Bestätigte Data Driven Business Referenten 2020
Marketing Analytics SummitThorsten Abrahamczik
Senior Online Marketing Manager
Thorsten Abrahamczik ist seit 2008 im Bereich SEO unterwegs, baute die SEO-Abteilung eines großen E-Commerce-Unternehmens auf und wechselte 2012 in den Agenturbereich. Hier kam er mit den vielfältigen Anwendungsmöglichkeiten von Webanalyse und SEO in Kontakt und fokussiert sich heute primär auf technische und datengetriebene Maßnahmen. Bei der internetwarriors GmbH ist er für die Kundenbetreuung in den Bereichen Suchmaschinenoptimierung, Webanalyse und Programmierung verantwortlich.
Thorsten Abrahamczik spricht bei folgender Session:
Jonathan Beeston
Product Marketing Director, EMEA
Jonathan Beeston is product marketing director at Salesforce Datorama for EMEA. He's spent 20 years in the digital marketing space, with a particular focus on data driven marketing in search, social and display advertising channels. His experience includes time at advertising agencies such as Mindshare and Croud, advising a wide array of clients, as well as sales and marketing roles at technology companies such as Efficient Frontier, Adobe, Integral Ad Science and now Salesforce.
Informationen zur Session mit Jonathan Beeston folgen in Kürze.
Dennis Blynov
Global Business and Transformation Lead
Polestar
Dennis Blynov is the global business and marketing transformation lead at Polestar. Dennis is an e-marketing consultant specializing in building branding strategies—and the technologies that support them—from the group up. He creates customer incentives that increase brand loyalty; build automated response programs that improve customer service; and partner with other brands to amplify their reach.
Informationen zur Session mit Dennis Blynov folgen in Kürze.
Ronny Brockauf
Senior Online Marketing Manager
Ronny Brockauf spezialisierte sich früh auf Suchmaschinenoptimierung und Webanalyse. Er ist seit 2013 im Bereich Suchmaschinenoptimierung und Webanaylse unterwegs, und kam von Anfang an mit den vielfältigen Anwendungsmöglichkeiten dieser beiden Bereiche im Agenturalltag in Kontakt und fokussiert sich heute primär auf technische und datengetriebene Maßnahmen. Bei der internetwarriors GmbH ist er für die Kundenbetreuung in den Bereichen Suchmaschinenoptimierung, Webanalyse und Programmierung verantwortlich.
Ronny Brockauf spricht bei folgender Session:
Till Büttner
Director Web Analytics
Als Director Web Analytics in der Abteilung für digitale Kundeninteraktion bei DHL ist Till dafür verantwortlich, mithilfe von digitalen Daten und Analysen bessere Entscheidungen zu treffen. Von der Konzeption von Web Analytics bis zur Gewinnung von Erkenntnissen für Stakeholder bieten Till und sein Team analytische Expertise für DHL. Dazu gehören unter anderem die Messung aller logistics.dhl- und anderer DHL-Touchpoints, Analytics-Implementierungen, A/B-Tests und Reporting. Mit über 15 Jahren Erfahrung im IT-Umfeld und im digitalen Marketing hat Till ein Gespür dafür entwickelt, Daten in Geschichten zu verwandeln. Nach seinem Studium des Medienmanagements und Kommunikationsdesigns arbeitete Till für verschiedene Digitalagenturen und Blue-Chip-Unternehmen als UX-Designer und Digitalanalyst.
Till Büttner spricht bei folgenden Sessions:
Morgane Carron
Data Analyst
Morgane Carron spricht bei folgender Session:
Anna Denejnaja
Digital Analytics & BI Consultant
Anna Denejnaja ist eine Expertin auf dem Feld der Strategieentwicklung, Einführung und Umsetzung der Digitalen Analyse darunter Marketing und Web Analytics sowie mit den Themen der Datenintegration und Anwendungen der Data Science Methoden für Digital Analytics. Als selbständiger Digital Analytics & BI Consultant berät unter anderem Unternehmen aus dem Ecommerce, Handel, Versicherung, Finanzen und Medien.
Bis Ende 2017 leitete Anna den Bereich Data Analysis bei Hermes Nextec GmbH, ein Unternehmen der otto Gruppe mit Sitz in Hamburg. In dieser Position hat sie die Business Intelligence aufgebaut und mit der Web, Marketing und CRM Analytics zusammengebracht um eine holistische Sichtweise auf die Kunden und Webperformance zu ermöglichen.
Informationen zur Session mit Anna Denejnaja folgen in Kürze.
Dr. Markus Eberl
Senior Director Analytics Practice
Dr. Markus Eberl mehr als 15 Jahre Erfahrung in Data Science, Machine Learning, Segmentierung, Markenpositionierung, Technologie-Architekturen und Analytics-Consulting. Seit 2012 leitet er die Kantar Analytics Practice in Deutschland und hilft mit seinen 40 Kolleg_innen Kunden dabei, das Potenzial existierender Daten zu heben und damit konsumentenzentrierte Marketingaktionen zu befeuern. Die Leidenschaft zu schwarzen Bildschirmen und Codes hat er dabei aber nicht verloren. Zu früheren Tätigkeiten zählen Senior Solutions Architecture-Positionen bei SPSS and IBM, Promotion in München.
Informationen zur Session mit Dr. Markus Eberl folgen in Kürze.
Christian ist seit vielen Jahren als einer der führenden Köpfe auf dem Gebiet der Daten und Analysen bekannt. Er liebt Herausforderungen und liebt es, Dinge zu hinterfragen und neu zu denken. Christian arbeitet als freiberuflicher Digital-Analytics-Berater und berät Unternehmen bei der Konzeption und Entwicklung komplexer Tracking-Setups, Datenstrategien und führt Audits durch. Als Global Expert Analytics & Strategy bei Miele X in Amsterdam entwickelt Christian Lösungen für unternehmensweite datengetriebene Entscheidungen und arbeitet an datenschutzfreundlichen Lösungen für die Erfassung und Analyse von Daten.
Christian Ebernickel spricht bei folgenden Sessions:
Christian Eckhardt
CEO & Co-Founder
Christian is the CEO & Co-Founder of Customlytics, the leading full-stack mobile technology and marketing consultancy in Germany. Christian is a mobile-tech expert and accomplished product manager. At Customlytics he functions as a reliable contact and onboarding partner for new clients and partners. He can pinpoint any marketing, product or technology need that app businesses face – always with a good deal of pragmatism, honesty and a straightforward approach. Christian founded Customlytics together with his former Delivery Hero colleague Raul Truckenbrodt. Since 2016, their consulting agency provides hands-on support to companies of all sizes for all topics around app marketing, product management, analytics and technology integration.
Yael Farkas
Head of Digital Intelligence
Yael Farkas ist eine Expertin für digitale Intelligenz mit einem betriebswirtschaftlichen Hintergrund, spezialisiert auf Medienmanagement, Marketing und Wirtschaftspsychologie. Yael Farkas begann mit dem EU-finanzierten Projekt Citizen Media und ist nun Leiterin der Abteilung Digital Intelligence bei der Parfümerie Douglas. In den letzten zehn Jahren hat sie an verschiedenen Analysen und Projekten zu Themen wie Omnichannel-, App- & Mobile Analytics sowie Marketing Analytics wie Attribution und MMM und Datenstrategie gearbeitet und diese geleitet. Sie ist bekannt dafür, einen erfolgreichen konzernweiten Analytics-Self-Service zu etablieren und auf Konferenzen über datengetriebene Erkenntnisse zu sprechen. Yaels Leidenschaft gilt der Wertschöpfung aus Daten und spiegelt ihr ständiges Engagement für die Gestaltung der digitalen Landschaft wider.
Yael Farkas spricht bei folgender Session:
Attila Görög
Senior Consultant Data Science
Attila is one of the lead data scientist Internet Audience Profiling team. He has more than 7 years of experience in data mining, text analytics and profiling with machine learning techniques in practice. During his studies of informatics at University of Freiburg, he trained robots to climb spiral stairs.
Informationen zur Session mit Attila Görög folgen in Kürze.
Miloš Janicki
Marketing Analyst
Miloš has been crunching data since 2013 with experience spanning over Marketing, Product, Sales and Research. He is a multi-disciplinary professional with a diverse background and broad area of expertise. After 6 years of contributing to the Berlin startup scene he joined eBay Kleinanzeigen in 2019 where he currently adds value to the team as a Marketing Analyst responsible for brand development and user acquisition. He holds a MA degree from the University of Economics in Prague (2009) and a MA degree in International Relations from Bologna University (2012).
Miloš Janicki spricht bei folgender Session:
Harald Müller
Managing Partner / CEO
Harald hat nach seinem (abgebrochenen) Studium der BWL in Siegen mehrere Unternehmen gegründet (u.a. mit dem Handelsblatt). Seit 1992 im Web unterwegs. Seit 2013 liegt sein Fokus mit der Oplayo GmbH auf datengetriebenem Performance Marketing für KMUs und einige Konzerne (VW Nutzfahrzeuge, thyssenkrupp, MTD AG (WOLF-Garten und andere), edding etc.)
Harald Müller spricht bei folgenden Sessions:
Koen Pauwel
Principal Research Scientist, Analytics & Insights
Koen Pauwels is a Principal Research Scientist on the Amazon Advertising Analytics & Insights Team. He supports several products, including Brand Relationship Indices and Learning White Papers. Prior to Amazon, he was Distinguished professor of Marketing in universities in Boston, Istanbul and the Tuck School of Business at Dartmouth.
Koen Pauwel spricht bei folgender Session:
Meet Simon, a distinguished professional serving as the Global Head of Data, Analytics & Insights at Boehringer Ingelheim's Animal Health Business Unit. In this prominent role, he assumes leadership responsibilities for Market Intelligence and Digital Analytics as integral components of the Global Strategic Marketing division. Simon's unwavering commitment as an Analyst lies in effectively bridging the gap between Business and IT, utilizing his exceptional skills to empower individuals, optimize processes, and establish robust analytics frameworks within Marketing organizations. With an impressive track record of success, Simon consistently drives innovation and fosters strategic partnerships to ensure the seamless integration of analytics into the core fabric of marketing operations. His unparalleled expertise and deep-rooted passion for this dynamic field position him as a catalyst for transformative growth.
Simon Pilkowski spricht bei folgender Session:
Marc Preusche
Geschäftsführer
Dept Data & Intelligence
Marc ist Gründer von LeROI, einer Beratungsagentur für Daten und deren Anwendung im Marketing: Marketing-Daten-Strategie, Analytics, Business/Marketing Intelligence, Data Science. LeROI unterstützt Startups, Mittelständler und Konzerne dabei, sich strategisch mit Daten gut aufzustellen, eine moderne Daten-Infrastruktur (best-of-breed) zu bauen und diese dann dazu zu verwenden, ihre Nutzer und Kunden besser zu verstehen. Unser Credo: Instinct is inspiration. Data is proof.
Einige Beispiele (sorry für die vielen Buzzwords!): Daten-Strategie, Custom BI, automatisierte Reportings, Self-Service Analytics, Multi-Touch Attribution, Customer Journey Tracking, TV Tracking, Kundensegmentierung, CLV Prediction, Daten für Marketing-Automation, Personalisierung, Media Mix Modelling, und einige mehr.
Vor LeROI war Marc fünf Jahre in Hamburg und Berlin bei Google und hat Startups und Investoren bei AdWords und Google Analytics unterstützt, gefolgt von einer Interims-CMO Position bei Knip (Versicherungs-Startup).
Marc trinkt gerne Kaffee, Bier und Wein und freut sich auf die Gespräche mit Euch (am besten all dies parallel).
Marc Preusche spricht bei folgender Session:
Dr. Philipp Spreer
Principal
elaboratum
Philipp hat an der Schnittstelle zwischen Marketing und Psychologie promoviert und arbeitet heute als Principal bei den Münchner Digital Business-Experten von elaboratum. Er beschäftigt sich seit rund 10 Jahren mit der Analyse des digitalen Kundenverhaltens und unterstützt erfolgreiche Unternehmen vom Mittelständler bis zum DAX-Konzern auf ihrem Weg zu digitaler Exzellenz. Seine Schwerpunkte sind das Verständnis von Nutzerentscheidungen, ganzheitliche UX-Konzepte und die verhaltenspsychologische Optimierung von Interfaces. Philipps aktuelles Buch „PsyConversion“ (SpringerGabler 2018) ist bereits bei über 1.000 Unternehmen im Einsatz.
Dr. Philipp Spreer spricht bei folgender Session:
Anastasiia Stefanska
Business Intelligence Analyst
Anastasiia has 8 years of combined digital marketing and analytics expertise through experience working at Google, PwC as well as startups such as BlaBlaCar. Currently working for OLX Group, a network of leading marketplaces present in 30+ countries with 20+ brands. Her area of expertise is developing an attribution model and exploring the incrementality measurement opportunities for marketing optimization.
Anastasiia Stefanska spricht bei folgender Session:
Marco Szeidenleder ist Gründer und geschäftsführender Gesellschafter von Pandata, einem Team von 25 Datenexperten, das sich darauf spezialisiert hat, einzigartige Datenherausforderungen zu verstehen und skalierbare Lösungen auf der Grundlage der neuesten Technologien zu entwickeln. Seine Schwerpunkte liegen in den Bereichen Datenstrategie, Business Intelligence und Marketing-Analytik. Er arbeitet seit zehn Jahren in diesem Bereich und ist Experte für die Vereinfachung komplexer Datenprobleme und unterstützt Unternehmen dabei, die nächste Stufe der digitalen Reife zu erreichen. Er hat einen Abschluss in Informatik, studierte an der französischen ESCP Europe Business School in London, Paris und Berlin und arbeitete bei Rocket Internet als Wirtschaftsingenieur. Darüber hinaus ist er Gründer des größten Meetups für digitale Analytik in Deutschland mit über 3.000 Mitgliedern.
Marco Szeidenleder spricht bei folgender Session:
Iskra Velichkova
Head of Brand and Content Marketing
For more than 15 years Iskra has been working in the field of analytics nightmare: Brand Marketing. She has lead brand campaigns for various reknown brands like Volkswagen, Coca-Cola or Bosch Home appliances. Four years ago, she took the task to build up the brand marketing for another strong brand - eBay Kleinanzeigen. In a data-driven company like eBay, this task goes hand in hand with a solid unitary view on ROI from all stages of the marketing funnel with the goal to make informed decisions on budget and media distribution for highest impact.
Iskra Velichkova spricht bei folgender Session:
Dr. Maren von Selasinsky ist Vice President Digital Analytics & Planning Platforms bei der Seven One Entertainment Group GmbH. In dieser Funktion ist Maren verantwortlich für das Management von Advanced Analytics Projekten, um zur Produktoptimierung beizutragen, die User Experience zu verbessern und die Monetarisierung voranzutreiben. Darüber hinaus unterstützt sie das Online Marketing, CRM und die Redaktion durch Beratung, Performance Dashboards und Webanalysen. Bevor sie zur Seven One Entertainment Group GmbH kam, war Maren als Senior Marketing Managerin bei Kabel Deutschland tätig. Ihr Schwerpunkt lag auf A/B-Testing von Direktmarketing-Kampagnen, Sales Performance Analysen und Marketing Research Projekten. Zuvor startete Maren ihre Karriere bei Sky Deutschland, wo sie für die Erstellung und Durchführung von Kundenbindungskampagnen, Forecasting und Budgetmanagement sowie die Verbesserung von CRM-Prozessen verantwortlich war.
Dr. Maren von Selasinsky spricht bei folgenden Sessions:
Krzysztof Wieckowski
Marketing Analytics Consultant
Marketer by education, but analyst by heart. Over the years worked both in corporate and agency environment, which allows Chris to be in a great position of independent analytics consultant for over 4 years. Analyze the online marketing activities for mid- and enterprise-level companies using advanced measurement plans to optimize digital strategies and user journeys. Proponent of agile methods. Some of the clients he worked with are BMW, Credit Suisse, American Express, Boehringer Ingelheim.
Krzysztof Wieckowski spricht bei folgender Session:
Michael Witzenleiter
Managing Director
As Managing Director of Kameleoon GmbH, Michael Witzenleiter is responsible for the entire German-speaking area and, with his 20-strong team, supports over 100 customers and interested parties in their challenges related to conversion rate optimization.
In addition to more than 10 years of sales and consulting experience, he was Head of Online Marketing at Burda Direct. He is also a co-founder of Kesselhaus GmbH. As a freelance lecturer at various universities, he is happy to contribute his expertise in the areas of conversion optimization and business management. Michael Witzenleiter holds an Executive MBA from the University of St. Gallen in Switzerland.
Michael Witzenleiter spricht bei folgender Session:
Nadine Wolff
Senior Online Marketing Manager | Teamleiter SEO
Nadine Wolff ist studierte Mathematikerin und Fachinformatikerin für Anwendungsentwicklung. Sie ist bei internetwarriors Teamleiterin im Bereich SEO & für die technische Betreuung, SEO-Beratung & die Umsetzung der Projekte verantwortlich.
Nadine Wolff spricht bei folgender Session:
Predictive Analytics World for BusinessDean Abbott ist Präsident von Abbott Analytics und derzeit der Bodily Bicentennial Professor in Analytics an der UVA Darden School of Business. Er ist ein international anerkannter Vordenker und Innovator auf dem Gebiet der Datenwissenschaft und der prädiktiven Analytik und verfügt über mehr als drei Jahrzehnte Erfahrung bei der Lösung einer Vielzahl von Problemen im privaten und öffentlichen Sektor. Herr Abbott ist der Autor von Applied Predictive Analytics (Wiley, 2014) und Mitautor von The IBM SPSS Modeler Cookbook (Packt Publishing, 2013).
Dean Abbott spricht bei folgender Session:
Malgorzata Adamczyk
ML Engineer
Malgorzata works as an ML at Axel Springer AI, the Artificial Intelligence unit of Axel Springer SE. Previously she was a member of Data Science team at idealo.de. She worked on projects in domains of NLP, Computer Vision and currently is exploring the potential of GANs for image generation.
Malgorzata Adamczyk spricht bei folgender Session:
Sray Agarwal
Associate Director Data Science and Analytics
Sray Agarwal has applied AI and analytics from Financial Services to Hospitality and has led the development of Responsible AI framework for one of the largest banks in the UK. A well-known industry expert with expertise in Predictive Modelling, Forecasting and advanced Machine Learning with profound knowledge of algorithms and advanced statistic, Sray is an Associate Director of Data Science and Analytics at Publicis Sapient, the digital business transformation company. He is an active blogger and has given his talks on Ethical AI at major AI conferences across the globe. His contribution to the development of the technology was recognised by Microsoft when he won the Most Valued Professional in AI award in 2020.
Rohit arbeitet als Chief Data Officer bei Bizom, wo er sich auf Einzelhandelsanalysen konzentriert, indem er modernste ML- und Deep Learning-Techniken anwendet. Seine Erkenntnisse über den Einzelhandel werden jede Woche in allen führenden Finanzpublikationen in Indien veröffentlicht. Bevor er zu Mobisy kam, war er 11 Jahre lang bei GE tätig. Er hat auf mehreren internationalen Konferenzen gesprochen, darunter PAW München (2019), Berlin (2020), Las Vegas (2022). Rohit hat einen Master-Abschluss in Informationstechnologie und einen Bachelor-Abschluss in Computerwissenschaften.
Rohit Agarwal spricht bei folgender Session:
Seit 1994 hat sich Tom Alby der digitalen Welt verschrieben. Er finanzierte sein Studium durch die Entwicklung digitaler Tools und arbeitete bei einer der ersten Suchmaschinen. Seitdem hat der von brandeins als "Datenfreak" bezeichnete Digitalexperte Innovationen bei Unternehmen wie Google, Bertelsmann und bbdo vorangetrieben. Seit 2018 ist er Chief Digital Transformation Officer bei Euler Hermes. Tom Alby ist Autor mehrerer Bücher und Dozent für Data Science an der HAW Hamburg.
Dr. Vlad Ardelean
Senior Data Scientist
Dr. Vlad is working as a Data Scientist at GfK in Nuremberg with over 7 years of experience in the fields of statistics and machine learning. As a data science lead, he focuses on developing end-to-end solutions with a cross functional team, especially in the area of data quality. He completed his studies in mathematics/economics at the Friedrich Alexander University in Erlangen-Nuremberg. There he also did his doctorate on the identification of outliers in time series.
Dr. Vlad Ardelean spricht bei folgender Session:
Prof. Dr. Florian Artinger
Co-Founder
Professor Florian Artinger is co-founder and managing partner of Simply Rational - The Decision Institute, Professor of Digital Business at Berlin International University of Applied Sciences, and associated scientist at the Max Planck Institute for Human Development. Reference customers of Simply Rational include among others Morningstar Investment Management, Swiss Life, and the DFB (German Football Association).
Prof. Dr. Florian Artinger spricht bei folgender Session:
Andrzej Łukaszewski
Data Analyst
Andy has joined Fandom as a Junior Web Developer just after graduating at Poznań University of Technology almost 10 years ago. He started with PHP, HTML and CSS to move more into the JavaScript world at a mobile web project. After a short romance with Java he came back to JavaScript at Ad Engineering Team where he continues his growth as a full-stack developer, a manager and occasionally uses Python and Jupyter Notebooks to analyse ads data.
He spends his free time running, riding on a bike or when it's a season, snowboarding. At home he enjoys watching Netflix, playing games on PS4 or reading fantasy books. Once a year he visits Kazimiernikejszyn music festival. He also takes part in volunteering projects: Code Wizards and Cyclists for Elders.
Andrzej Łukaszewski spricht bei folgender Session:
Adrian Baetu
Team Lead AI
Adrian's fascination for data mining, data analytics and mathematical models developed even before graduating from FH Oldenburg in 2004 with a degree in Informatics. After some years at PLATO AG as Full Stack Developer he switched industries in 2012, moving on to Hapag-Lloyd AG as IT Systems Analyst and Project Manager. In his current position as Team Lead AI Adrian is in charge of establishing the Center of Excellence for AI in Gdansk, building & operation AI Modules for an array of selected use cases.
Adrian Baetu spricht bei folgender Session:
Dr. Timo Böhm
Data & Cloud Engineer
After working for about three years as a (Senior) Consultant for Data Science & AI with an emphasis on machine learning in the cloud, Timo Böhm is now a Data & Cloud Engineer for Codecentric. In this role, he focuses on enabling organizations to bring their machine learning projects into production.
Dr. Timo Böhm spricht bei folgender Session:
Julia Brosig
Senior Data Scientist
Julia is Senior Data Scientist at qdive, a boutique consulting firm specializing in scalable data products. Her client work focuses on end-to-end data products that are built on a solid DevOps stack and use of suitable predictive models. Julia holds a M.Sc. in Data Science from LMU Munich, where she set a strong emphasis on Explainable AI. Together with fellow researchers, she contributed significantly to the mlr R package, where she is founding member of the associated non-profit organization.
Julia Brosig spricht bei folgender Session:
Sven ist Akademiker, Gründer und Redner im Bereich Prognosen mit KI/ML. Als Dozent für Management Science an der Lancaster University, UK, wurde seine Forschung zu neuartigen Prognosealgorithmen mit internationalen Preisen ausgezeichnet und rangiert derzeit unter den Top 3 weltweit für Prognosen mit KI/ML. Er ist auch Gründer von iqast.de, einem Universitäts-Spin-off mit Sitz in Hamburg, das Pionierarbeit im Bereich der vollautomatischen Prognosesoftware mit KI/ML leistet, u.a. für die Containerprognose bei Hapag-Lloyd.
Prof. Dr. Sven Crone spricht bei folgenden Sessions:
Christian Driehaus
Co-Founder
Christian is co-founder of gominga, a Munich-based tech company that helps its clients to engage with customers and improve brand reputation on online platforms. Coming from a business background, Christian has held various leadership roles in ecommerce, e.g. at Amazon and Breuninger.
Christian Driehaus spricht bei folgender Session:
Dr. Marc Egger
Head of Data Science
Dr. Marc Egger joined Mediengruppe RTL in May 2019 and as Head of Data Science is responsible for all AI und Data Science activities within the video-on-demand sector as well as on consumer-facing products such as search, discovery and recommendation. Before joining Mediengruppe RTL, he was directing of a startup company. Dr. Egger is the author of various peer-reviewed publications and the co-publisher of the book “Computational Social Science in the Age of Big Data”.
Dr. Marc Egger spricht bei folgender Session:
Dr. Steffen Ehrmann
Chief Data Officer
Dr. Steffen Ehrmann is chief data officer (CDO) of Schwäbisch Media. His main responsibilities are the development and implementation of the data strategy of the media company. In addition to the cross-divisional data integration, this includes data mining & predictive analytics, process & data automation and reporting & dashboarding. Earlier, he worked for various media companies as project manager and with operative responsibility as head of sales and marketing and logistics director.
Dr. Steffen Ehrmann spricht bei folgenden Sessions:
Cecilia Floridi
Geschäftsführerin
Cecilia ist Mitbegründerin und Geschäftsführerin der DataLab GmbH, einer Marketingberatung mit Sitz in Düsseldorf, die sich auf Loyalty, Data Analytics und Customer Equity spezialisiert hat. Sie ist eine Expertin für Kundenmanagement mit umfangreicher Erfahrung in der internationalen und deutschen CRM-Branche. Im Jahr 2012 erhielt Cecilia die Auszeichnung "Managerin des Jahres" von "Generation CEO", dem deutschen Business-Netzwerk für Frauen im Top-Management.
Cecilia Floridi spricht bei folgender Session:
Dr. Sébastien Foucaud
Member of the Board
Sébastien is the CDO of the HRS Group, the leading global Business Travel company. A former Professor in Astrophysics and a Data Scientist, he has headed several Data departments, focusing on creating a measurable business impact leveraging data related technology and machine learning. Deeply convinced that data is a strategic business asset, he aims at democratising data across the company by advocating a profound cultural change, with data becoming part of everyone's responsibility. Sébastien is a member of the board of SBSF Agritech.
Dr. Sébastien Foucaud spricht bei folgender Session:
Andreas Franz
Data Scientist
DieProduktMacher
Andreas is an experienced Data Scientist with a view for the whole product. Coming from a mathematics background, he has been working in the field for 2 1/2 years with a focus on NLP and Computer Vision.
Andreas Franz spricht bei folgender Session:
Juan Camilo Garzon Beltran
Head of Operations
Fingerspitzengefühl
Juan is the Head of operations and BI at Fingerspitzengefuhl. With a background in market research and business intelligence, his main focus is on creating and executing unique go-to-market strategies for brands in Germany. Recently, he has concentrated on creating an end to end marketing tool that uses conversion attribution, predictive analytics, and eCommerce expertise to scale online sales.
Juan Camilo Garzon Beltran spricht bei folgender Session:
Christian Gilcher
CTIO
With a strong background both in Business Engineering and Technology, Christian combines both conceptual and practical skills that are essential for designing modern AI-native business software. Main experiences include “Global Head of IT Business Management” at Dresdner Kleinwort Investment Bank and Commerzbank as well as building AI-centric Digital products with German “Mittelstand” clients with DDG AG. Christian always strives to combine clean architectures as well as effective functionality.
Christian Gilcher spricht bei folgender Session:
Attila Görög
Senior Consultant Data Science
Attila is one of the lead data scientist Internet Audience Profiling team. He has more than 7 years of experience in data mining, text analytics and profiling with machine learning techniques in practice. During his studies of informatics at University of Freiburg, he trained robots to climb spiral stairs.
Attila Görög spricht bei folgender Session:
Dr. Tillmann Grupp
Director Data
Dr. Tillmann Grupp heads the Chrono24 Data Department as Director Data of the world's leading online marketplace for high-end watches. He has over 10 years of professional experience with marketplaces, financial development institutions, start-ups and in consultancy. He holds a Ph.D. in Information Systems and has studied in Darmstadt, Frankfurt and Stuttgart. His main areas of interest are user predictions, customer valuation, market economics, causal methods and true data products.
Dr. Tillmann Grupp spricht bei folgender Session:
Alwin is the Founder and Managing Director of the data analytics and technology boutique Haensel AMS – Advanced Mathematical Solutions, with offices in Berlin and New York. He holds a Phd in Applied Mathematics and studied in London, Berlin and Amsterdam. His main fields of interest are the modeling of individual customer purchasing behavior to optimize pricing and marketing strategies. Most recently, he concentrated on eCommerce topics such as: multi-touch attribution, dynamic pricing.
Dr. Alwin Haensel spricht bei folgender Session:
Dr. Tim Hasenpusch is Business Lead at Digitl and focuses on Marketing Technology projects leveraging cloud platforms. By focusing on the business impact of each activity, he guides national and international customers through the different steps from data collection and data enrichment / machine learning towards data activation.
Dr. Tim Hasenpusch spricht bei folgender Session:
Dr. Günther Hoffmann
CEO
LexaTexer - Enterprise AI
Guenther holds a PhD. (Dr.-Ing.) from Humboldt Universität zu Berlin in AI and machine learning. Guenther has spent more than 10 years in the USA working as a researcher at Massachusetts Institute of Technology (MIT); USA, at Duke University; USA and at City University of New York; USA. His startup LexaTexer has recently been named Top 100 innovators in Germany and has been part of Plug and Plays Startup Autobahn working with global leaders such as Daimler Benz AG.
Dr. Günther Hoffmann spricht bei folgender Session:
Oleksandr Honchar
CTO and Founder
Alex is managing and developing production-ready artificial intelligence solutions for small and medium businesses for more than 6 years, giving public speeches across the world and writing a popular blog about machine learning and AI recent advances. His mission is to build AI products, that truly outperform human skills or deliver new knowledge that couldn’t be discovered solely with human intellect.
Oleksandr Honchar spricht bei folgender Session:
Karin Immenroth
Chief Data&Analytics Officer
Karin Immenroth, born in Munich in 1980, studied Communication, Analytics, Insight, Econometrics, and Data Analysis at Ludwig-Maximilians Universität in Munich. She started her career in Munich in 2006, first at the Mediaplus Group and then at Burda Forward Advertising. From 2011 to 2017 she held various positions within the Analytics & Insights department at the media agency MEC, most recently as Chief Analytics Officer. In 2018 she was responsible for the Analytics & Insights department at Wavemaker, working subsequently as Chief Analytics Officer and managing director of [m]Science GmbH, the central market and media research organization of GroupM Deutschland. Since October 2019 she has been Chief of Data & Analytics at the Mediengruppe RTL Deutschland, where she is responsible for data strategy, analysis, and science as well as viewer, market, and media research for the entire Mediengruppe RTL. In addition, she and her team are a competence center for data and research for the cross-media marketer Ad Alliance.
Karin Immenroth spricht bei folgender Session:
Thomas Kampioni
Director of Information Technology
Thomas Kampioni is Director of Information Technology at the Law Society of British Columbia in Vancouver, BC Canada. He is a creative and innovative professional with experience in developing enterprise applications and modern data analytics. He promotes innovation, entrepreneurship, continuous improvement and how to foster a data-driven culture to enable the organization to make informed decisions through data.
Thomas holds an Executive MBA, a Bachelor of Computer Science, MA in Marketing and Management as well as Graduate Certificate in Business in the Americas with residencies at FIA in Sao Paulo, ITAM in Mexico City and the Vanderbilt University Owen Graduate School of Management in Nashville, USA.
Thomas loves to travel and street photography. He plays tennis, swims and enjoys the outdoors. He also writes books and scripts as well as directs independent films and documentaries.
Thomas Kampioni spricht bei folgender Session:
Samay Kapadia
Data Scientist
Samay is the lead data scientist on search at Delivery Hero, and was the machine learning lead on search relevance at Zocdoc.com, a New York City based healthcare tool. Through his career he learned about what makes search engines effective. Samay received two Bachelors of Science from the University of Rochester for Applies Mathematics and Computer Science.
Samay Kapadia spricht bei folgender Session:
Nataliia Kees
Data Scientist
Nataliia Kees is a Data Scientist at qdive, where she currently works on developing machine learning applications, in particular for processing text data, as well as conducting research on transparency and interpretability of AI systems. Nataliia has a background in social and computer sciences and her main fields of interest comprise natural language processing, especially text summarization and argument mining, as well as Deep Bayesian Learning, active learning and model uncertainty.
Nataliia Kees spricht bei folgender Session:
Josef Kimberger, M.Sc., begann seine Karriere in der Brauindustrie mit einer Ausbildung bei der Augustiner Brauerei München im Jahr 2009. Nach dem Abschluss seines Studiums der Brau- und Getränketechnologie an der TUM im Jahr 2017 wechselte er in ein Forschungsteam an der Technischen Universität München. Nachdem er sich auf die Datenstandardisierung in SCADA-Systemen in der Brauindustrie konzentrierte, wechselte Josef zu Data Science als Projektingenieur bei Bitburger mit der Hauptverantwortung für Machine-Learning-Lösungen in Produktionsprozessen.
Josef Kimberger spricht bei folgender Session:
Lisa Maag
Data Scientist
Lisa works as a Data Scientist at GfK’s Auto-matching initiative. Her focus is to develop and productionize state of the art data science solutions to integrate incoming data into GfK’s retail panel. By doing so she strongly focuses on NLP, statistical modelling and machine learning.
Lisa Maag spricht bei folgender Session:
Dr. Ole Martin
Senior Data Scientist
Ole is a member of the Data Science Team at SCHICKLER Unternehmensberatung, the leading management consultancy for media companies in the DACH-region. He is a mathematician by training and holds a Phd in mathematical statistics. At SCHICKLER he is developing customized machine learning solutions for media companies and creates business cases/market models using advanced data-driven methods.
Dr. Ole Martin spricht bei folgender Session:
Nina is a Senior Data Scientist at Marketing Tech, Data & Analytics at Springer Nature Group, a global research, educational, health, and professional publisher – with nearly 10k team members worldwide. The group publishes 410k+ research papers and 13k+ books per year, downloaded 2.9bn times per year.
Nina brings 10+ years of passion in data analytics and data science in various industries as market research, insurance and publishing. Her main focus is combining forecasting, attribution allocation and customer journey analysis.
Dr. Nina Meinel spricht bei folgender Session:
Dorota Mierzwa
Data Analyst
Dorota works as a Data Analyst in the Ad Engineering team. On a daily basis she analyses data that concerns ad metrics and watches closely how users interact with the ads on Fandom wikis. Her tools of choice are Python and Jupyter Notebooks.
Dorota Mierzwa spricht bei folgender Session:
Christian Müller
Senior Data Scientist
Christian works as a Senior Data Scientist in the team Analytics & Insights of Helvetia Insurance Switzerland. At Helvetia, he develops data products that generate added value for customers and internal clients. With a background in biostatistics and biophysics, he advances his skill set in the DevOps area.
Christian Müller spricht bei folgender Session:
Justin Neumann ist Data Scientist bei Axel Springer National Media & Tech, dem digitalen Powerhouse von Europas führendem Verlag. Seit mehreren Jahren nutzt er Survival Analysis für Anwendungen in den Bereichen Print und digitale Nachrichtenmedien. Er kanalisiert seine Leidenschaft für Technologie und lernt ständig, wie er Menschen mit Hilfe seiner Arbeit zum Erfolg verhelfen kann. Er hat einen Master of Science in Predictive Analytics von der Northwestern University.
Justin Neumann spricht bei folgender Session:
Sebastian Nichtern
Senior Data Scientist
Sebastian is a Senior Data Scientist working for Ginkgo Analytics as a consultant and specialist in applied Machine Learning. He supported companies in topics like predictive maintenance, forecasting of fuel consumption and identification of critical steps in manufacturing processes. His current focus is Natural Language Processing in highly scalable cloud-based environments. Together with his team he recently deployed multiple models to automate high volume email allocation tasks.
Sebastian Nichtern spricht bei folgender Session:
Helena Peña
Data Scientist
Helena is a data scientist at the digital news company Upday. Her drive is to work towards useful, human-friendly applications of data! She studied biomathematics and completed a PhD in mathematics at the University of Greifswald, Germany
Helena Peña spricht bei folgender Session:
Julian Quernheim
Senior Data Scientist
Julian Quernheim has more than 5 years of experience in analyzing data and turning it into valuable business knowledge. Holding two master degrees in Network Economics and Information Management & Business Intelligence, he currently works as a senior data scientist at mVISE AG in Munich, consulting top global clients and specializing in developing analytical web applications.
Dr. Christian Schäfer
Head of Data Science
Christian has worked in the data industry for 10 years and has held various positions as head of data warehousing and data science teams. In his current position, he is a consultant focusing on data science for marketing intelligence and cloud data warehousing. He is a trained mathematician and started his career as a researcher on Bayesian statistics before moving into the private sector.
Dr. Christian Schäfer spricht bei folgenden Sessions:
Dr. Angelica Maria Schwarz
Lawyer
The question of whether and to what extent data can be balanced was already addressed during the doctoral thesis of Angelica Schwarz at the University of Zurich and the Max Planck Institute in Munich. After completing her dissertation she took the bar exam in Zurich and since 2019 she has been working as an attorney at Bär & Karrer AG - an internationally oriented business law firm in Zurich. She regularly publishes on her research topics and participate in conferences.
Dr. Angelica Maria Schwarz spricht bei folgender Session:
Mina-Lilly Shibata, M.Sc., studierte Physik mit den Schwerpunkten Biophysik und komplexe Systeme an der Universität Göttingen. In ihrem Studium und als wissenschaftliche Mitarbeiterin analysierte und modellierte sie die Dynamik biologischer neuronaler Netze, wobei sie ihr Interesse an KI und maschinellem Lernen entwickelte. Jetzt ist sie Data Scientist im Forschungsteam von RapidMiner und arbeitet derzeit an Data Science Projekten in der Getränkeindustrie und einem autonomen Technologie-Scouting-Radar.
Mina-Lilly Shibata spricht bei folgender Session:
Matthias Spielkamp
Executive Director
Matthias Spielkamp is co-founder and executive director of AlgorithmWatch. He is a member of the Global Partnership on Artificial Intelligence (GPAI) and testified before committees of the German Bundestag and the EU. Matthias has written and edited books on AI and Internet governance, including “Automating Society”. He holds master’s degrees in Journalism from the University of Colorado in Boulder and in Philosophy from the Free University of Berlin. Twitter: @ algorithmwatch | @spielkamp
Matthias Spielkamp spricht bei folgender Session:
Martin Szugat
Geschäftsführer
Mit der Strategieberatung Datentreiber unterstützt Martin Szugat Unternehmen beim digitalen Wandel zu datengetriebenen Geschäftsmodellen und -prozessen. Seine Methode des Datenstrategie-Designs befähigt die Unternehmen individuelle und erfolgreiche Datenstrategien zu entwickeln und ermöglicht Ihnen konkreten Nutzen aus ihren Daten zu ziehen. Vor Datentreiber war Martin Szugat Geschäftsführer von SnipClip, einer Agentur für Social Media Marketing & Analytics-Lösungen. Der studierte Bioinformatiker hat im Bereich Machine Learning und Data Mining geforscht sowie als freiberuflicher Fachautor und IT-Berater gearbeitet. Seit 2014 betreut er als Programmdirektor die Predictive Analytics World-Konferenzen in Deutschland.
Martin Szugat spricht bei folgenden Sessions:
Steffen Wagner ist Mitgründer und Lead Data Scientist bei INWT Statistics, einem Berliner Beratungsunternehmen für Data Science. Er konzentriert sich auf die Themen Predictive Analytics und erklärbare KI. Seit September 2021 hat er eine Professur für Angewandte Statistik an der BHT Berlin inne.
Prof. Dr. Steffen Wagner spricht bei folgender Session:
Als Global VP Data bei PAYBACK verfügt Norbert über umfangreiche Erfahrungen in den Bereichen Marketing Analytics, Data Science End-to-End-Lösungsentwicklung, digitales Ökosystem, Innovationsmanagement, Datenprodukt- und Algorithmenentwicklung. Bevor er zu PAYBACK kam, leitete er die Entwicklung und das Management von Sqooba Deutschland und SUPERCRUNCH by GfK, zwei Data Science Startups. Er arbeitete als Director Data Science und AI bei PwC, Global Head of Data and Science und Global Head of Innovation and Digital bei der GfK.
Norbert Wirth spricht bei folgender Session:
Andreas Wöhrl
Data Analyst
Mittelbayerischer Verlag KG
Andreas is Data Analyst for Mittelbayerische, a German newspaper with 13 local editions situated in Regensburg, Germany. As part of his role, he is developing the analytics and business intelligence strategy for the previously launched freemium subscription model. Prior to that, Andreas was Senior Digital Analytics Consultant for AT Internet advising media houses including Frankfurter Allgemeine and Deutschlandfunk.
Dr. Tobias Ziegler
Data Scientist
Tobias Ziegler is a Data Scientist at Schickler, a consultancy company specialized on the media sector. Together with their clients, they develop business applications ranging from NLP engines, recommender systems and churn predictions models, among others. Prior to that, he did his PhD in particle physics applying Deep Learning models in data analysis.
Dr. Tobias Ziegler spricht bei folgenden Sessions:
Benjamin Ziomek
CTO
Ben runs AI development for Actuate, a computer vision threat detection startup. Ben started his career at Microsoft, where he led teams of engineers and data scientists leveraging AI to identify high-potential startups globally, driving nine figures of cloud revenue. He was recognized on the 2020 Forbes 30 Under 30 List. Ben holds degrees in Econometrics from Bowdoin College the University of Chicago Booth School of Business.
Benjamin Ziomek spricht bei folgenden Sessions:
Thorsten Abrahamczik
Senior Online Marketing Manager
Thorsten Abrahamczik ist seit 2008 im Bereich SEO unterwegs, baute die SEO-Abteilung eines großen E-Commerce-Unternehmens auf und wechselte 2012 in den Agenturbereich. Hier kam er mit den vielfältigen Anwendungsmöglichkeiten von Webanalyse und SEO in Kontakt und fokussiert sich heute primär auf technische und datengetriebene Maßnahmen. Bei der internetwarriors GmbH ist er für die Kundenbetreuung in den Bereichen Suchmaschinenoptimierung, Webanalyse und Programmierung verantwortlich.
Thorsten Abrahamczik spricht bei folgender Session:
Jonathan Beeston
Product Marketing Director, EMEA
Jonathan Beeston is product marketing director at Salesforce Datorama for EMEA. He's spent 20 years in the digital marketing space, with a particular focus on data driven marketing in search, social and display advertising channels. His experience includes time at advertising agencies such as Mindshare and Croud, advising a wide array of clients, as well as sales and marketing roles at technology companies such as Efficient Frontier, Adobe, Integral Ad Science and now Salesforce.
Informationen zur Session mit Jonathan Beeston folgen in Kürze.
Dennis Blynov
Global Business and Transformation Lead
Polestar
Dennis Blynov is the global business and marketing transformation lead at Polestar. Dennis is an e-marketing consultant specializing in building branding strategies—and the technologies that support them—from the group up. He creates customer incentives that increase brand loyalty; build automated response programs that improve customer service; and partner with other brands to amplify their reach.
Informationen zur Session mit Dennis Blynov folgen in Kürze.
Ronny Brockauf
Senior Online Marketing Manager
Ronny Brockauf spezialisierte sich früh auf Suchmaschinenoptimierung und Webanalyse. Er ist seit 2013 im Bereich Suchmaschinenoptimierung und Webanaylse unterwegs, und kam von Anfang an mit den vielfältigen Anwendungsmöglichkeiten dieser beiden Bereiche im Agenturalltag in Kontakt und fokussiert sich heute primär auf technische und datengetriebene Maßnahmen. Bei der internetwarriors GmbH ist er für die Kundenbetreuung in den Bereichen Suchmaschinenoptimierung, Webanalyse und Programmierung verantwortlich.
Ronny Brockauf spricht bei folgender Session:
Till Büttner
Director Web Analytics
Als Director Web Analytics in der Abteilung für digitale Kundeninteraktion bei DHL ist Till dafür verantwortlich, mithilfe von digitalen Daten und Analysen bessere Entscheidungen zu treffen. Von der Konzeption von Web Analytics bis zur Gewinnung von Erkenntnissen für Stakeholder bieten Till und sein Team analytische Expertise für DHL. Dazu gehören unter anderem die Messung aller logistics.dhl- und anderer DHL-Touchpoints, Analytics-Implementierungen, A/B-Tests und Reporting. Mit über 15 Jahren Erfahrung im IT-Umfeld und im digitalen Marketing hat Till ein Gespür dafür entwickelt, Daten in Geschichten zu verwandeln. Nach seinem Studium des Medienmanagements und Kommunikationsdesigns arbeitete Till für verschiedene Digitalagenturen und Blue-Chip-Unternehmen als UX-Designer und Digitalanalyst.
Till Büttner spricht bei folgenden Sessions:
Morgane Carron
Data Analyst
Morgane Carron spricht bei folgender Session:
Anna Denejnaja
Digital Analytics & BI Consultant
Anna Denejnaja ist eine Expertin auf dem Feld der Strategieentwicklung, Einführung und Umsetzung der Digitalen Analyse darunter Marketing und Web Analytics sowie mit den Themen der Datenintegration und Anwendungen der Data Science Methoden für Digital Analytics. Als selbständiger Digital Analytics & BI Consultant berät unter anderem Unternehmen aus dem Ecommerce, Handel, Versicherung, Finanzen und Medien.
Bis Ende 2017 leitete Anna den Bereich Data Analysis bei Hermes Nextec GmbH, ein Unternehmen der otto Gruppe mit Sitz in Hamburg. In dieser Position hat sie die Business Intelligence aufgebaut und mit der Web, Marketing und CRM Analytics zusammengebracht um eine holistische Sichtweise auf die Kunden und Webperformance zu ermöglichen.
Informationen zur Session mit Anna Denejnaja folgen in Kürze.
Dr. Markus Eberl
Senior Director Analytics Practice
Dr. Markus Eberl mehr als 15 Jahre Erfahrung in Data Science, Machine Learning, Segmentierung, Markenpositionierung, Technologie-Architekturen und Analytics-Consulting. Seit 2012 leitet er die Kantar Analytics Practice in Deutschland und hilft mit seinen 40 Kolleg_innen Kunden dabei, das Potenzial existierender Daten zu heben und damit konsumentenzentrierte Marketingaktionen zu befeuern. Die Leidenschaft zu schwarzen Bildschirmen und Codes hat er dabei aber nicht verloren. Zu früheren Tätigkeiten zählen Senior Solutions Architecture-Positionen bei SPSS and IBM, Promotion in München.
Informationen zur Session mit Dr. Markus Eberl folgen in Kürze.
Christian ist seit vielen Jahren als einer der führenden Köpfe auf dem Gebiet der Daten und Analysen bekannt. Er liebt Herausforderungen und liebt es, Dinge zu hinterfragen und neu zu denken. Christian arbeitet als freiberuflicher Digital-Analytics-Berater und berät Unternehmen bei der Konzeption und Entwicklung komplexer Tracking-Setups, Datenstrategien und führt Audits durch. Als Global Expert Analytics & Strategy bei Miele X in Amsterdam entwickelt Christian Lösungen für unternehmensweite datengetriebene Entscheidungen und arbeitet an datenschutzfreundlichen Lösungen für die Erfassung und Analyse von Daten.
Christian Ebernickel spricht bei folgenden Sessions:
Christian Eckhardt
CEO & Co-Founder
Christian is the CEO & Co-Founder of Customlytics, the leading full-stack mobile technology and marketing consultancy in Germany. Christian is a mobile-tech expert and accomplished product manager. At Customlytics he functions as a reliable contact and onboarding partner for new clients and partners. He can pinpoint any marketing, product or technology need that app businesses face – always with a good deal of pragmatism, honesty and a straightforward approach. Christian founded Customlytics together with his former Delivery Hero colleague Raul Truckenbrodt. Since 2016, their consulting agency provides hands-on support to companies of all sizes for all topics around app marketing, product management, analytics and technology integration.
Yael Farkas
Head of Digital Intelligence
Yael Farkas ist eine Expertin für digitale Intelligenz mit einem betriebswirtschaftlichen Hintergrund, spezialisiert auf Medienmanagement, Marketing und Wirtschaftspsychologie. Yael Farkas begann mit dem EU-finanzierten Projekt Citizen Media und ist nun Leiterin der Abteilung Digital Intelligence bei der Parfümerie Douglas. In den letzten zehn Jahren hat sie an verschiedenen Analysen und Projekten zu Themen wie Omnichannel-, App- & Mobile Analytics sowie Marketing Analytics wie Attribution und MMM und Datenstrategie gearbeitet und diese geleitet. Sie ist bekannt dafür, einen erfolgreichen konzernweiten Analytics-Self-Service zu etablieren und auf Konferenzen über datengetriebene Erkenntnisse zu sprechen. Yaels Leidenschaft gilt der Wertschöpfung aus Daten und spiegelt ihr ständiges Engagement für die Gestaltung der digitalen Landschaft wider.
Yael Farkas spricht bei folgender Session:
Attila Görög
Senior Consultant Data Science
Attila is one of the lead data scientist Internet Audience Profiling team. He has more than 7 years of experience in data mining, text analytics and profiling with machine learning techniques in practice. During his studies of informatics at University of Freiburg, he trained robots to climb spiral stairs.
Informationen zur Session mit Attila Görög folgen in Kürze.
Miloš Janicki
Marketing Analyst
Miloš has been crunching data since 2013 with experience spanning over Marketing, Product, Sales and Research. He is a multi-disciplinary professional with a diverse background and broad area of expertise. After 6 years of contributing to the Berlin startup scene he joined eBay Kleinanzeigen in 2019 where he currently adds value to the team as a Marketing Analyst responsible for brand development and user acquisition. He holds a MA degree from the University of Economics in Prague (2009) and a MA degree in International Relations from Bologna University (2012).
Miloš Janicki spricht bei folgender Session:
Harald Müller
Managing Partner / CEO
Harald hat nach seinem (abgebrochenen) Studium der BWL in Siegen mehrere Unternehmen gegründet (u.a. mit dem Handelsblatt). Seit 1992 im Web unterwegs. Seit 2013 liegt sein Fokus mit der Oplayo GmbH auf datengetriebenem Performance Marketing für KMUs und einige Konzerne (VW Nutzfahrzeuge, thyssenkrupp, MTD AG (WOLF-Garten und andere), edding etc.)
Harald Müller spricht bei folgenden Sessions:
Koen Pauwel
Principal Research Scientist, Analytics & Insights
Koen Pauwels is a Principal Research Scientist on the Amazon Advertising Analytics & Insights Team. He supports several products, including Brand Relationship Indices and Learning White Papers. Prior to Amazon, he was Distinguished professor of Marketing in universities in Boston, Istanbul and the Tuck School of Business at Dartmouth.
Koen Pauwel spricht bei folgender Session:
Meet Simon, a distinguished professional serving as the Global Head of Data, Analytics & Insights at Boehringer Ingelheim's Animal Health Business Unit. In this prominent role, he assumes leadership responsibilities for Market Intelligence and Digital Analytics as integral components of the Global Strategic Marketing division. Simon's unwavering commitment as an Analyst lies in effectively bridging the gap between Business and IT, utilizing his exceptional skills to empower individuals, optimize processes, and establish robust analytics frameworks within Marketing organizations. With an impressive track record of success, Simon consistently drives innovation and fosters strategic partnerships to ensure the seamless integration of analytics into the core fabric of marketing operations. His unparalleled expertise and deep-rooted passion for this dynamic field position him as a catalyst for transformative growth.
Simon Pilkowski spricht bei folgender Session:
Marc Preusche
Geschäftsführer
Dept Data & Intelligence
Marc ist Gründer von LeROI, einer Beratungsagentur für Daten und deren Anwendung im Marketing: Marketing-Daten-Strategie, Analytics, Business/Marketing Intelligence, Data Science. LeROI unterstützt Startups, Mittelständler und Konzerne dabei, sich strategisch mit Daten gut aufzustellen, eine moderne Daten-Infrastruktur (best-of-breed) zu bauen und diese dann dazu zu verwenden, ihre Nutzer und Kunden besser zu verstehen. Unser Credo: Instinct is inspiration. Data is proof.
Einige Beispiele (sorry für die vielen Buzzwords!): Daten-Strategie, Custom BI, automatisierte Reportings, Self-Service Analytics, Multi-Touch Attribution, Customer Journey Tracking, TV Tracking, Kundensegmentierung, CLV Prediction, Daten für Marketing-Automation, Personalisierung, Media Mix Modelling, und einige mehr.
Vor LeROI war Marc fünf Jahre in Hamburg und Berlin bei Google und hat Startups und Investoren bei AdWords und Google Analytics unterstützt, gefolgt von einer Interims-CMO Position bei Knip (Versicherungs-Startup).
Marc trinkt gerne Kaffee, Bier und Wein und freut sich auf die Gespräche mit Euch (am besten all dies parallel).
Marc Preusche spricht bei folgender Session:
Dr. Philipp Spreer
Principal
elaboratum
Philipp hat an der Schnittstelle zwischen Marketing und Psychologie promoviert und arbeitet heute als Principal bei den Münchner Digital Business-Experten von elaboratum. Er beschäftigt sich seit rund 10 Jahren mit der Analyse des digitalen Kundenverhaltens und unterstützt erfolgreiche Unternehmen vom Mittelständler bis zum DAX-Konzern auf ihrem Weg zu digitaler Exzellenz. Seine Schwerpunkte sind das Verständnis von Nutzerentscheidungen, ganzheitliche UX-Konzepte und die verhaltenspsychologische Optimierung von Interfaces. Philipps aktuelles Buch „PsyConversion“ (SpringerGabler 2018) ist bereits bei über 1.000 Unternehmen im Einsatz.
Dr. Philipp Spreer spricht bei folgender Session:
Anastasiia Stefanska
Business Intelligence Analyst
Anastasiia has 8 years of combined digital marketing and analytics expertise through experience working at Google, PwC as well as startups such as BlaBlaCar. Currently working for OLX Group, a network of leading marketplaces present in 30+ countries with 20+ brands. Her area of expertise is developing an attribution model and exploring the incrementality measurement opportunities for marketing optimization.
Anastasiia Stefanska spricht bei folgender Session:
Marco Szeidenleder ist Gründer und geschäftsführender Gesellschafter von Pandata, einem Team von 25 Datenexperten, das sich darauf spezialisiert hat, einzigartige Datenherausforderungen zu verstehen und skalierbare Lösungen auf der Grundlage der neuesten Technologien zu entwickeln. Seine Schwerpunkte liegen in den Bereichen Datenstrategie, Business Intelligence und Marketing-Analytik. Er arbeitet seit zehn Jahren in diesem Bereich und ist Experte für die Vereinfachung komplexer Datenprobleme und unterstützt Unternehmen dabei, die nächste Stufe der digitalen Reife zu erreichen. Er hat einen Abschluss in Informatik, studierte an der französischen ESCP Europe Business School in London, Paris und Berlin und arbeitete bei Rocket Internet als Wirtschaftsingenieur. Darüber hinaus ist er Gründer des größten Meetups für digitale Analytik in Deutschland mit über 3.000 Mitgliedern.
Marco Szeidenleder spricht bei folgender Session:
Iskra Velichkova
Head of Brand and Content Marketing
For more than 15 years Iskra has been working in the field of analytics nightmare: Brand Marketing. She has lead brand campaigns for various reknown brands like Volkswagen, Coca-Cola or Bosch Home appliances. Four years ago, she took the task to build up the brand marketing for another strong brand - eBay Kleinanzeigen. In a data-driven company like eBay, this task goes hand in hand with a solid unitary view on ROI from all stages of the marketing funnel with the goal to make informed decisions on budget and media distribution for highest impact.
Iskra Velichkova spricht bei folgender Session:
Dr. Maren von Selasinsky ist Vice President Digital Analytics & Planning Platforms bei der Seven One Entertainment Group GmbH. In dieser Funktion ist Maren verantwortlich für das Management von Advanced Analytics Projekten, um zur Produktoptimierung beizutragen, die User Experience zu verbessern und die Monetarisierung voranzutreiben. Darüber hinaus unterstützt sie das Online Marketing, CRM und die Redaktion durch Beratung, Performance Dashboards und Webanalysen. Bevor sie zur Seven One Entertainment Group GmbH kam, war Maren als Senior Marketing Managerin bei Kabel Deutschland tätig. Ihr Schwerpunkt lag auf A/B-Testing von Direktmarketing-Kampagnen, Sales Performance Analysen und Marketing Research Projekten. Zuvor startete Maren ihre Karriere bei Sky Deutschland, wo sie für die Erstellung und Durchführung von Kundenbindungskampagnen, Forecasting und Budgetmanagement sowie die Verbesserung von CRM-Prozessen verantwortlich war.
Dr. Maren von Selasinsky spricht bei folgenden Sessions:
Krzysztof Wieckowski
Marketing Analytics Consultant
Marketer by education, but analyst by heart. Over the years worked both in corporate and agency environment, which allows Chris to be in a great position of independent analytics consultant for over 4 years. Analyze the online marketing activities for mid- and enterprise-level companies using advanced measurement plans to optimize digital strategies and user journeys. Proponent of agile methods. Some of the clients he worked with are BMW, Credit Suisse, American Express, Boehringer Ingelheim.
Krzysztof Wieckowski spricht bei folgender Session:
Michael Witzenleiter
Managing Director
As Managing Director of Kameleoon GmbH, Michael Witzenleiter is responsible for the entire German-speaking area and, with his 20-strong team, supports over 100 customers and interested parties in their challenges related to conversion rate optimization.
In addition to more than 10 years of sales and consulting experience, he was Head of Online Marketing at Burda Direct. He is also a co-founder of Kesselhaus GmbH. As a freelance lecturer at various universities, he is happy to contribute his expertise in the areas of conversion optimization and business management. Michael Witzenleiter holds an Executive MBA from the University of St. Gallen in Switzerland.
Michael Witzenleiter spricht bei folgender Session:
Nadine Wolff
Senior Online Marketing Manager | Teamleiter SEO
Nadine Wolff ist studierte Mathematikerin und Fachinformatikerin für Anwendungsentwicklung. Sie ist bei internetwarriors Teamleiterin im Bereich SEO & für die technische Betreuung, SEO-Beratung & die Umsetzung der Projekte verantwortlich.
Nadine Wolff spricht bei folgender Session:
Dean Abbott ist Präsident von Abbott Analytics und derzeit der Bodily Bicentennial Professor in Analytics an der UVA Darden School of Business. Er ist ein international anerkannter Vordenker und Innovator auf dem Gebiet der Datenwissenschaft und der prädiktiven Analytik und verfügt über mehr als drei Jahrzehnte Erfahrung bei der Lösung einer Vielzahl von Problemen im privaten und öffentlichen Sektor. Herr Abbott ist der Autor von Applied Predictive Analytics (Wiley, 2014) und Mitautor von The IBM SPSS Modeler Cookbook (Packt Publishing, 2013).
Dean Abbott spricht bei folgender Session:
Malgorzata Adamczyk
ML Engineer
Malgorzata works as an ML at Axel Springer AI, the Artificial Intelligence unit of Axel Springer SE. Previously she was a member of Data Science team at idealo.de. She worked on projects in domains of NLP, Computer Vision and currently is exploring the potential of GANs for image generation.
Malgorzata Adamczyk spricht bei folgender Session:
Sray Agarwal
Associate Director Data Science and Analytics
Sray Agarwal has applied AI and analytics from Financial Services to Hospitality and has led the development of Responsible AI framework for one of the largest banks in the UK. A well-known industry expert with expertise in Predictive Modelling, Forecasting and advanced Machine Learning with profound knowledge of algorithms and advanced statistic, Sray is an Associate Director of Data Science and Analytics at Publicis Sapient, the digital business transformation company. He is an active blogger and has given his talks on Ethical AI at major AI conferences across the globe. His contribution to the development of the technology was recognised by Microsoft when he won the Most Valued Professional in AI award in 2020.
Rohit arbeitet als Chief Data Officer bei Bizom, wo er sich auf Einzelhandelsanalysen konzentriert, indem er modernste ML- und Deep Learning-Techniken anwendet. Seine Erkenntnisse über den Einzelhandel werden jede Woche in allen führenden Finanzpublikationen in Indien veröffentlicht. Bevor er zu Mobisy kam, war er 11 Jahre lang bei GE tätig. Er hat auf mehreren internationalen Konferenzen gesprochen, darunter PAW München (2019), Berlin (2020), Las Vegas (2022). Rohit hat einen Master-Abschluss in Informationstechnologie und einen Bachelor-Abschluss in Computerwissenschaften.
Rohit Agarwal spricht bei folgender Session:
Seit 1994 hat sich Tom Alby der digitalen Welt verschrieben. Er finanzierte sein Studium durch die Entwicklung digitaler Tools und arbeitete bei einer der ersten Suchmaschinen. Seitdem hat der von brandeins als "Datenfreak" bezeichnete Digitalexperte Innovationen bei Unternehmen wie Google, Bertelsmann und bbdo vorangetrieben. Seit 2018 ist er Chief Digital Transformation Officer bei Euler Hermes. Tom Alby ist Autor mehrerer Bücher und Dozent für Data Science an der HAW Hamburg.
Dr. Vlad Ardelean
Senior Data Scientist
Dr. Vlad is working as a Data Scientist at GfK in Nuremberg with over 7 years of experience in the fields of statistics and machine learning. As a data science lead, he focuses on developing end-to-end solutions with a cross functional team, especially in the area of data quality. He completed his studies in mathematics/economics at the Friedrich Alexander University in Erlangen-Nuremberg. There he also did his doctorate on the identification of outliers in time series.
Dr. Vlad Ardelean spricht bei folgender Session:
Prof. Dr. Florian Artinger
Co-Founder
Professor Florian Artinger is co-founder and managing partner of Simply Rational - The Decision Institute, Professor of Digital Business at Berlin International University of Applied Sciences, and associated scientist at the Max Planck Institute for Human Development. Reference customers of Simply Rational include among others Morningstar Investment Management, Swiss Life, and the DFB (German Football Association).
Prof. Dr. Florian Artinger spricht bei folgender Session:
Andrzej Łukaszewski
Data Analyst
Andy has joined Fandom as a Junior Web Developer just after graduating at Poznań University of Technology almost 10 years ago. He started with PHP, HTML and CSS to move more into the JavaScript world at a mobile web project. After a short romance with Java he came back to JavaScript at Ad Engineering Team where he continues his growth as a full-stack developer, a manager and occasionally uses Python and Jupyter Notebooks to analyse ads data.
He spends his free time running, riding on a bike or when it's a season, snowboarding. At home he enjoys watching Netflix, playing games on PS4 or reading fantasy books. Once a year he visits Kazimiernikejszyn music festival. He also takes part in volunteering projects: Code Wizards and Cyclists for Elders.
Andrzej Łukaszewski spricht bei folgender Session:
Adrian Baetu
Team Lead AI
Adrian's fascination for data mining, data analytics and mathematical models developed even before graduating from FH Oldenburg in 2004 with a degree in Informatics. After some years at PLATO AG as Full Stack Developer he switched industries in 2012, moving on to Hapag-Lloyd AG as IT Systems Analyst and Project Manager. In his current position as Team Lead AI Adrian is in charge of establishing the Center of Excellence for AI in Gdansk, building & operation AI Modules for an array of selected use cases.
Adrian Baetu spricht bei folgender Session:
Dr. Timo Böhm
Data & Cloud Engineer
After working for about three years as a (Senior) Consultant for Data Science & AI with an emphasis on machine learning in the cloud, Timo Böhm is now a Data & Cloud Engineer for Codecentric. In this role, he focuses on enabling organizations to bring their machine learning projects into production.
Dr. Timo Böhm spricht bei folgender Session:
Julia Brosig
Senior Data Scientist
Julia is Senior Data Scientist at qdive, a boutique consulting firm specializing in scalable data products. Her client work focuses on end-to-end data products that are built on a solid DevOps stack and use of suitable predictive models. Julia holds a M.Sc. in Data Science from LMU Munich, where she set a strong emphasis on Explainable AI. Together with fellow researchers, she contributed significantly to the mlr R package, where she is founding member of the associated non-profit organization.
Julia Brosig spricht bei folgender Session:
Sven ist Akademiker, Gründer und Redner im Bereich Prognosen mit KI/ML. Als Dozent für Management Science an der Lancaster University, UK, wurde seine Forschung zu neuartigen Prognosealgorithmen mit internationalen Preisen ausgezeichnet und rangiert derzeit unter den Top 3 weltweit für Prognosen mit KI/ML. Er ist auch Gründer von iqast.de, einem Universitäts-Spin-off mit Sitz in Hamburg, das Pionierarbeit im Bereich der vollautomatischen Prognosesoftware mit KI/ML leistet, u.a. für die Containerprognose bei Hapag-Lloyd.
Prof. Dr. Sven Crone spricht bei folgenden Sessions:
Christian Driehaus
Co-Founder
Christian is co-founder of gominga, a Munich-based tech company that helps its clients to engage with customers and improve brand reputation on online platforms. Coming from a business background, Christian has held various leadership roles in ecommerce, e.g. at Amazon and Breuninger.
Christian Driehaus spricht bei folgender Session:
Dr. Marc Egger
Head of Data Science
Dr. Marc Egger joined Mediengruppe RTL in May 2019 and as Head of Data Science is responsible for all AI und Data Science activities within the video-on-demand sector as well as on consumer-facing products such as search, discovery and recommendation. Before joining Mediengruppe RTL, he was directing of a startup company. Dr. Egger is the author of various peer-reviewed publications and the co-publisher of the book “Computational Social Science in the Age of Big Data”.
Dr. Marc Egger spricht bei folgender Session:
Dr. Steffen Ehrmann
Chief Data Officer
Dr. Steffen Ehrmann is chief data officer (CDO) of Schwäbisch Media. His main responsibilities are the development and implementation of the data strategy of the media company. In addition to the cross-divisional data integration, this includes data mining & predictive analytics, process & data automation and reporting & dashboarding. Earlier, he worked for various media companies as project manager and with operative responsibility as head of sales and marketing and logistics director.
Dr. Steffen Ehrmann spricht bei folgenden Sessions:
Cecilia Floridi
Geschäftsführerin
Cecilia ist Mitbegründerin und Geschäftsführerin der DataLab GmbH, einer Marketingberatung mit Sitz in Düsseldorf, die sich auf Loyalty, Data Analytics und Customer Equity spezialisiert hat. Sie ist eine Expertin für Kundenmanagement mit umfangreicher Erfahrung in der internationalen und deutschen CRM-Branche. Im Jahr 2012 erhielt Cecilia die Auszeichnung "Managerin des Jahres" von "Generation CEO", dem deutschen Business-Netzwerk für Frauen im Top-Management.
Cecilia Floridi spricht bei folgender Session:
Dr. Sébastien Foucaud
Member of the Board
Sébastien is the CDO of the HRS Group, the leading global Business Travel company. A former Professor in Astrophysics and a Data Scientist, he has headed several Data departments, focusing on creating a measurable business impact leveraging data related technology and machine learning. Deeply convinced that data is a strategic business asset, he aims at democratising data across the company by advocating a profound cultural change, with data becoming part of everyone's responsibility. Sébastien is a member of the board of SBSF Agritech.
Dr. Sébastien Foucaud spricht bei folgender Session:
Andreas Franz
Data Scientist
DieProduktMacher
Andreas is an experienced Data Scientist with a view for the whole product. Coming from a mathematics background, he has been working in the field for 2 1/2 years with a focus on NLP and Computer Vision.
Andreas Franz spricht bei folgender Session:
Juan Camilo Garzon Beltran
Head of Operations
Fingerspitzengefühl
Juan is the Head of operations and BI at Fingerspitzengefuhl. With a background in market research and business intelligence, his main focus is on creating and executing unique go-to-market strategies for brands in Germany. Recently, he has concentrated on creating an end to end marketing tool that uses conversion attribution, predictive analytics, and eCommerce expertise to scale online sales.
Juan Camilo Garzon Beltran spricht bei folgender Session:
Christian Gilcher
CTIO
With a strong background both in Business Engineering and Technology, Christian combines both conceptual and practical skills that are essential for designing modern AI-native business software. Main experiences include “Global Head of IT Business Management” at Dresdner Kleinwort Investment Bank and Commerzbank as well as building AI-centric Digital products with German “Mittelstand” clients with DDG AG. Christian always strives to combine clean architectures as well as effective functionality.
Christian Gilcher spricht bei folgender Session:
Attila Görög
Senior Consultant Data Science
Attila is one of the lead data scientist Internet Audience Profiling team. He has more than 7 years of experience in data mining, text analytics and profiling with machine learning techniques in practice. During his studies of informatics at University of Freiburg, he trained robots to climb spiral stairs.
Attila Görög spricht bei folgender Session:
Dr. Tillmann Grupp
Director Data
Dr. Tillmann Grupp heads the Chrono24 Data Department as Director Data of the world's leading online marketplace for high-end watches. He has over 10 years of professional experience with marketplaces, financial development institutions, start-ups and in consultancy. He holds a Ph.D. in Information Systems and has studied in Darmstadt, Frankfurt and Stuttgart. His main areas of interest are user predictions, customer valuation, market economics, causal methods and true data products.
Dr. Tillmann Grupp spricht bei folgender Session:
Alwin is the Founder and Managing Director of the data analytics and technology boutique Haensel AMS – Advanced Mathematical Solutions, with offices in Berlin and New York. He holds a Phd in Applied Mathematics and studied in London, Berlin and Amsterdam. His main fields of interest are the modeling of individual customer purchasing behavior to optimize pricing and marketing strategies. Most recently, he concentrated on eCommerce topics such as: multi-touch attribution, dynamic pricing.
Dr. Alwin Haensel spricht bei folgender Session:
Dr. Tim Hasenpusch is Business Lead at Digitl and focuses on Marketing Technology projects leveraging cloud platforms. By focusing on the business impact of each activity, he guides national and international customers through the different steps from data collection and data enrichment / machine learning towards data activation.
Dr. Tim Hasenpusch spricht bei folgender Session:
Dr. Günther Hoffmann
CEO
LexaTexer - Enterprise AI
Guenther holds a PhD. (Dr.-Ing.) from Humboldt Universität zu Berlin in AI and machine learning. Guenther has spent more than 10 years in the USA working as a researcher at Massachusetts Institute of Technology (MIT); USA, at Duke University; USA and at City University of New York; USA. His startup LexaTexer has recently been named Top 100 innovators in Germany and has been part of Plug and Plays Startup Autobahn working with global leaders such as Daimler Benz AG.
Dr. Günther Hoffmann spricht bei folgender Session:
Oleksandr Honchar
CTO and Founder
Alex is managing and developing production-ready artificial intelligence solutions for small and medium businesses for more than 6 years, giving public speeches across the world and writing a popular blog about machine learning and AI recent advances. His mission is to build AI products, that truly outperform human skills or deliver new knowledge that couldn’t be discovered solely with human intellect.
Oleksandr Honchar spricht bei folgender Session:
Karin Immenroth
Chief Data&Analytics Officer
Karin Immenroth, born in Munich in 1980, studied Communication, Analytics, Insight, Econometrics, and Data Analysis at Ludwig-Maximilians Universität in Munich. She started her career in Munich in 2006, first at the Mediaplus Group and then at Burda Forward Advertising. From 2011 to 2017 she held various positions within the Analytics & Insights department at the media agency MEC, most recently as Chief Analytics Officer. In 2018 she was responsible for the Analytics & Insights department at Wavemaker, working subsequently as Chief Analytics Officer and managing director of [m]Science GmbH, the central market and media research organization of GroupM Deutschland. Since October 2019 she has been Chief of Data & Analytics at the Mediengruppe RTL Deutschland, where she is responsible for data strategy, analysis, and science as well as viewer, market, and media research for the entire Mediengruppe RTL. In addition, she and her team are a competence center for data and research for the cross-media marketer Ad Alliance.
Karin Immenroth spricht bei folgender Session:
Thomas Kampioni
Director of Information Technology
Thomas Kampioni is Director of Information Technology at the Law Society of British Columbia in Vancouver, BC Canada. He is a creative and innovative professional with experience in developing enterprise applications and modern data analytics. He promotes innovation, entrepreneurship, continuous improvement and how to foster a data-driven culture to enable the organization to make informed decisions through data.
Thomas holds an Executive MBA, a Bachelor of Computer Science, MA in Marketing and Management as well as Graduate Certificate in Business in the Americas with residencies at FIA in Sao Paulo, ITAM in Mexico City and the Vanderbilt University Owen Graduate School of Management in Nashville, USA.
Thomas loves to travel and street photography. He plays tennis, swims and enjoys the outdoors. He also writes books and scripts as well as directs independent films and documentaries.
Thomas Kampioni spricht bei folgender Session:
Samay Kapadia
Data Scientist
Samay is the lead data scientist on search at Delivery Hero, and was the machine learning lead on search relevance at Zocdoc.com, a New York City based healthcare tool. Through his career he learned about what makes search engines effective. Samay received two Bachelors of Science from the University of Rochester for Applies Mathematics and Computer Science.
Samay Kapadia spricht bei folgender Session:
Nataliia Kees
Data Scientist
Nataliia Kees is a Data Scientist at qdive, where she currently works on developing machine learning applications, in particular for processing text data, as well as conducting research on transparency and interpretability of AI systems. Nataliia has a background in social and computer sciences and her main fields of interest comprise natural language processing, especially text summarization and argument mining, as well as Deep Bayesian Learning, active learning and model uncertainty.
Nataliia Kees spricht bei folgender Session:
Josef Kimberger, M.Sc., begann seine Karriere in der Brauindustrie mit einer Ausbildung bei der Augustiner Brauerei München im Jahr 2009. Nach dem Abschluss seines Studiums der Brau- und Getränketechnologie an der TUM im Jahr 2017 wechselte er in ein Forschungsteam an der Technischen Universität München. Nachdem er sich auf die Datenstandardisierung in SCADA-Systemen in der Brauindustrie konzentrierte, wechselte Josef zu Data Science als Projektingenieur bei Bitburger mit der Hauptverantwortung für Machine-Learning-Lösungen in Produktionsprozessen.
Josef Kimberger spricht bei folgender Session:
Lisa Maag
Data Scientist
Lisa works as a Data Scientist at GfK’s Auto-matching initiative. Her focus is to develop and productionize state of the art data science solutions to integrate incoming data into GfK’s retail panel. By doing so she strongly focuses on NLP, statistical modelling and machine learning.
Lisa Maag spricht bei folgender Session:
Dr. Ole Martin
Senior Data Scientist
Ole is a member of the Data Science Team at SCHICKLER Unternehmensberatung, the leading management consultancy for media companies in the DACH-region. He is a mathematician by training and holds a Phd in mathematical statistics. At SCHICKLER he is developing customized machine learning solutions for media companies and creates business cases/market models using advanced data-driven methods.
Dr. Ole Martin spricht bei folgender Session:
Nina is a Senior Data Scientist at Marketing Tech, Data & Analytics at Springer Nature Group, a global research, educational, health, and professional publisher – with nearly 10k team members worldwide. The group publishes 410k+ research papers and 13k+ books per year, downloaded 2.9bn times per year.
Nina brings 10+ years of passion in data analytics and data science in various industries as market research, insurance and publishing. Her main focus is combining forecasting, attribution allocation and customer journey analysis.
Dr. Nina Meinel spricht bei folgender Session:
Dorota Mierzwa
Data Analyst
Dorota works as a Data Analyst in the Ad Engineering team. On a daily basis she analyses data that concerns ad metrics and watches closely how users interact with the ads on Fandom wikis. Her tools of choice are Python and Jupyter Notebooks.
Dorota Mierzwa spricht bei folgender Session:
Christian Müller
Senior Data Scientist
Christian works as a Senior Data Scientist in the team Analytics & Insights of Helvetia Insurance Switzerland. At Helvetia, he develops data products that generate added value for customers and internal clients. With a background in biostatistics and biophysics, he advances his skill set in the DevOps area.
Christian Müller spricht bei folgender Session:
Justin Neumann ist Data Scientist bei Axel Springer National Media & Tech, dem digitalen Powerhouse von Europas führendem Verlag. Seit mehreren Jahren nutzt er Survival Analysis für Anwendungen in den Bereichen Print und digitale Nachrichtenmedien. Er kanalisiert seine Leidenschaft für Technologie und lernt ständig, wie er Menschen mit Hilfe seiner Arbeit zum Erfolg verhelfen kann. Er hat einen Master of Science in Predictive Analytics von der Northwestern University.
Justin Neumann spricht bei folgender Session:
Sebastian Nichtern
Senior Data Scientist
Sebastian is a Senior Data Scientist working for Ginkgo Analytics as a consultant and specialist in applied Machine Learning. He supported companies in topics like predictive maintenance, forecasting of fuel consumption and identification of critical steps in manufacturing processes. His current focus is Natural Language Processing in highly scalable cloud-based environments. Together with his team he recently deployed multiple models to automate high volume email allocation tasks.
Sebastian Nichtern spricht bei folgender Session:
Helena Peña
Data Scientist
Helena is a data scientist at the digital news company Upday. Her drive is to work towards useful, human-friendly applications of data! She studied biomathematics and completed a PhD in mathematics at the University of Greifswald, Germany
Helena Peña spricht bei folgender Session:
Julian Quernheim
Senior Data Scientist
Julian Quernheim has more than 5 years of experience in analyzing data and turning it into valuable business knowledge. Holding two master degrees in Network Economics and Information Management & Business Intelligence, he currently works as a senior data scientist at mVISE AG in Munich, consulting top global clients and specializing in developing analytical web applications.
Dr. Christian Schäfer
Head of Data Science
Christian has worked in the data industry for 10 years and has held various positions as head of data warehousing and data science teams. In his current position, he is a consultant focusing on data science for marketing intelligence and cloud data warehousing. He is a trained mathematician and started his career as a researcher on Bayesian statistics before moving into the private sector.
Dr. Christian Schäfer spricht bei folgenden Sessions:
Dr. Angelica Maria Schwarz
Lawyer
The question of whether and to what extent data can be balanced was already addressed during the doctoral thesis of Angelica Schwarz at the University of Zurich and the Max Planck Institute in Munich. After completing her dissertation she took the bar exam in Zurich and since 2019 she has been working as an attorney at Bär & Karrer AG - an internationally oriented business law firm in Zurich. She regularly publishes on her research topics and participate in conferences.
Dr. Angelica Maria Schwarz spricht bei folgender Session:
Mina-Lilly Shibata, M.Sc., studierte Physik mit den Schwerpunkten Biophysik und komplexe Systeme an der Universität Göttingen. In ihrem Studium und als wissenschaftliche Mitarbeiterin analysierte und modellierte sie die Dynamik biologischer neuronaler Netze, wobei sie ihr Interesse an KI und maschinellem Lernen entwickelte. Jetzt ist sie Data Scientist im Forschungsteam von RapidMiner und arbeitet derzeit an Data Science Projekten in der Getränkeindustrie und einem autonomen Technologie-Scouting-Radar.
Mina-Lilly Shibata spricht bei folgender Session:
Matthias Spielkamp
Executive Director
Matthias Spielkamp is co-founder and executive director of AlgorithmWatch. He is a member of the Global Partnership on Artificial Intelligence (GPAI) and testified before committees of the German Bundestag and the EU. Matthias has written and edited books on AI and Internet governance, including “Automating Society”. He holds master’s degrees in Journalism from the University of Colorado in Boulder and in Philosophy from the Free University of Berlin. Twitter: @ algorithmwatch | @spielkamp
Matthias Spielkamp spricht bei folgender Session:
Martin Szugat
Geschäftsführer
Mit der Strategieberatung Datentreiber unterstützt Martin Szugat Unternehmen beim digitalen Wandel zu datengetriebenen Geschäftsmodellen und -prozessen. Seine Methode des Datenstrategie-Designs befähigt die Unternehmen individuelle und erfolgreiche Datenstrategien zu entwickeln und ermöglicht Ihnen konkreten Nutzen aus ihren Daten zu ziehen. Vor Datentreiber war Martin Szugat Geschäftsführer von SnipClip, einer Agentur für Social Media Marketing & Analytics-Lösungen. Der studierte Bioinformatiker hat im Bereich Machine Learning und Data Mining geforscht sowie als freiberuflicher Fachautor und IT-Berater gearbeitet. Seit 2014 betreut er als Programmdirektor die Predictive Analytics World-Konferenzen in Deutschland.
Martin Szugat spricht bei folgenden Sessions:
Steffen Wagner ist Mitgründer und Lead Data Scientist bei INWT Statistics, einem Berliner Beratungsunternehmen für Data Science. Er konzentriert sich auf die Themen Predictive Analytics und erklärbare KI. Seit September 2021 hat er eine Professur für Angewandte Statistik an der BHT Berlin inne.
Prof. Dr. Steffen Wagner spricht bei folgender Session:
Als Global VP Data bei PAYBACK verfügt Norbert über umfangreiche Erfahrungen in den Bereichen Marketing Analytics, Data Science End-to-End-Lösungsentwicklung, digitales Ökosystem, Innovationsmanagement, Datenprodukt- und Algorithmenentwicklung. Bevor er zu PAYBACK kam, leitete er die Entwicklung und das Management von Sqooba Deutschland und SUPERCRUNCH by GfK, zwei Data Science Startups. Er arbeitete als Director Data Science und AI bei PwC, Global Head of Data and Science und Global Head of Innovation and Digital bei der GfK.
Norbert Wirth spricht bei folgender Session:
Andreas Wöhrl
Data Analyst
Mittelbayerischer Verlag KG
Andreas is Data Analyst for Mittelbayerische, a German newspaper with 13 local editions situated in Regensburg, Germany. As part of his role, he is developing the analytics and business intelligence strategy for the previously launched freemium subscription model. Prior to that, Andreas was Senior Digital Analytics Consultant for AT Internet advising media houses including Frankfurter Allgemeine and Deutschlandfunk.
Dr. Tobias Ziegler
Data Scientist
Tobias Ziegler is a Data Scientist at Schickler, a consultancy company specialized on the media sector. Together with their clients, they develop business applications ranging from NLP engines, recommender systems and churn predictions models, among others. Prior to that, he did his PhD in particle physics applying Deep Learning models in data analysis.
Dr. Tobias Ziegler spricht bei folgenden Sessions:
Benjamin Ziomek
CTO
Ben runs AI development for Actuate, a computer vision threat detection startup. Ben started his career at Microsoft, where he led teams of engineers and data scientists leveraging AI to identify high-potential startups globally, driving nine figures of cloud revenue. He was recognized on the 2020 Forbes 30 Under 30 List. Ben holds degrees in Econometrics from Bowdoin College the University of Chicago Booth School of Business.
Benjamin Ziomek spricht bei folgenden Sessions: