avaré StewartEOS Technology Solutions GmbH
      Data Scientist
      EOS Technology Solutions GmbH
      Dr. Steffen ZiegertInformationsfabrik
      Data Scientist
      Informationsfabrik (IN-FAB)
      14:10 Uhr
      Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
       
       
       
      14:15 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Komplexe Angebote sind für Nutzer oft wenig durchschaubar
      • Die richtigen Features hervorheben, um den Nutzer emotional abzuholen
      • Angebote segmentieren und personalisieren

      Komplexe Angebote beinhalten meist viele Leistungen. Und genau diese Vielfalt ist für Nutzer oft wenig durchschaubar. Vor allem im Hinblick darauf, was sie tatsächlich bekommen und ob die für sie relevanten Leistungen inkludiert sind. Die Herausforderung in diesem Bereich: die richtigen Features hervorheben, die den Nutzer auch emotional abholen. Und auf Basis dessen gilt es, das Angebot zu segmentieren und zu personalisieren. Lotta Weigeldt zeigt in dieser Session, wie Runtastic diese Herausforderung gelöst hat. Das Premium-Angebot ist sehr vielschichtig und wird anhand der Nutzerabsicht in Benefit Cluster eingeteilt. Für jedes dieser Cluster wurde ein spezielles Angebot zusammengestellt, das im Endeffekt zu einem signifikanten Uplift des Premium-Angebotes geführt hat.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Lotta Weigeldtruntastic
      Head of Growth
      runtastic
      PersuadeServeAll Levels
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      • Interactive Q&A session with guided discussion
      • Topics like PWA’s, Android Instant Apps, AMP, voice search, ASO, Digital Assistants, Chat Bots, Google Home & Google Assistant
      • What is your top topic, that needs to be on the agenda?

      The mobile channel is evolving so quickly, and in so many different ways that it is hard for anyone to keep up with all the new technology and Best Practices. This will be an interactive Q&A session with guided discussion on some of the hottest topics in digital marketing. Use this unique opportunity to ask and discuss your questions with two of the most renowned experts in mobile marketing worldwide: Cindy Krum & Emily Grossman will lead a collaborative conversation about your topics and questions, like: PWA’s, Android Instant Apps, AMP, voice search, ASO, Digital Assistants, Chat Bots, Google Home & Google Assistant, and how all of these things can work with your existing websites and apps. These are the things that could make the most impact on future bottom-line business decisions, and you need to be thinking about them now. What is your top topic, that needs to be on the agenda? Submit your proposal now under email hidden; JavaScript is required (NB: only registered attendees can submit their questions and topics, not all proposals will be discussed in the session).

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Emily GrossmanMobileMoxie
      Mobile Marketing Specialist
      MobileMoxie
      Cindy KrumMobileMoxie
      Chief Executive Officer
      MobileMoxie
      PersuadeGrowth TechAll Levels
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • Entwicklung neuer Formate und Contents für digitale Kanäle
      • Analoger Prozess wird datengetrieben beschleunigt, optimiert und automatisiert
      • Implementierung eines innovativen Content-Lifecycle Prozesse

      Das Ziel ist klar: Heute schon wissen, was die Zuschauer morgen sehen möchten. Die ProSiebenSat.1 Media SE nutzt die Möglichkeiten der Digitalisierung, um bei der Entwicklung neuer Formate und Contents für die digitale Kanäle neue Wege zu gehen. Der bis dato analoge Prozess von der Erstellung bis zur Vermarktung von Video-Content wird datengetrieben beschleunigt, optimiert und automatisiert. Marvin Graf von Wilamowitz-Moellendorff und Alexander Schubert zeigen an dem Beispiel von ProSiebenSat1 welche Projekterfahrungen bei der Implementierung eines innovativen Content-Lifecycle Prozesses gesammelt werden konnten.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Marvin Graf von Wilamowitz-MoellendorffProSiebenSat.1 Digital
      Team Lead on Air & Performance Marketing
      ProSiebenSat1 Digital GmbH
      Alexander SchubertProSiebenSat.1 Digital
      Head of Business Intelligence
      ProSiebenSat1 Digital GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 2
      • Web Tracking: Make or Buy?
      • Unternehmenskultur und Reife 
      • 2 Jahre Erfahrungen bei chefkoch.de in 45 Minuten

      Wir lernen aus Fehlern. Dieser Vortrag resümiert den bisherigen Weg von Chefkoch.de auf der Suche nach dem eigenen Webanalytics-Rezept. Lukas Grebe zeigt auf, was schmerzhaft erlernt werden musste und wie die Reise weiter geht, denn es kommt ganz anders als noch 2015 auf der eMetrics vorgestellt. Die Fokus Themen sind: „Unternehmenskultur und Reife“, „Make or Buy?“, „Welche Technologien eignen sich für eigenes Tracking?

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Lukas GrebeChefkoch.de
      Senior Digital Analyst
      Chefkoch.de
       
       
       
      15:00 Uhr
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      Kaffeepause
      15:30 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 1:
      • Menschen nutzen Websites in bestimmten Situationen 
      • Website, Inhalte und User-Experience muss auf relevante Kontexte abgestimmt sein
      • Wege aus dem Kontext-/Content

      Bei der Nutzung Ihrer mobilen Website kann sich Ihre Zielgruppe in so vielen verschiedenen Situationen befinden, dass es sich lohnt, einmal darüber nachzudenken, welche das eigentlich sind und welchen Einfluss sie auf die Erreichung Ihrer Ziele haben. André Goldmann erläutert in dieser Session, warum Menschen Websites in bestimmten Situationen nutzen. Lernen Sie Hebel und Methoden zur Abstimmung Ihrer Website, Ihrer Inhalte und Ihrer User-Experience auf relevante Kontexte kennen. Erfahren Sie den Unterschied zwischen sinnvoller Nutzung, Ablenkung sowie sofortiger Bedürfnisbefriedigung und wie Sie das Kontext-/Content-Dilemma auflösen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      André Goldmann121WATT
      Chief Operating Officer
      121WATT
      PersuadeServeAdvanced
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      Teil 1
      • Predictive Targeting for medium size companies
      • Case study French tire dealer Allopneus
      • Calculation of customer purchasing probability

      Do you need an enormous amount of data and complex configurations to benefit from the huge growth potential of predictive targeting? No is the answer! In this session the French tire online market leader Allopneus will show how a medium size company can successfully use predictive targeting. By calculating the purchasing probability of each customer, Allopneus has found completely new ways of approaching customers, which has resulted in substantial and also sustainable growth.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Bruno HetierAllopneus
      Marketin Manager
      Allopneus
      ServeAdvanced
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Digital Growth Unleashed
      Track 2:
      Teil 2

      The goal of most businesses is to provide one holistic user experience for its’ customers, yet the bridge between online and offline conversions is often overseen. Online optimization is not just about whether the users clicks on the CTA or not, but about setting and managing the expectations to nurture a sustainable longterm relationship between your customer and brand. Unless you are a dealer, selling your car is a big deal so in an industry characterised by multi-step conversion, optimizing our pages for getting a user from A->Z without frustrating surprises has become essential for survival. In this talk Maria will guide you through the process she runs at Auto1 to ensure that each online conversion sets, meets and exceeds customers expectations to ultimately translate into high value offline sales.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Maria KottiAuto1
      Head Of Conversion Rate Optimization
      Auto1
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      eMetrics Summit
      Track 1
      • How to use data in engaging and exciting ways to approach on an emotional level
      • Overview of the world of data-driven art installations
      • Process behind onformatives media installations for clients such as IBM, Dolby and Klarna

      When visualizing data, the focus often lies on gaining knowledge and clarifying information. Alternatively, data can be used in engaging and exciting ways to approach the public on an emotional level. Cedric Kiefer, from Berlin-based digital art and design studio onformative, will discuss the possibilities that lie at the intersection of art, design and data. Examples will be shown of creative data analysis in the form of beautiful data-driven illustrations and digital data sculptures. Kiefer will give an overview of the world of data-driven art installations through background knowledge and will share the process behind some of onformative’s latest data-driven media installations for clients such as IBM, Dolby and Klarna.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Cedric KieferOnformative
      Co-Founder / Creative Lead
      onformative
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 1
      • Quality of service (QoS) in cloud-computing is sensitive to the memory cache replacement policy in the compute host it is utilizing
      • How feature engineering of new scores, characterizing different types of traffic flows in virtual switch may improve the network performance
      • 10% latency reduction and up to 46% throughput improvement in a cloud networking QoS use case example

      Network switch resembles in many ways to traffic signs in a junction, telling the vehicles where to turn to in order to reach a specific destination. Open virtual switch (OVS) is a piece of software that emulates a network switch. It is powerful in that it enables software defined networking (SDN) applications - much more dynamic and flexible compared to traditional networking. However, as a software-based solution, the OVS performance is sensitive to the memory cache optimization in the compute host it is utilizing. Dr. Gruber will show via an illustrative example of cloud networking how a feature engineering of new scores improves the network performance of the OVS, in particular latency reduction of 10% and throughput improvement of up to 46%.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Aviv GruberHuawei
      Data Scientist
      Huawei Technologies Co.
      Sessions werden auf Englisch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 1 - Case Study
      Teil 2
      • How one of the largest logistics company in the Middle East automated the delivery of shipments using machine learning
      • No postcodes in the region, instead customers need to give a description of the address
      • How GPS was used to predict the delivery location using clustering and classification algorithms

      This presentation will give an insight into how we helped one of the largest logistics company in the Middle East to automate the delivery of their shipments using machine learning. The problem was particularly interesting because there are no postcodes in the region. Instead our client would have to make a phone call to each customer and get a description of the address instead, e.g. house with brown door around XYZ roundabout. This process became more difficult because of the cultural dynamics existing amongst the demographics.
      This presentation will describe how we leveraged the GPS data the client had to predict the delivery location using clustering and classification algorithms and how we operationalised the model in order to drive actions in real time.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Megha AgarwalPivotal
      Data Scientist
      Pivotal
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 2 - Deep Dive Beginners Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Können wir messen was eine Gesellschaft denkt?
      • Ja! Mit Text Mining und Natural Language processing (NLP) können Aussagen über das Denken und Verhalten ganzer Nationen und Kundengruppen getroffen werden
      • Illustration der Ergebnisse anhand von Anwendungsbeispiel u.a. Strategische Markenpositionierung, Kundenzufriedenheit 

      Können wir messen was eine Gesellschaft denkt? Mit kognitiven Psychologischen Tests ist das teilweise möglich. Um aber unterbewusstes Gedankengut und irrationales Verhalten ganzer Nationen vorherzusagen, dafür gibt es noch keinen Test. Bis jetzt.

      In diesem Deep Dive wird erlernt, wie man mit Text Mining und Natural Language processing (NLP) valide Aussagen über das Denken und Verhalten ganzer Nationen und Kundengruppen treffen kann. Zuerst erhalten Teilnehmer eine kurze Einführung in die Grundzüge menschlicher Informationsverarbeitung. Danach werden "hands-on" Modelle berechnet, auf Basis nationaler Text Datenbanken. Diese Modelle werden gemeinsam visualisiert, um Aufschluss zu geben über verschiedene Menschliche (Vor)urteile. Z.b. Warum wir Musikinstrumente anziehender finden als Waffen oder warum wir bestimmte Berufe eher mit Frauen assoziieren als andere.

      Die Tragweite der erlernten Analysemethode wird gemeinsam besprochen und praktische Geschäfts-relevante Anwendungsbeispiele gezeigt. Z.b. Strategische Markenpositionierung, Meinungsforschung und Manipulation, Kundenzufriedenheit und Loyalitätsmanagement etc.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Dr. Jonathan MallNeuro Flash
      Founder & CEO
      Neuro Flash
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      Predictive Analytics World for Business
      Track 3 - Deep Dive Expert Session (maximal 30 Personen, First Come First Serve!)
      • Um AI zu vertrauen, müssen black-box Modell Entscheidungen leichter nachvollziehbar sein
      • In dieser Session wird ein Ansatz zur Verbesserung der Lesbarkeit von black-box Modell Entscheidungen vorgestellt
      • Am Beispiel das Python Pakets 'lime' wird ein Modell agnostischer Ansatz gezeigt, mit dem die Transparenz erhöht werden kann



      Neuronale Netzwerke sind in allen Bereichen der künstlichen Intelligenz angekommen. Bevor wir Ihnen allerdings bei wichtigen Entscheidungen vertrauen, müssen wir verstehen, wie sie zu diesen gelangten. Bei Klassifizierungsproblemen wird die höchste Genauigkeit von black black Modellen wie neural networks oder random forrests erreicht. Am anderen Ende des Spektrums der Genauigkeit gibt es Modelle, deren Vorhersagen zwar leicht verständlich sind, die in ihrer Vorhersagefähigkeit aber meist sehr schlecht oder unflexibel sind. Es wäre schön einfach lesbare Erklärungen dafür zu haben wie solche back-box Modelle ihre Entscheidungen fällen. Am Beispiel das Python Pakets 'lime' wird ein Modell agnostischer Ansatz gezeigt, mit dem black boxen hinsichtlich ihrer Entscheidungen transparenter gemacht werden können. Es wird eine iPhone App gezeigt, mit der man deep neural networks 'on the fly' neu trainieren kann und der white box AI Ansatz von lime wird grafisch als Bild overlay illustriert.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      Ulf SchönebergThe unbelievable Machine Company
      Senior Data Scientist
      The unbelievable Machine Company
      16:30 Uhr
      Raumwechsel für Digital Growth Unleashed Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für eMetrics Summit Teilnehmer und Kombi-Pass Besitzer
      Raumwechsel für Kombi-Pass-Teilnehmer
      16:35 Uhr
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      EXPO+
      Digital Growth Unleashed
      Live Clinic
      • Umsetzbare Ratschläge von Top-Experten
      • Lassen Sie Ihre Test Hypothesen überprüfen
      • Angemeldete Teilnehmer können Vorschläge einreichen

      Die Zeit ist investiert, die Tools sind gekauft und die AB Tests laufen – aber es funktioniert nicht. Warum? In dieser Session holen Sie sich nützliche und umsetzbare Ratschläge von Experten, die bereits so lange im Geschäft sind, dass ihnen wirklich alle Fehler schon einmal passiert sind. Und genau deshalb können sie auch die besten Tipps geben! Unsere Referenten haben Tests mit Hunderten von Millionen Nutzern durchgeführt und legen Ihre Test (und wie Sie diese durchführen) gerne unter das Mikroskop. Lassen Sie Ihre Test Hypothesen überprüfen, finden Sie Fehler, passen sie die Hypothesen an oder werfen Sie diese komplett über den Haufen... Alles was Sie tun müssen ist, Ihren Test zur Kritik einzureichen. Es gibt kaum einen besseren Weg Best Practices für Testing Methoden von den führenden Experten zu erhalten. Diese umsetzbare, aber auch unterhaltsame Session sollten Sie nicht verpassen. Bitte schicken Sie uns mindestens zwei Screenshots Ihrer Test (oder zwei Links) zu damit unserer Referenten sich vorbereiten können. Email: email hidden; JavaScript is required. NB nur angemeldete Teilnehmer können Vorschläge einreichen.

      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Timo AdenTrakken Web Services GmbH
      Gründer und Geschäftsführer
      Trakken Web Services GmbH
      Pascal Fantou
      Geschäftsführer
      cogito ergo GmbH & Co. KG
      André Goldmann121WATT
      Chief Operating Officer
      121WATT
      André MoryskonversionsKRAFT (Web Arts)
      Vorstand, Senior Consultant
      konversionsKRAFT (Web Arts)
      Kai RadanitscheBusinessLab
      Diplom-Informatiker und eBusiness Berater
      eBusinessLab GmbH
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      eMetrics Summit
      Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
      Ausführliche Beschreibung
      Referenten
      Anna DenejnajaHermes NexTec
      Head of Data Analysis
      Hermes NexTec
      Dr. Maren von SelasinskyProSiebenSat.1 Digital
      Head of Digital Analytics & Performance Management
      ProsiebenSat.1 Digital
      Sessions werden auf Deutsch gehalten
      EXPO+
      Predictive Analytics World for Business
      Abschluß-Keynote
      • Unterhaltsame und überraschende Einblicke in das Verhalten des vielleicht größten Meinungsmachers Deutschland
      • Gesellschaftliche Aspekte der DataScience

      Seit Mitte 2014 hat David fast 100.000 Artikel von Spiegel-Online systematisch gespeichert. Diese Datenmasse wird er in einem bunten Vortrag vorstellen und erforschen.
      Der Vortrag gibt tiefe und überraschende Einblicke in das Verhalten des vielleicht größten Meinungsmachers Deutschlands. Dazu gibt er einen allgemeinverständlichen, bunten und unterhaltsamen Überblick über die verschiedenen Aspekte der Data Science.

      Ausführliche Beschreibung
      Referent
      David KrieselProcter & Gamble
      Advanced Analytics Technology Engineer
      Procter & Gamble Manufacturing GmbH
      17:15 Uhr
      Ende der Digital Growth Unleashed 2017
      Ende des eMetrics Summit Berlin 2017
      Ende der Predictive Analytics World Berlin 2017
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