Berlin, 18.– 19. November 2019

Alle Data Driven Business Referenten 2019


Digital Growth Unleashed

Gessica Bicego
Gessica Bicego

Head of Performance Marketing

Gessica is a computer scientist in love with marketing. She currently leads the performance marketing team at Blinkist, a mobile learning startup that offers key insights from non-fiction books.

Cengiz Dülger
Cengiz Dülger

Vice President Digital Performance Hub

Cengiz Dülger ist Vice President Digital Performance Hub bei Sky Deutschland, einer der führenden Entertainment-Anbieter in Deutschland, Österreich und der Schweiz.

In dieser Funktion ist Dülger seit 2012 für das tägliche Management und die Optimierung aller digitalen Onsite Aktivitäten entlang des gesamten Customer Lifecycles für die Webseiten sky.de und skyticket.de verantwortlich.

Dazu zählen unter anderem die Themen Experimentation, Personalisierung, Web Analytics und SEO, sowie weitere Conversion Tools wie z.B. der Commercial Chat mit dem Ziel die Conversion von kommerziellen KPI’s zu maximieren.

Cengiz Dülger ist schon seit 15 Jahren im Online und e-Commerce Bereich aktiv und konnte in dieser Zeit fundiertes Know How im digitalen Umfeld, angefangen von der Webanalyse, über SEA/SEO bis hin zur Conversion Optimierung sammeln.

Cengiz Dülger spricht bei folgender Session:

Tobias Fox
Tobias Fox

CEO

Tobias Fox ist Herzblut-Onlinemarketer, Speaker und Moderator. Sein Vortragsstil ist energetisch, impulsiv und humorvoll. Er hat mit seinen Vorträgen stets den Anspruch umsetzbare Tipps und wertvolle Denkanstöße zu vermitteln. In den Bereichen SEO, Adwords, Google Analytics und Contentmarketing fühlt er sich zu Hause. Tobias Fox ist Geschäftsführer der Stuttgarter Internetagentur VERDURE Medienteam GmbH und als Lehrbeauftragter für Onlinemarketing an Hochschulen und Universitäten ein gern gesehener Gast. In seiner Freizeit interviewt Tobias Startups, Gründer und Unternehmer für VENTURETV. In seinem privaten Blog tobias-fox.de veröffentlicht er Videos und Tipps rund um das Thema SEO.

André Goldmann
André Goldmann

Gründer und Inhaber

Als Gründer und Inhaber vom Büro für gute Websites und TechnicalSEO.de, ist André Goldmann ein Fachmann für Online-Marketing-, UX/UI- und SEO mit 20 Jahren Branchenerfahrung. Seine erste Website hat er schon mit 14 Jahren entwickelt und vermarktet. Unter anderem hat er bei der Unister GmbH Station gemacht und war für einige Web- und Werbeagenturen als Inhouse-SEO und Consultant tätig. In den Jahren 2012 – 2017 war er als CTO und COO der 121WATT GmbH tätig.

André unterstützt seine Kunden vor allem mit SEO-AuditsGoogle-Analytics- und Conversion-Rate-Audits sowie UX- und Landingpage-Audits, um ihre neuen und bestehenden Websites zu optimieren. Er ist außerdem Mentor für Online-Marketer und SEOs mittelständischer Unternehmen.
Als Lehrbeauftragter für die Steinbeis-Hochschule hat er im Rahmen des Ausbildungsprogramms zum „Certified-Digital-Marketing-Manager (SHB)“ mehr als 80 Seminare zu Website-Usability und -Experience, Online-Marketing, Advanced SEO und Technical SEO gehalten.

André Goldmann spricht bei folgender Session:

Martin A. Greif
Martin A. Greif

President

Martin Greif is an entrepreneur, software executive, team leader and the kind of guy who likes to see everyone win. He brings more than 25 years of sales and marketing experience to his role at SiteTuners, where he is responsible for driving revenue growth, establishing and nurturing partner relationships, and creating value for SiteTuners' broad customer base.

Martin joined SiteTuners in 2013, following a 10-year stint as President of PrivacyPartners, a company he founded in 2003. Over the course of his career, he has served in executive-level sales and marketing roles at COMTEX News Network, Microsystems Technology, INSO Corporation, CompuServe and Cullinet Software. He currently serves on the Board of Directors for DocuVantage Corporation, and is a former board member of both the Association for Information and Image Management and ObjectWorld Corporation.

Martin A. Greif spricht bei folgender Session:

Thomas Gruhle
Thomas Gruhle

Geschäftsführer

Im Jahr 2009 gründete Oliver Engelbrecht die Agentur Barketing mit den Schwerpunkten SEO und Linkbuilding. Diese wurde 2015 zu LEAP/, da SEO und CRO für ihn zwei Seiten der gleichen Medaille sind. Oliver arbeitet als Geschäftsführer vor allem auf der strategischen Ebene und begleitet Internationalisierungen, Relaunches und andere Projekte in großen Unternehmen.  

Luis Hanemann
Luis Hanemann

Partner

Luis is Partner of the global VC fund e.ventures and Founding Partner of the digital marketing agency Trust Agents. Together with portfolio companies, he develops their strategic & operational growth and is involved in the due diligence of new ventures.He looks back on over 15 years of experience with startups & digital marketing. Among other positions, he was Rocket Internet’s Chief Marketing Officer, where he was in charge of the global marketing strategy.

Nancy Harhut
Nancy Harhut

Chief Creative Officer

HBT Marketing

Nancy Harhut is passionate about the impact of behavioral science on marketing. An Online Marketing Institute Top 40 Digital Strategist, Social Top 50 email marketing leader, and the winner of numerous International ECHO awards for marketing effectiveness, she has creative directed integrated campaigns for clients such as IBM, Dell, Nationwide, Sheraton, TripAdvisor, American Express, and more.

Harhut is known for her interesting and actionable insights that focus on applying behavioral science to marketing.  A sought-after, top-ranked speaker, she's wowed audiences with high-energy, example-jammed sessions in Moscow, Stockholm, Sao Paulo and all over the US -- including attendees at SXSW. Follow her on twitter at @nharhut for topical insights, or email her at nharhut@me.com

Johanna Hartung
Johanna Hartung

Spezialistin für SEO & digitales Wachstum

Seit über 10 Jahren im Online Marketing berät und coacht Johanna Hartung seit 2014 mit ihrem Unternehmen apexmedia (https://apexmedia.de/) mittelständische und große Unternehmen in den Bereichen Digital Growth, Online Marketing Strategie und SEO.  

Dabei ist es ihr vor allem wichtig ihre Kunden nachhaltig zu stärken. Ihr Beratungsansatz wird durch das Coaching verstärkt, um die besten Lösungen zusammen mit dem Kunden zu erarbeiten und gleichzeitig Know-How zu vermitteln. Know-How Vermittlung ist ein Eckpfeiler in Ihrer Arbeit, daher spricht sie auch immer wieder auf Konferenzen in Deutschland und Österreich.

Johanna war jahrelang Dozentin für Suchmaschinen Marketing an der FH für angewandtes Management und ist geprüfter integrativer BusinessCoach. Bevor sie sich zu 100% ihren Kunden gewidmet hat, konnte Johanna viel Erfahrung bei Ihren Stationen als Produktmanager für digitale Innovationen bei CHECK24, als Account Director SEO & Conversion Optimization Specialist bei Blue Summit und als SEO Experte und Affiliate Manager bei der Scout24 Gruppe sammeln.

Robin Heintze
Robin Heintze

Gründer und Geschäftsführer

Robin Heintze ist Geschäftsführer des Online Marketing Spezialisten morefire. Das 65-köpfige, internationale Team aus sympathischen Spezialisten nutzt alle relevanten Kanäle im Online Marketing, um für die Kunden ein nachhaltiges Wachstum zu erreichen. Dazu werden durch die interdisziplinären Teams die Strategie und die verzahnte Umsetzung mehrerer Kanäle aus einer Hand geliefert. Zu den Kunden zählen B2B und B2C Unternehmen aus vielen verschiedenen Branchen und Ländern. Um Neukunden für die Kunden zu gewinnen, werden u. a. SEO, SEA, Content Marketing, Social Media, Display, Marketing Automation und Webanalyse eingesetzt. Aktuelles Online Marketing know how von den Experten finden Sie auf dem Agentur-Blog more-fire.com/blog

Eric Hofmann
Eric Hofmann

Co-Founder & Chief Play Officer

Eric Hofmann verfügt über mehr als 20 Jahre Erfahrungen als Gründer, Führungskraft und Change-Facilitator in der digitalen Wirtschaft. Er besitzt ein tiefgreifendes Verständnis für Probleme und Komplexitäten in digitalen Transformations- & Wachstumsprozessen und hat eine breite Palette an Erfahrungen, egal ob Konzern, Mittelstand oder Start-up. Er liebt den Umgang mit Menschen, Teams und Technologie. Sein Antrieb ist es, Menschen dabei zu helfen, dass sie konfliktfreier und performanter (zusammen-) arbeiten können und die Technologien bestmöglich für sich nutzen. Der Aufbau von High Performing Teams ist seine besondere Leidenschaft.

Eric ist davon überzeugt, dass wirksame Kollaboration zwischen Menschen der entscheidende Erfolgsfaktor für Organisationen ist und Einzelleistungen kaum noch ausreichen werden, um in dieser komplexen Arbeitswelt erfolgreich zu sein.

Jan Ippen
Jan Ippen

CEO

Jan Ippen ist gelernter Bankkaufmann, studierter Wirtschaftsingenieur - und seit über 30 Jahren passionierter Programmierer. Schon als Schüler vertrieb er erfolgreich Diskettenmagazine zusammen mit "Markt & Technik" und gründete diverse Firmen. Seit mehreren Jahren kümmert er sich im deutschlandweiten Verlagsverbund der Ippen Gruppe mit Ippen Digital um Digitalisierungsstrategien. 

Nick Janulewicz
Nick Janulewicz

Informationen zur Session mit Nick Janulewicz folgen in Kürze.

Bernhard Kalhammer
Bernhard Kalhammer

Geschäftsführer

Bernhard Kalhammer legte als Mitglied der Geschäftsführung im Deutschen Sport Fernsehen (DSF) den Grundstein für seine heutige Tätigkeit als Serial Entrepreneur. Mittlerweile hat er mehr als 10 Jahre Erfahrung im Start-up-Umfeld. Er ist Co-Founder des deutschen Marktführers im Bereich e-Ticketing für Kinos, kinoheld.de (Exit CTS Eventim), Growth Hacker, Autor von "Start-up Hacks: Was Unternehmen wirklich voranbringt", Mentor und Podcaster mit Startup Hacks.

Philipp Klöckner
Philipp Klöckner

External Search Consultant

Seit 2011 konzentriert sich Philipp Klöckner auf die Betreuung von Start-ups und Suchmaschinenberatung, um seine Erfahrungen in den Bereichen Suchmaschinenmarketing, Vergleichsshopping und Business Intelligence weiterzugeben. Als unabhängiger Berater und Angel-Investor betreut er Portfoliounternehmen der Berliner Rocket Internet AG, Verlage und E-Commerce-Giganten weltweit. Vor Beginn seines Beratungsgeschäfts war Philipp 6 Jahre bei Deutschlands marktführender Vergleichssuchmaschine Idealo.de tätig.

Philipp Klöckner spricht bei folgender Session:

Hendrik Lennarz
Hendrik Lennarz

Growth Hacking Coach & Keynote Speaker

Hendrik Lennarz ist seit über 13 Jahren leitender Produktmanager, Keynote-Speaker und Growth Hacker für wachsende Unternehmen und Startups. Hendrik hat 10 Jahre, die bekannte E-Commerce Marke Trusted Shops als CTO/CPO vom Startup zum erfolgreichen Unternehmen mit über 300 Mitarbeitern mit aufgebaut. In den letzten 2 Jahren konnte er als Growth Hacking Coach schon über 250 Startups und Unternehmen dabei helfen ihre ganz eigene Wachstums-Story zu schreiben.

Hendrik Lennarz spricht bei folgender Session:

Orlina Miller
Orlina Miller

Marketing Manager Europe

Seit September 2018 ist Orlina Miller Marketing Manager Europe bei TikTok. Sie verantwortet das B2C Marketing der Kurzvideo-Plattform für den europäischen Markt. Neben der Mediaplanung und Konzeption ist sie für die Steuerung der Kreation mit den Agenturpartnern zuständig. Darüber hinaus liegt insbesondere der Aufbau regionaler Partnernetzwerke in den jeweiligen nationalen Märkten in ihrem Zuständigkeitsbereich. Diese baut Orlina fortlaufend aus und erweitert so die europäische Nutzer-Community von TikTok.

Als Spezialistin für kreative Strategie und Storytelling blickt Orlina auf langjährige Erfahrung
im Online- und Offline-Marketing zurück. Zuletzt entwickelte sie in ihrer Rolle als Client Partner bei Facebook globale strategische Partnerschaften für das soziale Netzwerk weiter. 

Orlina Miller spricht bei folgender Session:

Jens Neumann
Jens Neumann

Inhaber

Jens Neumann steckte schon immer viel Leidenschaft und Kreativität in das Erarbeiten von neuen Marketing-Möglichkeiten. Er arbeitet als Video-Consultant und berät Unternehmen im Online Marketing mit dem Schwerpunkt Video. 

1993 gründete der damalige DJ Jens Neumann Mr. President. Die Gruppe avancierte mit über 60 Gold- und PlatinAuszeichnungen zu einer der erfolgreichsten deutschen Popbands. Als langjähriger Produzent und Manager zeichnete Jens Neumann auch für ihre Videoproduktionen mitverantwortlich. Mit seiner Videoproduktionsfirma Jens Neumann Entertainment, die er bereits 1990 ins Leben rief, widmete er sich Produkt- und Unternehmensfilmen. Seine Expertise rund um das Thema „Video in der Unternehmenskommunikation“ gibt Jens Neumann auch als Referent jetzt auch bei 121WATT weiter. Außerdem ist er als „Apple Distinguished Video Professional“ freier Berater von Apple Deutschland und informierte sowohl Fachpublikum als auch Unternehmen auf Apple-Veranstaltungen über Themen rund um Videoproduktion. Als Gründer hat er 2012 ClipVilla ins Leben gerufen. ClipVilla ist die intelligente IT Lösung für automatisierten Video Content und Produktion. 

Kai Radanitsch
Kai Radanitsch

Diplom-Informatiker und eBusiness Berater

Kai Radanitsch ist Diplom-Informatiker und eBusiness Berater. Seit über 12 Jahren berät er Unternehmen wie Red Bull, Nokia, T-Mobile, Renault in ihrer eBusiness Strategie.

Nach vielen Jahren Usability im universitären und wirtschaftlichen Umfeld und praktischer Erfahrung in über 500 Webprojekten entstand das Profit-Tuning Modell. Ein Orientierungsraster für eBusiness Entscheider, welches die Optimierung der Wertschöpfung aller Webaktivitäten in den Mittelpunkt stellt.

Sara Sihelnik
Sara Sihelnik

Country Director DACH

Sara Sihelnik verantwortet als Country Director DACH die Geschäfte von Quantcast im deutschsprachigen Raum. Vor Ihrem Wechsel in das deutsche Vertriebsbüro arbeitete die gebürtige Belgierin in der Europazentrale des amerikanischen Technologieunternehmens in Dublin. Dort war sie zuletzt als Director Sales bereits für internationale Unternehmen mit Sitz in Deutschland verantwortlich. Bevor Sara Sihelnik 2015 zu Quantcast wechselte, war die studierte Geophysikerin in verschiedenen Funktionen bei Getty Images tätig.

Sandro Spiess
Sandro Spiess

Marketing Director Deutschland und Österreich

Sandro Spieß ist einer der Veteranen der deutschen Online-Ticketing-Branche. Er begann seine Karriere beim Münchner Anbieter amiando, wo er zuletzt Head of Marketing war. 2014 wechselte er zu Eventbrite, einer globalen Plattform für Ticketing und Events, die weltweit in 170 Ländern eingesetzt wird. 

Als einer der ersten deutschen Mitarbeiter des Unternehmens legte Sandro das Fundament für den Markteintritt von Eventbrite in Deutschland, und ist heute als Director Marketing für die deutsche Marketingstrategie des Unternehmens verantwortlich. Neben der Planung und Durchführung von Marketingkampagnen verfasst er Beiträge zu den Themen Event Promotion, Social Media und nachhaltige Events.

Christina Utz
Christina Utz

Head of Online Marketing

Christina Utz ist Unternehmerin, Instagram Influencerin und verantwortlich für das Online Marketing für zwei Marken der Schweizer Coop Gruppe. Christina hilft Marken und Influencern ihre Zielgruppen zu erreichen und den Umsatz mit datengetriebenen Online Marketing Strategien und besser konvertierendem Content zu erhöhen.

Sie wurde 2012 mit ihrer Marketing Agentur bekannt, die 13% der Weltbevölkerung mit Werbung erreichte, für zwei Milliarden Euro Werbebudget verantwortlich war und 650 Mitarbeiter unter 30 Jahre hatte. Kunden waren unter anderem Google, Microsoft, Thomson Reuters, Jay-Z (Beyoncés Ehemann), Saturn und State Farm Insurance. Sie war die jüngste Agenturbesitzerin und eine von zwei Personen weltweit unter 25 Jahren, die den Google Partners All-Stars Award gewannen, ein Titel den sie vier Jahre hintereinander erhielt. Enterpreneur Magazine beschrieb die Firma als eine von «America’s most entrepreneurial companies» und Christina war in 2018 auf der Forbes 30 Unter 30 Liste im Marketing und Advertising. Sie war die erste Deutsche, die einen Stevie Award gewann.

Christian Wehner
Christian Wehner

Speaker, Thought Leader & Futurist

Christian Wehner ist Global Digital Ambassador der SAP. Als Business Development Experte verantworte er diverse Aktivitäten rund um SAP Customer Experience (SAP C/4HANA), zudem ist er Founding Member der BAW, Speaker und Thought Leader im Bereich „Innovation & Kreativität“. Vor seiner Zeit bei der SAP half er beim Aufbau und der Positionierung eines internationalen Online Marketing Start-Ups mit heute über 600.000 aktiven Usern und steuerte die nationale Vermarktung im Red Bull Media House. Zudem war er im Vertrieb und der Content-Produktion bei diversen Radio Stationen. 

Christian Wehner spricht bei folgender Session:

Marketing Analytics Summit

Michael Böhme
Michael Böhme

Team Lead Onsite Intelligence

Michael Böhme ist Teamleiter Onsite Intelligence bei Zalando. Mit seinem Team verantwortet er den zentralen Web-Analytics-Ansatz von Zalando's Webshops und Apps und unterstützt unternehmensweit datengetriebene Entscheidungen. Aktuelle Schwerpunkte seiner Tätigkeit sind die Ausrichtung der Web Analyse auf Mobile-First und Cross-Device und die Analytics-Themen rund um Zalando's Plattform-Strategie. Vor seinem Wechsel zu Zalando war er bei Avenso für die Marken Whitewall und Klick tätig. Als Teil des Online-Teams war er dort u.A. für Web Analytics, Usability Testing und QA verantwortlich. Michael Böhme ist Diplom-Kaufmann der Universität Frankfurt/Main und spezialisierte sich dort inhaltlich auf Mobile Commerce, Human-Computer Interaction und Finance. In seiner Diplomarbeit untersuchte er die Einflüsse von fremden Kulturen auf Usability-Evaluationsverfahren und deren Ergebnisse. Seitdem nutzt er jede Gelegenheit zum Reisen um mehr über Menschen und ihre Kulturen zu erfahren.

Ole Bossdorf
Ole Bossdorf

Head of Business Intelligence

Ole is heading the Business Intelligence team of Project A, where he and his team turn raw data into real insights across a variety of business models, stakeholders and data technology stacks. He supports founders in identifying opportunities to implement data-driven decision making within their organisation and also building up successful data teams. Due to his background in online marketing he enjoys living at the intersection of two worlds and tackling complex marketing problems based on data.

Ole Bossdorf spricht bei folgender Session:

Till Büttner
Till Büttner

Senior Data Analyst

As a Senior Data Analyst within the Digital Customer Interaction Department at DHL, Till is responsible for making better decisions by using digital data and analytics. From conceptualising web analytics to gaining insights for stakeholders, Till and his team provide analytical expertise for DHL. Among other things, this includes measuring all of logistics.dhl and other DHL touchpoints, analytics implementations, A/B testing and reporting. With over 15 years of experience in IT environment and digital marketing space, Till has developed an intuition in transforming data into storylines. After studying media management and communication design, Till worked for different digital agencies and blue chip companies as an UX designer and digital analyst. 

Jente De Ridder
Jente De Ridder

Team Lead Digital Analytics

Jente is senior consultant and analytics team lead at Humix, a boutique consultancy firm that supports organisations in making data actionable. Humix is hired by companies such as VRT, Essent, Telenet, Johnson & Johnson, AG Insurance, UNILIN, etc.

Over the last 5 years, Jente has been involved in data projects in Belgium and the Netherlands. During these projects, Jente has first-hand experienced the gap between ‘making ambitious digital strategies’ and ‘translating those into operational excellence’. But he has also learned what initiatives can be taken to accelerate the growth of a company’s digital analytics maturity.

Jente is an active contributor to the analytics community. He’s one of the organizers of Measure Camp Brussels. And he loves to share his experience with others by speaking on conferences or running workshops and web analytics courses.

Jente De Ridder spricht bei folgender Session:

Anna Denejnaja
Anna Denejnaja

Principal Consultant

Anna Denejnaja ist eine Expertin auf dem Feld der Strategieentwicklung, Einführung und Umsetzung der Digitalen Analyse darunter Marketing und Web Analytics sowie mit den Themen der Datenintegration und Anwendungen der Data Science Methoden für Digital Analytics. Als Principal Consultant bei Digital Motion GmbH berät unter anderem Unternehmen aus dem Ecommerce, Handel, Versicherung, Finanzen und Medien.

Bis Herbst 2017 leitete Anna den Bereich Data Analysis bei Hermes Nextec GmbH, ein Unternehmen der otto Gruppe mit Sitz in Hamburg. In dieser Position hat sie die Business Intelligence aufgebaut und mit der Web, Marketing und CRM Analytics zusammengebracht um eine holistische Sichtweise auf die Kunden und Webperformance zu ermöglichen. 

Anna Denejnaja moderiert folgende Session:

Carina Dick
Carina Dick

Product Owner Analytics

Kaufhof

Carina ist studierte Wirtschaftsinformatikerin und hat jahrelange Erfahrung als Digital Analytics Expertin bei großen Unternehmen wie Galeria Kaufhof, Douglas und SUPER RTL. 

Besonders hervorzuheben ist dabei ihre umfängliche Expertise als Product Owner Analytics bei Galeria Kaufhof, da sie hier in den letzten drei Jahren nicht nur die Tool- und Tracking-Landschaft verantwortet, sondern maßgeblich dazu beigetragen hat, eine datengetriebene Unternehmenskultur im digitalen Team aufzubauen. Nach dem langen Einsatz im E-Commerce Umfeld entschied sich Carina in diesem Jahr für einen Wechsel zu Carglass, um dort neben der reinen digitalen Analyse wieder verstärkt bei der Durchführung von A/B-Tests mitwirken zu können.

Christian Ebernickel
Christian Ebernickel

Digital Analytics Consultant

Christian Ebernickel ist freiberuflicher Digital Analytics Consultant und berät Unternehmen verschiedenster Branchen in der Webanalyse. Seine Schwerpunkte liegen in der Konzeption und Umsetzung umfangreicher Tracking-Setups mit Google Analytics und Google Tag Manager, Audits und Troubleshootings. Für seine Lösung zur Auswertung von Personas mit Google Analytics wurde er 2017 mit dem Analytics Award ausgezeichnet.

Dr. Franziska Engelhard
Dr. Franziska Engelhard

Senior Manager Digital Analytics

Dr. Franziska Engelhard is a digital storyteller (senior manager digital analytics global brands) based at adidas HQ in Herzogenaurach, Germany. In her role, Franziska acts as a boundary-spanner between the digital and business space by picking up strategic and marketing-oriented business questions and answering them with the help of a variety of area-specific analytics. Her focus areas include digital performance marketing and digital marketing analytics. Besides being responsible for the conceptualization of a standardized reporting in form of the Digital Analytics Framework, Franziska ensures through various projects that data-driven decision making is key for the prediction of future marketing performance. By working at the interface of business and digital, most important to her is making sense out of data and being able to tell the right story to various stakeholders. Prior to her role, she worked as executive assistant to CEO in Munich and holds a PhD in international management.

Dr. Franziska Engelhard spricht bei folgender Session:

Florian Forster
Florian Forster

Head of Data Science

Together with his team Florian Forster is responsible for the complete range of analytical issues in order to improve the customers' lifetime value. With his background as economic computer scientist he feels especially comfortable in the field of friction between technical and economic questions.

After several years as consultant in different Business Intelligence projects and sectors he has shifted his technical focus to Data Science at DEFACTO, the leading solution partner for loyalty and CRM.

Informationen zur Session mit Florian Forster folgen in Kürze.

Manuel Freude
Manuel Freude

Data Scientist

As a data scientist at Trakken Web Services, Manuel supports clients with the delivery of AI solutions ranging from customer segmentation and funnel analyses all the way to conversion probability predictions and attribution modelling. With a strong background in business, he is always looking for pragmatic solutions with real impact.

Dr. Tim Hasenpusch
Dr. Tim Hasenpusch

Data Scientist

Tim ist Data Scientist bei Trakken Web Services. In seiner Rolle als Data Scientist entwickelt er Analysekonzepte, unterstützt bei analytischen Herausforderungen (Attribution, Klassifikation, Segmentierung etc.) und berät nationale und internationale Kunden rund um die Themen der digital Datenanalyse

Marco Hassler
Marco Hassler

Senior Principal Consultant und Head Analytics & Personalization

Marco Hassler ist Senior Principal Consultant und Head Analytics & Personalization bei der Digital-Agentur Namics – A Merkle Company. Er befasst sich seit über 15 Jahren mit Themen rund um Digital Analytics und Digital Marketing und berät Kunden aus verschiedenen Branchen insbesondere bezüglich Web- und Customer-Data-Analyse, Digital Dashboards sowie people-based Marketing und Marketing Cloud-Aktivitäten. Er ist Autor des Buches «Digital und Web Analytics», welches 2019 in der 5. Auflage erscheint.

Harald Meier
Harald Meier

Chief Data Scientist

Harald is network analyst with geographical background. He founded the Digital Space Lab in 2011 where he conducts a variety of network analyses on social, economic and political topics. In 2015 Harald joined team NodeXL at the Social Media Research Foundation and is an expert in analyzing and visualizing network data.

Dr. Sabine Pagel
Dr. Sabine Pagel

Head of Analytics & Pricing

Consumer behavior and the underlying drivers is the central topic for Dr. Sabine Pagel. She is passionate about the connection between data and consumers, and the value each company can derive from it.

Together with her team, she is responsible for analytics, reporting, pricing and CRM at Limehome GmbH. After building up the technical infrastructure from the scratch and connecting data sources for a data warehouse, she developed and deployed a fully automated price model and enabled realtime analytics and reporting for data-driven decision making.

Having a marketing, business intelligence and data science background, Sabine Pagel holds a doctorate in empirical advertising research. After several years in an IT consultancy, she immersed into online consumer behavior during her interim professorship at the chair of marketing and consumer behavior at Hohenheim University.

Simon Pilkowski
Simon Pilkowski

Analytics Lead

Simon Pilkowski is a passionate Senior Digital Analyst leading the Digital Insights team within the corporate therapeutic areas organization at Boehringer Ingelheim. Focus of this group is the support of Marketing and Medical stakeholders during development of global campaigns by providing relevant digital insights for decision-making processes. His additional accountability as Global Process Owner - Digital Channels Analytics covers development of enterprise wide capability (processes, demand management, vision) for customer engagement analytics on all digital channels used within Boehringer’s Human Pharma Go-To-Market model.

Simon Pilkowski spricht bei folgender Session:

Anne-Sophie Robinet
Anne-Sophie Robinet

Senior Consumer Insights Manager – Global CRM

Anne-Sophie Robinet is an experienced marketing and market research manager with a demonstrated history of working in the apparel and fashion industry. Endowed with a Master’s degree in Strategy Marketing by the London College of Fashion, she became a business development professional skilled in Customer Relationship Management (CRM), Advertising Research, Market Research, Project Management, and Marketing. Since 2017 Anne-Sophie Robinet is Senior Consumer Insights Manager at Esprit, looking into data generated by 10 Mio members of the Esprit Friends loyalty program worldwide.

Informationen zur Session mit Anne-Sophie Robinet folgen in Kürze.

Dr. Johanna Schoenberger
Dr. Johanna Schoenberger

Geschäftsführerin

Dr. Johanna Schoenberger ist Gründerin und Geschäftsführerin von DADORA, einem Münchner Start Up für KI-basierte, digitale Marktforschung. DADORA identifiziert Nutzerbedürfnisse auf Basis von User Generated Content und liefert eine interaktive Datenbasis für Agile Entwicklung.

Johanna ist Industriedesignerin und promovierte bei Professor Dr. Hartmut Esslinger zum Thema "Strategisches Design" an der Universität für Angewandte Kunst in Wien. Anschließend arbeitete sie für Unternehmen wie frog design in New York, die BMW Group und Telefónica Deutschland. Johanna lernte dabei die Dynamik großer Unternehmen kennen und weiß, wie schwierig, bzw. unmöglich es aufgrund langatmiger Unternehmensprozesse und –strukturen oft ist, innovative Ideen umzusetzen. Um Creative Professionals zu unterstützen, mehr Nutzer-orientierte Ideen zu entwickeln und erfolgreich durch Unternehmensprozesse zu tragen, gründete Johanna DADORA.

Katharina Schüller
Katharina Schüller

Gründerin & Geschäftsführerin

Katharina Schüller hat Psychologie und Statistik studiert und bereits vor mehr als 15 Jahren eine Data-Science-Beratungsfirma gegründet, die mit heute über 20 Data Science und KI-Experten in München und Madrid vertreten ist. Sie ist Expertin für Digitalisierung, Daten und Künstliche Intelligenz.
Schüller ist Stipendiatin der Bayerischen EliteAkademie, Stipendiatin der Lindau Nobel Laureate Meetings und war über ein Jahrzehnt lang Lehrbeauftragte an verschiedenen Hochschulen. 2013 wurde sie ausgezeichnet als "Statistician of the Week" durch die American Statistical Association und 2019 wurde sie in die „Vordenker“-Initiative von Handelsblatt und der Boston Consulting Group aufgenommen. Sie leitet die Sektion „Statistical Literacy“ der Deutschen Statistischen Gesellschaft, ist Mitglied in verschiedenen Beiräten und Autorin von ca. 30 teils internationalen Fachpublikationen.

Katharina Schüller spricht bei folgender Session:

Dr. Marc Smith
Dr. Marc Smith

Chief Social Scientist

Dr. Marc A. Smith is a sociologist specializing in the social organization of online communities and computer mediated interaction. Smith leads the Connected Action consulting group and co-founded the Social Media Research Foundation, a non-profit devoted to open tools, data, and scholarship related to social media research. He is the co-author and editor of Analyzing Social Media Networks with NodeXL: Insights from a connected world, from Morgan-Kaufmann which is a guide to mapping connections created through computer-mediated interactions. Smith has published research on social media extensively, providing a map to the landscape of connected communities on the Internet.

Dr. Jan Snagowski
Dr. Jan Snagowski

Gründer & Geschäftsführer

For more than 10 years, Jan Snagowski is passionate about solving data-related problems. After spending several years working in neuroscience, he was employed as a Data Analyst in gaming industry and e-business. In 2018, he founded the dalibri GmbH which focuses on efficient tracking structures, increasing the performance of intelligent systems and data-driven software solutions.  

Jim Sterne
Jim Sterne

Founder

Jim Sterne, Conference Chair of the Marketing Analytics Summit is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written twelve books on using the Internet for marketing, most recently: Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. He produced the 16-year-long run of the eMetrics Summit, and is co-founder and Board Chair Emeritus of the Digital Analytics Association.

Jim Sterne spricht bei folgender Session:

Dr. Maren von Selasinsky
Dr. Maren von Selasinsky

Head of Digital Analytics & Performance Management

Dr. Maren von Selasinsky is Head of Digital Analytics & Performance Management at ProsiebenSat.1 Digital, a digital entertainment company that extends TV content of ProsiebenSat.1 to digital platforms. In this capacity, Maren is responsible for managing advanced analytics projects in order to contribute to product optimization, improve user experience and drive monetization. She also supports online marketing, CRM and the editorial team by providing consulting, performance dashboards and web analyses. Prior to joining ProsiebenSat.1 Digital, Maren worked as Senior Marketing Manager at Kabel Deutschland focusing on A/B testing of direct marketing campaigns, sales performance analyses and marketing research projects. Previously, Maren started her career at Sky Deutschland, where she was responsible for creation and operation customer retention campaigns, forecasting and budget management as well as CRM process improvements.

Dr. Maren von Selasinsky spricht bei folgenden Sessions:

Dr. Maren von Selasinsky moderiert folgende Session:

Andreas Wunderlich
Andreas Wunderlich

VP, Head of Analytics & Insights

Andreas is a MarCom Leader with international agency and industry experience and a deep passion for data. Proven outcomes in Interactive Communications, Global Marketing, Branding and Demand Generation and the ability to manage multiple, complex regional and global digital projects across several sectors and divisions including budget and executive reporting.

Predictive Analytics World for Business

Michał Żmuda
Michał Żmuda

Senior Staff Engineer

Believes that Computer Scientists need to explore the vast landscape of their field to choose the right tools for every problem. In that spirit, he professionally delved into HPC Erlang distributed systems, front-end, peer-to-peer networks, JVM technologies, communication with CPP, and applied Big Data. Currently building a personalization platform for 30M users at DreamLab - an IT hub of Ringier Axel Springer. Considers imperfect memory a bliss, which prevents him from getting stuck on the old paths.

Dean Abbott
Dean Abbott

Co-Founder and Chief Data Scientist

Dean Abbott is Co-Founder and Chief Data Scientist of SmarterHQ, and President of Abbott Analytics, Inc. in San Diego, California. Mr. Abbott is an internationally recognized data mining and predictive analytics expert with over two decades of experience applying advanced data mining algorithms, data preparation techniques, and data visualization methods to real-world problems, including fraud detection, risk modeling, text mining, personality assessment, response modeling, survey analysis, planned giving, and predictive toxicology.

Mr. Abbott is the author of Applied Predictive Analytics (Wiley, 2014) and co-author of IBM SPSS Modeler Cookbook (Packt Publishing, 2013). He is a highly-regarded and popular speaker at Predictive Analytics and Data Mining conferences and meetups, and is on the Advisory Boards for the UC/Irvine Predictive Analytics Certificate as well as the UCSD Data Mining Certificate programs.

He has a B.S. in Mathematics of Computation from Rensselaer (1985) and a Master of Applied Mathematics from the University of Virginia (1987).

Dean Abbott spricht bei folgender Session:

Dr. Dominik Ballreich
Dr. Dominik Ballreich

Data Scientist

Dr. Dominik Ballreich studied Business Mathematics and Economics at the University of Wuppertal. He holds a Doctorate at the Department of Applied Statistics at the FernUniversität in Hagen and is employed as a Data Scientist at codecentric AG. His special research interests are Bayes' Filter, Time Series Analysis and Heuristic Optimization.

Andreas Baudisch
Andreas Baudisch

Head of Predictive Analytics

Andreas Baudisch studied Sociology (FU Berlin) with focus on quantitative statistics and economics (TU Berlin, Université de Genève). He has about 10 Years working experience in the field of data science and worked for several companies like infas, DHL, mobile.de, Stepstone.de and McMakler. His major topics include the development and organizational implementation of dynamic pricing engines, recommendation engines and forecasting methods with a strong focus to create impact. 

Andreas Baudisch spricht bei folgenden Sessions:

Dr. Frank Block
Dr. Frank Block

Head of Dia IT Data Science Lab

Dr. Frank Block joined Roche in February 2017. He has over 15 years of experience in analytics, ranging from start-ups to big companies in leading digital industries (banking, e-commerce). At Roche, he is responsible for building a data science practice within Diagnostics. The Data science activities include analyzing big data, advanced analytics, proof of value experiments, predictive modeling, machine learning, process optimization and data quality management. 

Dr. Frank Block spricht bei folgender Session:

Julia Butter
Julia Butter

AI Evangelist

Julia Butter is an AI evangelist at Scout24, where she’s actively driving culture change within the company. Julia has a strong background in product development, including data products, strategy, and innovation. She’s an initiator of forward thinking and energizes through her creativity and enthusiasm.

Thiago de Faria
Thiago de Faria

Head of Solutions Engineering

Thiago de Faria is the Head of Solutions Engineering at LINKIT, a knowledge-driven organization with IT experts supporting partners with a transparent path toward pain mitigation and solving business problems. Passionate about data, programming and the people behind it, he’s given many talks and workshops at conferences. Sometimes on stage, sometimes coding and sometimes in meetings, Thiago loves to learn and try new things... he also likes to crack bad jokes that sounded better on his own mind. He is an active part of the community (devopsdays Amsterdam, ITNEXT & Codemotion), married to someone smarter than him, open-source enthusiast, knowledge-sharer and a proud father. Thiago wakes up every day with one goal: develop happy high-performing teams to decrease time-to-market and build production-ready applications, always!

Olalekan Elesin
Olalekan Elesin

Technical Product Manager – AI Platform

Olalekan Elesin spent early years of his career as a software engineer, building data intensive applications in the telecommunications and e-commerce sectors in Nigeria. His passion for creating business value with big data architectures, machine learning and AI-driven products at scale led him into doing what he loves at Scout24 Group as the Technical Product Manager - AI Platform at Scout24.

Cecilia Floridi
Cecilia Floridi

Geschäftsführerin

Cecilia Floridi, Expertin für nationales und internationales Marketing und Customer Relationship Management, ist Geschäftsführerin der DataLab. GmbH. Ihr Schwerpunkt liegt im Bereich Customer Equity. Zuvor war Floridi als Direktorin Category Management, Einkauf, Marketing und Qualitätsmanagement bei Eismann Tiefkühl-Heimservice.

Nach dem Betriebswirtschaftsstudium mit Schwerpunkt Unternehmensführung in Rom und Linz startete sie bei Siemens Strategy Consultancy und wechselte im Jahr 2000 zu Loyalty Partner, wo sie den Aufbau des Multipartner-Bonusprogramms Payback in den Bereichen Corporate Development, Produktmanagement und CRM begleitete.

Weitere berufliche Stationen bilden Positionen als Bereichsleiterin Marketing Bestandskunden bei der Citibank Privatkunden sowie die Leitung für Marketing und Vertrieb B2C bei EnBW Vertrieb. Die Fachbuchautorin und Gastdozentin hält regelmäßig Gastvorlesungen an der WHU – Otto Beisheim School of Management.

Cecilia Floridi erhielt 2012 die Auszeichnung als „Managerin des Jahres“ vom Businessnetzwerk für Frauen im Top-Management „Generation CEO“.

Informationen zur Session mit Cecilia Floridi folgen in Kürze.

Dr. Andreas Gödecke
Dr. Andreas Gödecke

Country Manager / Geschäftsleiter Eleks Deutschland

Andreas Goedecke has been working in a variety of technical and management positions from big companies (Siemens), to small and medium (Eleks GmbH). Starting out as a researcher in what would today be called the Internet of Things, he worked in domains ranging from Electricity, Automotive, Manufacturing to Robotics. After a few years in R&D strategy, he is now leading the German office of Custom Software Development company ELEKS GmbH, Berlin. His interests are especially the application of data science in IoT and industrial domains. Andreas has a broad educational from physics (Diplom, RWTH Aachen), engineering (Ph.D., JKU Linz), and business (MBA, ESMT Berlin) with research stays in the USA and China.

Dr. Andreas Gödecke spricht bei folgender Session:

Dr. Alwin Haensel
Dr. Alwin Haensel

Founder and Managing Director

Alwin is the Founder and Managing Director of the data analytics and technology boutique Haensel AMS - Advanced Mathematical Solutions, with offices in Berlin and New York. He holds a Phd in Applied Mathematics and studied in London, Berlin and Amsterdam. His main fields of interest are the modeling of individual customer purchasing behavior to optimize pricing and marketing strategies. Most recently, he concentrated on eCommerce topics such as: Conversion Attribution, optimal SEA bid strategies, recommendations, dynamic pricing, as well as specific data mining and prediction projects.

Mojan Hamed
Mojan Hamed

Data Scientist

Mojan is a Toronto-based engineer, working at Shopify as part of the marketing data science team. Her focus is applied statistics, with recent projects including an open source python package to calculate marketing attribution using Markov chains and modelling propensity scores. She and her team have spent the past year bringing various predictive models into production as part of Shopify's initiative to power marketing acquisition with intelligent data science solutions.

Dr. Yuri Katz
Dr. Yuri Katz

Director Data Science

Dr. Yuri Katz has over twenty years of experience in quantitative predictive analytics and information technology in the financial industry, including senior positions in systems’ development and architecture. Prior to his current role, he was the A.v.Humboldt Fellow at the University of Konstanz, Germany. Yuri received his Ph.D. in Chemical Physics from the Institute of Chemical Kinetics & Combustion, Russian Academy of Sciences. His current R&D interests include credit risk modeling, long-term social discounting, and topological data analysis as well as big-data predictive analytics, NLP and Machine Learning. Yuri has published a number of reviews and numerous research papers (50+) in high-impact journals on time-series analysis and financial modeling, magnetic spin effects in chemical reactions and spin-based quantum computing.

Sigrid Keydana
Sigrid Keydana

Data Scientist

Sigrid Keydana has experience as a psychologist, software developer and data scientist. She is passionate about applying deep learning to real-world tasks, and enjoys blending ML/DL with a Bayesian approach.

Dr. David Koll
Dr. David Koll

Data Scientsit

Dr. David Koll ist seit Anfang 2018 Data Scientist für das Themenfeld Supply Chain in der Tire Division der Continental AG. Zuvor arbeitete er als Senior Researcher und Forschungsprojekt-Leiter an der Universität Göttingen, wo er nach Forschungsaufenthalten in den USA, Schweden und China auch seine Promotion in Informatik abschließen konnte. Sein Forschungsschwerpunkt lag in der Anwendung von maschinellem Lernen in datengetriebenen Computernetzen.

Jack Lampka
Jack Lampka

Head of Data Science

Jack Lampka has over twenty years international experience along the entire data analytics value chain, built on engineering and business degrees. He has applied his machine learning and business acumen in IT hardware (HP, Tektronix) and software startups. A year ago, he has brought his data science expertise to healthcare as the Head of Data Science at MSD Sharp & Dohme, a leading pharma company. 

Christian Lindenlaub
Christian Lindenlaub

Data Scientist

Christian holds a degree in statistics (from LMU Munich). Before joining GfK Global Data Science he worked for an electric utility and for GfK Geomarketing where he helped clients exploit their regional market potential. Nowadays, Christian focuses on the development of end-to-end prescriptive analytics solutions for the durable goods and electronics industries.

Dr. Benedikt Mangold
Dr. Benedikt Mangold

Senior Data Scientist

Benedikt Mangold is working as a Data Scientist at GfK in Nuremberg. He has over 5 years of experience in the fields of statistics and machine learning, applied to marketing intelligence, finance, and property data. He studied mathematics/economics and earned his doctorate at the University of Erlangen-Nuremberg where he also conducts lectures of statistics, Data Science, and programming courses

Dr. Benedikt Mangold spricht bei folgender Session:

Ishita Mathur
Ishita Mathur

Data Scientist

GO-JEK

Ishita has been working as a Data Scientist since 2016 with product-based startups in understanding business concerns in various domains and formulating them as technical problems that can be solved using data and ML. Her current work at GO-JEK involves end-to-end development of ML projects, by working as part of a product team in defining, prototyping and implementing data science models within the product. She has also written a book on “Applied Supervised Learning with Python” which was published by Packt in April, 2019. Ishita has completed her Masters’ degree in High Performance Computing with Data Science from the University of Edinburgh, UK and her Bachelors’ degree with Honours in Physics from St. Stephen’s College, Delhi.

Nikita Matveev
Nikita Matveev

Chief Data Officer

S7 Airlines

Nikita Matveev spricht bei folgender Session:

Diana Mozo-Anderson
Diana Mozo-Anderson

Marketing Science Lead

As a Marketing Science Lead, Diana uses analytics to provide organizations with data to understand the ‘why,’ bridging the gap between marketing & other departments, driving consistency across all channels/departments/, maximizing the power of Data Science for the business. Diana has extensive experience with some of the biggest advertising platforms.

Diana Mozo-Anderson spricht bei folgender Session:

Malte Pietsch
Malte Pietsch

Co-Founder

Malte Pietsch is a Co-Founder at deepset, where he crafts custom NLP solutions for diverse clients, such as Siemens, Airbus and Springer Nature. He holds a M.Sc. with honors from TU Munich and conducted research in the area of healthcare analytics at Carnegie Mellon University. Before founding deepset he worked as a data scientist for multiple startups.

Dr. Dennis Proppe
Dr. Dennis Proppe

Chief Data Scientist

Dennis Proppe is a leading data scientist and entrepreneur in the field of relationship marketing. Starting out with a Ph.D. in Marketing & Statistics, he founded a data science consultancy with a research colleague in 2008. This company evolved into Gpredictive, a software company that allows easy scaling and productionizing of machine learning initiatives for relationship marketing efforts. Dennis has led several hundert machine learning initiatives into production.

Dr. Dennis Proppe spricht bei folgender Session:

David Raab
David Raab

Gründer und Geschäftsführer

David M. Raab is founder of the Customer Data Platform Institute, which educates marketers and technologists about customer data management. Mr. Raab named the CDP category in 2013 and has been active in defining it ever since. He founded the CDP Institute in 2016. 

As a consultant, author, and speaker, Mr. Raab has been helping marketers to make better use of technology since 1987. Typical consulting projects include marketing process analysis, architecture planning, needs definition, and vendor selection. Mr. Raab also consults with industry vendors on product and business strategy.  He regularly speaks at conferences around the world.  

Mr. Raab has published hundreds of articles on marketing technology and is author of Marketing Performance Measurement Toolkit (Racom Books, 2009). Additional research appears regularly on his blog http://customerexperiencematrix.blogspot.com. Prior to his consulting career, Mr. Raab held senior marketing positions in the publishing and continuity industries.

Mr. Raab holds a bachelor's degree from Columbia University and MBA from the Harvard Business School.  

Dr. Nora Reich
Dr. Nora Reich

Senior Expert Customer Analytics

Dr. Nora Reich treibt seit 2018 die Nutzung von Data Science Lösungen an den Kundenschnittstellen der KfW Bankengruppe (Inland) voran. Aktuelle Machine Learning Projekte umfassen u.a. E-Mail Klassifizierung und Routing, Fraud Detection, Forecasting und Textmining. Dr. Nora Reich hat umfassende Expertise in der Nutzung analytischer Methoden als Basis für datengetriebene Business Lösungen und Entscheidungen, u.a. durch frühere Positionen bei DHL Paket GmbH und der Unternehmensberatung mm customer strategy.

Robin Röhm
Robin Röhm

CEO

Robin is founder and CEO of apheris AI GmbH, a start-up that develops artificial intelligence algorithms for biomedical data with a focus on privacy preserving technologies. Robin studied medicine, philosophy and mathematics and was professionally trained at UBS in Global Banking. In recent years, Robin has already founded another start-up in the healthtech sector, where he build an automatic speech recognition for children with language disorders. Prior to and during his various studies he intensively focused on data harmonization techniques using artificial intelligence and algebraic theories on privacy preserving data processing. With apheris AI he pursues the mission to fully leverage the value of biomedical data for the benefit of patients, while preserving the privacy of the data.

Lars Schleithoff
Lars Schleithoff

Data Scientist

Lars Schleithoff studierte Mathematik an der Universität Bonn mit Spezialisierung auf numerische Methoden im Machine Learning. Am Fraunhofer SCAI befasste er sich mit Machine Learning Modellen für die Anwendung in der Automobilindustrie. Heute ist Lars Data Scientist bei der Informationsfabrik. Sein Fokus liegt auf IoT und Predictive Analytics Lösungen für die Industrie. 

Dr. Christian Schneider
Dr. Christian Schneider

Senior Data Scientist

Dr. Christian Schneider ist Senior Data Scientist beim Online-Wetterportal wetter.com, wo er innovative Datenlösungen für zahlreiche namhafte Kunden entwickelt. Nach seiner Promotion an der ETH Zürich zum Thema „The rebustness of complex networks“ war er als Postdoc am Massachusetts Institute of Technology (MIT) angestellt. Dort forschte er unter anderem in den Bereichen Big Data und Environmental Engineering. 

Dr. Tapan Shah
Dr. Tapan Shah

Lead Scientist

Dr Tapan Shah is currently a Lead Scientist at the Global Research Center of General Electric in Bangalore. His research primarily focuses on using AI and machine learning to create Asset Performance Management applications for the transportation, healthcare, and energy sectors. He has deep technical expertise in the areas of extreme classification, matrix factorization, anomaly detection, online learning, and Bayesian methods. Several of his AI based solutions have been deployed as analytical products leading to significant productivity as well as financial impact. He has a strong publication record with 6 filed patents (1 granted) and several publications in peer-reviewed journals and conference proceedings. His other professional activities include AI expert on Cambridge Publishers' advisory boards and mentoring of younger data scientists. Prior to joining General Electric in 2014, Tapan was a PhD scholar (2008-13) at the School of Technology and Computer Science at the Tata Institute of Fundamental Research.

Björn Stecher
Björn Stecher

CEO und Privacy-Nerd

Björn Stecher ist Geschäftsführer und Privacy-Experte der Beratungsagentur 1000Elephants GmbH. Als Speaker und Praktiker begleitet er seit 2017 den politischen Diskurs rund um das Thema Digitale Ethik und Datenethik. Als systemischer Organisationsberater und Jurist betrachtet er die gesellschaftlichen (digitalen) Herausforderungen aus zwei ganz unterschiedlichen Perspektiven und leitet daraus Handlungsempfehlungen für Kunden und Unternehmen ab.

Informationen zur Session mit Björn Stecher folgen in Kürze.

Simon Stiebellehner
Simon Stiebellehner

Head of AI

Simon Stiebellehner is Head of AI at craftworks, lecturer in Statistics and Digital Marketing and passionate speaker. Currently, he focuses on bringing Artificial Intelligence into the industry in the form of Industrial AI. He designs systems that focus on enhancing human decision-making abilities using Artificial Intelligence technologies. After gaining diverse industry experience, ranging from Microsoft to global players of the consulting industry, he obtained his Masters degree from University College London (UCL), specializing in Machine Learning and Data Science. Subsequently, he was a doctoral candidate and research associate, conducting research at the intersection of Neural Probabilistic Language Models and Recommendation Systems in a Real-Time Bidding context.

Informationen zur Session mit Simon Stiebellehner folgen in Kürze.

Dr. Artur Suchwalko
Dr. Artur Suchwalko

Technical Director

Artur has over 20 years of professional experience in commercial projects applying Data Science &  Machine Learning / AI. Founder and Technical Director of QuantUp, in past CTO of MedicWave, and Credit Risk & Modelling Expert in Credit Agricole. Artur holds PhD in mathematics and is a co-author of a book on forecasting in R.

Prof. Dr. Gero Szepannek
Prof. Dr. Gero Szepannek

Professor for Statistics, Business Mathematics and ML

After his PhD at Dortmund University (together with Fraunhofer IDMT, Ilmenau) in 2008 he has worked for seven years as head of scoring and rating models for the Santander Consumer Group. Since 2016 he has a professorship for Statistics, Business Mathematics and Machine Learning at Stralsund University of Applied Sciences.

Prof. Dr. Gero Szepannek spricht bei folgender Session:

René Traue
René Traue

Senior Data Scientist

René studied business administration (at Nordakademie Elmshorn) and business informatics (at the University of Erlangen-Nuremberg). Before he joined GfK, he blended loyalty card, transaction, geographical, and market research data at a German drugstore chain. At GfK, he has worked as a Data Scientist in the DataLab and SUPERCRUNCH units, and nowadays at Global Data Science, where he focuses on developing end-to-end prescriptive analytics solutions.

Lada Trimasova
Lada Trimasova

Co-Founder and Head of Predictive Analytics Group

Lada Trimasova is Co-Founder and Head of Predictive Analytics Group at DSLab. She is responsible for developing demand forecasting component for DSLab solutions. Prior to DSLab, Lada has built her expertise working on various AI-based projects, including load prediction for distribution center; quality control with computer vision technology; roadway load prediction using deep learning.

She studied enterprise information systems at ITMO, Saint Petersburg. Her academic research focused on automation of demand forecasting for inventory control systems.

Piotr Turek
Piotr Turek

Principal Engineer/Architect, Tech Lead

As a Principal Engineer/Architect and Tech Lead at DreamLab - an IT hub of Ringier Axel Springer, Piotr is designing and building data-driven products for millions of people, solving business problems and extracting value out of vast quantities of data. In doing so, he touches all layers of modern Software & Big Data stack. He loves to have a direct impact on the Big Picture, which made him develop an interest in Software Architecture, Domain-Driven Design and Distributed Systems. Also, he hates buzzwords. Ends up utilizing many of them anyway. Previously at Google, CERN and Zendesk.

Joel Varghese
Joel Varghese

Senior Data Scientist

eHealth

Joel is currently a Senior Data Scientist at eHealth where is using NLP and machine learning to help seniors navigate the complex world of health insurance. He has a Masters of Engineering in Industrial Engineering and Operations Research from UC Berkeley and a Bachelors in Mechanical Engineering. He's passionate about teaching and mentoring. He works on this passion by helping people break into data science and also by tutoring math and science for high schools kids.    

Joel Varghese spricht bei folgenden Sessions:

Dr. Steffen Wagner
Dr. Steffen Wagner

Senior Data Analyst

Dr. Steffen Wagner gründete 2011 die Beratungsfirma INWT Statistics GmbH und beschäftigt sich schwerpunktmäßig mit dem Thema Predictive Analytics in den Bereichen Online-Marketing und Customer Relationship Management. Seine Erfahrungen als Data Scientist gibt der promovierte Physiker darüber hinaus als Dozent im 'Joint Masters Program of Statistics, Berlin' weiter.

Dr. Steffen Wagner spricht bei folgender Session:

Phil Winters
Phil Winters

Experte für Strategien aus der Kundenperspektive

Auf internationalem Parkett gilt Phil Winters als der „Father of Customer Intelligence“, weil er leidenschaftlich für die Bedürfnisse der Kunden kämpft. Als Experte für Strategien aus der Perspektive des Kunden findet er immer neue Wege, die es Unternehmen ermöglichen, das Kundenerlebnis zu verbessern und die Loyalität ihrer Kunden zu stärken. Mit mehr als 300 Firmen weltweit hat Phil erfolgreich zusammengearbeitet. Heute gibt er seine Erfahrungen aus über 30 Jahren Praxis als unabhängiger Berater, Autor und Referent in Keynotes und Vorträgen sowie in Workshops und Seminaren weiter.

Phil Winters spricht bei folgender Session:

Tomasz Wyszyński
Tomasz Wyszyński

VP Marketing Analytics & AI

Schneider Electric

Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber